[Ce-am purtat/testat sezonul acesta][2019] Intercom : Cellularline Interphone Sport
Sezonul acesta am decis să vorbim mai mult în plimbările noastre, așa că ne-am luat niște intercomuri. După mai multe dezbateri și o comandă pe Aliexpress pe care n-am primit-o niciodată, am ales Interphone Sport.
Interphone este o divizie specială a firmei italiene Cellularline, cunoscută pentru accesoriile pentru telefoane, care din 2005 a început să creeze produse speciale pentru motocicliști. Misiunea lor este „să ofere produse de calitate care îmbunătățesc experiența pe două roți cât și siguranță motocicliștilor, prin inovație și înțelegere a cerințelor pieței”. Pe scurt oamenii ăștia fac intercom-uri de aproape 15 ani , timp în care s-au dezvoltat, îmbunătățind produsele lor în funcție de nevoile riderilor (pentru gama lansata in 2017 au facut un studiu pe 700 de motociclisti pentru a vedea de ce functii au nevoie riderii) și cel mai important, la niște prețuri moderate, mai mici decât ale concurenților. De fapt prețul a fost un factor decisiv, fiind mai ieftine decât Sena sau Cardo, dar cu performanțe similare, prețul pachetului cu două intercomuri Sport (care sunt modelul de mijloc in gama, între Urban și Tour- diferența fiind rază de acțiune) pe site-ul producătorului este de 369EUR. Noi am luat de la noi din țară, același pachet dual, de la .
Prezentare Produs
„Interphone Sport este un sistem de comunicare extrem de performant, perfect pentru iubitorii de motociclete. Acesta poate fi instalat pe majoritatea tipurilor de căști și apoi se conectează la smartphone-ul tău prin Bluetooth. Astfel, vei putea prelua apeluri în timp ce călătorești cu motocicleta sau poți beneficia de instrucțiuni GPS audio. De asemenea, poți să te conectezi la radio sau să asculți muzică direct de pe smartphone. Sistemul Interphone suportă comunicarea cu până la 4 alte sisteme în același timp, pe o rază de până la un kilometru. Astfel, este favorizată comunicarea dintre pilot și pasager, precum și dintre piloți diferiți. În plus, chiar dacă semnalul este pierdut, conexiunea se realizează automat în momentul în care semnalul este recuperat. Ai posibilitatea de a salva un număr de telefon pentru apelare rapidă sau de a apela ultimul număr format. În plus, poți descărca aplicația Interphone Control, disponibilă în App Store și Google Play, pentru a configura și a controla sistemul. Sistemul audio este dotat cu microfon cu funcție de anulare a interferențelor cauzate de vânt, precum și un control al volumului în funcție de zgomot. Bateria rezistă până la 15 ore de convorbiri, în timp ce în mod stand-by rezistă până la 1000 de ore. În plus, funcția Fast Charge permite ca o încărcare de doar 20 de minute să ofere o funcționare pt 6 ore. Butoanele intuitive permit realizarea comenzilor în mod convenabil și ușor. Interphone Sport este rezistent la apă, fiind certificat IP67. Acesta are un design modern, în culoarea neagră și se potrivește cu designul oricărei căști. Astfel, este un accesoriu de maximă utilitate, care te va ajuta să realizezi convorbiri telefonice în timp ce călătorești cu motocicleta.”
Montaj/instalare pe cască
Nu pot să zic că fost extrem de ușor dar nici „rocket science”. Depinde mai mult de casca pe care vrei să-l pui, eu cel puțin m-am chinuit mai mult când l-am mutat de pe casca Shark SpeedR pe Schubert E1, încercând să folosesc clema care intră pe sub căptușeală, în cele din urmă am folosit prinderea cu dublu adeziv din pachet. Fiecare unitate intercom vine cu un microfon pentru cască full-face, ce poate fi prins interiorul căștii prin intermediul unui „arici”-velco și un „boom-mic” cu braț felxibil pentru căști open-face sau flip-up. Toate accesoriile de care ai nevoie pentru a-l instala sunt în pachet. O singură chestie de menționat la capitolul montat, este foarte important să poziționați bine căștile audio în interior,în locurile special prevăzute ale castii moto.
Apoi trebuie să știți că intercom-ul Interphone are o funcție automată de reglare a volumului în funcție de tipul căștii, dacă este open-face sau full-face, care poate fi dezactivată. Dacă vi se pare că se aude prea încet la început, dezactivați această funcție și setați volumul dorit.
Durata bateriei
Dacă le aveți conectate doar la telefon și ascultați muzică, indicații GPS, respeciv primiți apeluri telefonice, durata bateriei este generoasă, și poate ajunge și până la 3 zile (poate chiar și mai mult, atât am testat eu cu o încărcare). În excursia din Spania, am încărcat intercomul doar înainte de prima zi, apoi utilizându-l două zile în intervalul 10am-8pm full și iar în ultima zi când am mers doar până pe la 3pm îmi spunea că nivelul bateriei este mediu.
Dacă le folosiți pentru comunicare între rideri bateria rezistă cam o zi de mers. În prima noastră excursie în care le-am folosit, cea de la Cazanele Dunării, le-am avut pornite non-stop (nu eram învățați să le oprim la popasuri când aveam căștile date jos) și au rezistat eroic cam de la 9am până seară pe la 11pm.
Rază de recepție
Producătorul zice în stilul italin pur, „Fino a 1Km”. Noi n-am traduce până la 1km, ci mai mult am traduce „cam un kilometru”. Am testat folosind kilometrajul motocicletei, unul dintre noi rămânând pe poziție și celelalt plecând și în câmp deschis am reușit să ne auzim până pe la 1,2km, iar pe drumuri virajate de munte, prin păduri distanță poate să fie mai mică de 1km. Aș zice că pe un drum de munte, dacă nu-l mai vezi pe celălalt rider cu care ești conectat, veți putea comunica atâta timp cât este la o distanță de 2-3 viraje.
Rezistența la ploaie
Până acum ne-au prins mai multe ploi serioase și n-am întâlnit nicio problemă, atât în varianta pentru full-face sau în cea pentru open-face cu microfonul pe braț flexibil.
Funcții
O funcție interesantă, nu ne-aparat utilă și uneori agasantă :)), este faptul că poți shareui melodia pe care o asculți cu rider-ul cu care comunici. Zic enervantă pentru că nu poți bloca cumva asta. Dacă sunteți interconectați în prealabil și tu asculți muzică ta, te poți trezi brusc întrerupt de melodia ascultată de celălat rider. Poți apoi comuta înapoi la telefonul tău, dar la fel de bine și celălalt rider poate să mai shareuiasca încă o dată melodia, și încă o dată și încă o dată, până te forțează să o asculți și tu :)) . Am menționat asta pentru că la prima tură în care le-am folosit, ne-am torturat reciproc cu această funcție.
Automatic Reconnection – de dată această este o funcție utilă , după ce ai pierdut conexiunea, în momentul în care ai reintrat în raza de actiune, intercomul se conectează automat.
CE MI-A PLĂCUT
Butoanele sunt foarte ușor de utilizat cu mănușile moto. Îți va trebui puțin timp să te obișnuiești cu poziționarea lor și funcțiile, de aceea este bine și recomand să citiți manualul înainte să plecați la drum prima oară. Dacă nu vă descurcați sunt niște tutoriale foarte utile pe canalul de youtube al celor de la Interphone. De asemenea mai există și o aplicația pentru iOS și Android de unde poți configura tot ce îți dorești, fără să ții minte pe ce buton trebuie să apeși de două ori sau să ții apăsat x secunde.
Microfonul face o treabă foarte bună în a anula zgomotul de fond, chiar și atunci când îl folosesc pe o cască open face, cei cu care am vorbit la telefon mi-au zis că mă aud foarte bine. Totuși câteodată a trebuit să vorbesc mai tare decât aș face-o în mod normal. Probabil că anularea zgomotului de la vânt vine la pachet cu acest „cost”.
Bateria rezistă foarte bine,mi se pare mai mult decât suficientă.
CE NU MI-A PLĂCUT
Calitatea sunetului căștilor. Dacă pentru convorbiri mi se pare că se aud ok, atunci când ascult muzică mi se pare că le cam lipsește bass-ul. Acustica lor este influențată și de casca pe care sunt folosite, înainte să le mut pe Schuberth nu am sesizat această problemă. Totuși am găsit review-uri pe net care spun că se aude mai bine decât Sena 20s. Între timp am aflat de asemenea că există și posibilitatea de a cumpăra un set de căști audio cu o calitate superioară , construite special pentru căști Shoei, HJC sau Schuberth.