mie. Oct 16th, 2019

[TEST][#inthecity]BMW C400GT

Prezentat la EICMA anul trecut, C400GT se alătură versiunii existente deja C400X cu îmbunătățiri aduse la nivel de protecție la vânt și comfort, fiind o versiune orientată mai mult spre touring. Curioși cum se descurcă atât în traficul din București cât și în afară lui, am împrumutat de la BMW Motorrad România un scuter de test.

Faza pe hârtie
Cum ziceam, C400GT este o versiune mai confortabilă și mai orientată spre touring a C400X-lui. Asta înseamnă că aveam un parbriz mai înalt și mai lat care protejează mai bine la viteze mai mari și o șa mai moale, mai prietenoasă cu posteriorul conducătorului și pasagerului. În rest, avem aceeași motorizare, un motor cu un singur cilindru de 350cc, ce produce 34cp@7,500 rpm și are un cuplu maxim de 35 Nm, ajutându-l să atingă un top speed de aprox. 140Km/h. Capitolul unde excelează C400GT este electronica, care este mai sofisticată chiar și decât unele motociclete de pe piață. Puterea este transferată printr-o cutie de viteze CVT iar sistemul Automatic Stability Control asigură o deplasare lina și sigură indiferent de vreme și aderența carosabilului. În varianta standard scuterul vine cu sistem de pornire keyless, ceea ce este foarte convenabil în oraș. Scuterul testat de noi era echipat și cu ecranul TFT de 6.5″ ce îți oferă posibilitatea de a conecta smartphone-ul la el și a controla direct din comenzile scuterului apelurile telefonice, muzica sau navigația.

Spațiu de depozitare este destul de bun, în partea din dreapta a bordului existând un spațiu mic de depozitare dotat și cu priză de 12V, iar sub șa avem sistemul FlexCase care permite mărirea spațiului de depozitare astfel încât să încapă o cască full. Prin apăsarea unui buton, se extinde spațiul de stocare până foarte aproape de roata spate. Acest sistem poate fi folosit doar când scuterul este oprit, în momentul în care pornești motorul, vei primi notificare pe bord.
Prețul de pornire este de 7.990Eur , la care se pot adăuga diverse opționale. Scuterul testat de noi era echipat cu următoarele opționale : ecran TFT (615Eur), pachetul confort cu mansoane și șa încălzită(405Eur),
Mai multe detalii despre prețuri și detalii opționale puteți află în configuratorul celor de la BMW.

Faza pe stradă
La prima vedere, C400GT mi-a dat impresia de un scuter premium de clasa medie, iar când m-am urcat pe el această impresie mi-a fost confirmată de calitatea materialelor folosite. Evident ecranul de 6.5″ TFT cu care era echipat scuterul testat de noi, mi-a atras atenția. Este același ecran prezent și pe motocicletele BMW însă cu câteva mici personailizari pentru utilitatea urbană. Și de asemenea și comenzile sunt similare cu cele de pe motocicletele BMW.

CVT-ul lucrează foarte lin, atât atunci când accelerezi ușor sau brusc, în schimb puterea maximă de 34cp fiind livrată la 7,500rpm , este puțin probabil o folosești în oraș, ci mai degrabă la viteze de croazieră.
Deși cuplul maxim se atinge la 6.000rpm, începând cu 4.000rpm ai disponibil 85% din cuplu, ceea ce te ajută la depășiri și accelerări bruște.
Furca inversată de 35mm,amortizoarele paralele de pe spate cu preload reglabil, și centrul de greutate foarte jos, fac scuterul să fie foarte ușor de manevrat și foarte stabil, chiar și pe drumuri mai proaste. În ieșirea noastră extra urbană, după ce am părăsit DN1 am dat și prin niște gropi mioritice tipice, care au fost “preluate pe piept” fără probleme de C400GT. Deși are 213Kg cu rezervorul de 12.8L plin, nu îți dai seama de acest lucru. Poate când accelerezi brusc îți aduci aminte că are peste 200Kg, altfel C400GT își ascunde foarte bine greutatea.
Frânele sunt foarte bine dimensionate, discuri de 265mm, două pe față , unul pe spate, cu etrieri BYBRE, putând opri în siguranță deplină folosind doar frână spate. Pentru cei ce nu au auzit până acum de BYBRE, este o sub divizie a Brembo, cu prețuri mai prietenoase.
Mi s-a părut interesant sistemul FlexiCase și foarte util dacă ai o cască full mai voluminoasă și vrei să o lași la scuter. Este o modalitate ingenioasă de a folosi spațiul de deasupra roții.

În materie de consum, cei de la BMW au estimat un consum de 3.5L/100Km, ceea ce este destul de putin comparativ cu ce am obținut noi în cele 3 zile de test, adică 4.7L/100Km.
Ce nu mi-a plăcut la început la el, a fost sunetul motorului la viteze mici, când de exemplu te deplasezi printre mașini și iei mâna din accelerație și revii brusc, mi s-a părut că are un ronțăit cam ciudat. După ce revii cu încredere pe accelerație sunetul capătă vigoare și este mai plăcut.
Mi-ar mai fi plăcut să aibă și un parbriz reglabil. Desi versiunea GT are un parbriz mărit, mi-ar fi plăcut să pot să-l las mai jos în oraș și să-l ridic în afară.
Pentru cei ce caută un scuter capabil să se strecoare în oraș printre mașini dar și să facă plimbări mai lungi în afară lui, C400GT poate să fie o soluție, mai ales dacă nu va sperie prețul.De asemenea poate fi o soluție și pentru cei ce fac naveta de la distanțe mai mari și își doresc o deplasare confortabilă.
Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi aici alaturi de un scuter Yamaha TMax DX :

Lasă un răspuns