Acum ca ni s-au uscat hainele si ne-am mai dezmortit un pic, am zis sa va povestim cum a fost la Brno. Ne-am gandit ca poate printre voi sunt oameni interesati sa traiasca aceasta experienta pe propria piele si le-ar fi utile cateva detalii legate de preturi la bilete, cazare, benzina, locuri de mancat, etc.

brno_circuit_map_bigIn primul rand legat de bilete, este bine de stiut ca sunt mai ieftine cu cat le luati mai din timp. Desi noi ne hotarasem de la inceputul anului sa mergem, biletele le-am luat destul de tarziu prin Iunie. Astfel pentru biletele la categoria Silver,valabile vineri-duminica si cu acces in zonele B,D,E,G, care costau initial 48EUR, noi am platit 68EUR (de pe www.motogp.com), iar la circuit pretul era 95Eur. Tot la categoria tribune naturale, mai exista si varianta Gold, ce includea inca doua zone din interiorul circutului(C,F), pret 92EUR, iar la tribune preturile au fost de la 116EUR (T3,T4) la 216EUR(T3).

Un alt aspect foarte important de care trebuie sa va ocupati din timp, este cazarea. Desi in restul anului, preturile sunt foarte rezonabile iar hotelurile din zona ofera conditii foarte bune, in preajma cursei, mai exact pentru noptile de vineri si sambata, preturile o iau razna. Daca in restul anului o camera la un hotel de 3-4 stele costa intre 30-70EUR/noapte, pe perioada cursei se ajunge si la preturi de 500EUR/noapte. De exemplu o camera la complexul Orea Santon , care se afla in afara orasului, dar este foarte aproape de circuit, are preturi de 50EUR/noapte in timpul anului, in weekendul cursei pretul creste la 300EUR. Noi am platit 160EUR pentru doua nopti , undeva mai la periferia estica a Brno-ului , la Fit Club, unde in mod normal camera costa 45EUR/noapte.

Booking.com

IMG_20160820_174308943

Masa de la U třech čertů Starobrněnská

Legat de alte costuri, Brno este relativ accesibil. O masa la restaurantele din centru ajunge undeva pe la 40-50RON de om, berea la terasa este in jur la 4-6RON, iar la supermarket preturile sunt cam ca la noi, cu mentiunea ca Budweiser-ul era aproximativ 3RON 🙂 . Restaurantul nostru preferat unde am mancat niste costite de porc delicioase este U třech čertů Starobrněnská (bineinteles ca nu-i putem pronunta numele 🙂 ) Il gasiti pe strazile din centrul orasului. Si ca tot vorbim de bani, cand am fost noi 1 EUR = 26.54 CZK / 1USD = 23.42 la GE Money Exchange.

Parcarea de la circuit zona D

Revenind la circuit si la cursa , trebuie sa stiti ca parcarea costa 6EUR/zi pentru motociclete si 8EUR/zi pentru masini. In interiorul circuitului sunt multiple locuri de tipul fast-food, unde puteti manca sau bea ceva cu preturi de genul 8RON un hot dog, 6RON o bere.De obicei la cafea si la bere sunt cele mai mari cozi. Pe langa veti gasi corturile tuturor riderilor din motogp, preturile fiind cu 1-2EUR mai mici decat pe magazinul online de la motogp.com

 

IMG_20160820_145050661Tot legat de circuit , tribunele naturale ofera o vizibilitate excelenta din orice pozitie. Nu putem sa spunem cu certitudine care ar fi cel mai bun loc , noi in cele 3 zile petrecute am stat in mai multe zone (B,D,E,G), insa recomandam sambata la finalul calificarilor zona D, unde se exerseaza startul ( sunetul motoarelor este absolut senzational) , de asemenea, sfarsitul liniei drepte din zona D este interesant, fiind propice pentru depasiri pe franare.  Si „S-ul” din zona E-G este destul de spectaculos (aici fiind cele mai multe accidente in acest an), iar linia dreapta cu care se continua ofera oportunitatea unor depasiri spectaculoase (aici fiind linia dreapta unde Crutchlow l-a depasit pe Iannone pentru locul 1 ).

IMG_20160818_111234395Ultimul aspect care trebuie luat in calcul este drumul. Avand in vedere ca de la Bucuresti la Brno sunt aproximativ 1200km, noi am ales sa facem o oprire intermediara la Budapesta, urmand ca restul de 350km sa-i facem vineri dimineata. De asemenea la dus, daca tot eram odihniti am ales sa mergem pe Transalpina, ceea ce ne-a incetinit destul de mult, dar a meritat din plin.

IMG_20160819_081805156Am plecat din Bucuresti la 6:30AM si am ajuns pe la 7:30pm la Budapesta, facand si un popas pentru masa de pranz la Sebes. La Budapesta am stat la un hostel, de fapt un camin studentesc, foarte aproape de centrul orasului cu doar 20EUR/noapte, conditiile fiind pe masura pretului 🙂 . Fiind pe fuga, nu prea a contat, important a fost ca aveau parcare in interiorul campusului studentesc, ba mai mult in parcarea ne-am intalnit si cu o gasca de motociclisti greci care mergeau tot la Brno. Daca nu sunteti pretentiosi, si nu va doriti mai mult decat un pat ( si de a retrai anii studentiei :)) ) , atunci puteti lua in calcul  Mathias Hostel Budapest. Noi si la intoarcere am stat in acelasi loc, pretul si apropierea de centru fiind principalele motive.

 

IMG_20160819_083241921Legat de benzina arsa pe drum, in total au fost zece plinuri, aproximativ 170 litri pentru 2500km. Asta inseamna un cost aproximativ de 180EUR pentru benzina la care s-a mai adaugat 7EUR vigneta pentru Ungaria (in Cehia si Slovacia nu este necesara pentru motociclete).
Ca sa va faceti o idee mai buna legata de preturile benzinei, cand am fost noi au fost :
Ungaria: 331Forinti/L ~ 4.76RON

Slovacia:    1,24EUR/L ~ 5.58RON

Cehia:         29.9 CZK/L ~ 4.90RON

 

Traseul complet cu cei aproximativ 2500 de km facuti de noi  il gasiti mai jos :

Cam asta a fost :

 

Recapitulare :

Bilete :  Silver – 68EUR , Gold:92EUR, Tribune – de la 116EUR la 216EUR
Cazare Brno : aprox 80-100EUR/noapte
Cazare Budapesta : 2 x 20 EUR/noapte
Benzina: 180EUR
Vigneta Ungaria : 7EUR
Mancare+diverse : 100EUR
———————————————————————————————-Buget total : 450-620EUR/persoana


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…