Este anul 2017, suntem la Milano, la EICMA și într-un decor ce ne trimite cu gândul la Sahara , vedem conceptul V85. O motocicletă care atrage ca un magnet vizitatorii, iar pentru prima oară, atât mie cât și lui Iulian ne place designul aceleeași motociclete.

Un an mai târziu, tot la Milano, deși oficial a fost prezentat la salonul de la Koln cu câteva săptămâni mai devreme, vedem varianta care va intra în producție, sub numele V85 TT. Cele două inițiale vin de la Tutto Terreno, adică o motocicletă de mers peste tot cu ea. Nu este un teritoriu complet nou pentru Moto Guzzi, firma având o istorie ce începe în 1939 cu participarea la Six Day Trails și continuată în anii 80 la Paris-Dakar.
Tocmai, ideea de la care s-a pornit designul motocicletei, o constituie cursele de rally raid din anii 80. În afară de asta, cei de la Moto Guzzi au realizat că designul de pe Stelvio era un pic invechit și în plus modificare motorului pentru a respecta normele Euro4 era prea costisitoare așa că s-au hotărât să fac o motocicletă cu totul nouă, începând cu un motor complet nou.
Noul propulsor de 850cc în V, dezvoltă 80cp, având 90% din putere disponibilă de la 3750rpm. Totuși, cei 80cp, care sunt disponibili la 7750rpm, fac V85TT-ul să plece, cel puțin pe hârtie, cu un handicap în lupta cu contracandidatele din acest segment,ca Honda Africa Twin sau Triumph Tiger 800, care dezvoltă 95cp.
Și pentru că suntem în 2018, avem bineînțeles 3 moduri : Road, Rain și Off-road care modifică comportamentul accelerației, nivelul Traction Controlului și al ABS-ului.
În rest, întreg pachetul arată foarte bine și se înscrie perfect în categoria adventure touring-urilor de clasă medie cu predispoziție spre off-road. Avem roata de 19″ pe față cu o cursă a furcii de 41mm, frâne Brembo cu 4 pistonase pe față și un rezervor de 21L. La un consum preconizat de 4.9L/100Km motocicleta ar trebui să aibă o autonomie suficientă pentru a traversa zone mai izolate. Și că vorbeam de pachet, cu totul , gata de drum cu toate lichidele, dar cu rezervorul 90% plin (pentru că așa merg italienii probabil 🙂 , însă așa este specificat în documentația lor), greutatea anunțată este de 229Kg.
Zilele trecute au fost anunțate prețurile pentru America și foarte probabil , în curând, vor fi anunțate și prețurile pentru Europa și România implicit. Pentru piața americană, prețul de pornire este 11.900$, asta însemnând varianta de bază în culoare gri, iar pentru varianta adventure in combinația tricoloră galben-roșu-alb și cu genți laterale, prețul este de 12.900$.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de călătorie] #RideDacica

Pe la începutul lui septembrie, îmi zice Vlad că Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School organizează o tură de toamnă și dacă nu mergem și noi. Din inerție zic da, după care întreb când e Citește mai mult…

Citește

De ce să mergi într-o tură organizată. Ce am învățat și ce ne-a plăcut în #RideDacica-Tura de toamnă

La începutul lunii Noiembrie am fost într-o tură organizată de Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School, #RideDacica -Tura de Toamnă. Au fost 3 zile și peste 1300Km prin România, care ne-au purtat din Bucureșți Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…