Unii dintre motocicliștii pe care i-am intervievat anterior spuneau ceva foarte interesant despre aventurile pe motocicletă. Mihai Tică de la Motorcycling.to, deși a fost pînă în Mongolia, zicea de exemplu că poți să ai o aventură și atunci când te duci să cumperi o sticlă de vin, totul depinde de tine. Băieții de la Motoskeeters ziceau că nu trebuie să te duci până în Siberia sau Africa de Sud ca să ai parte de o aventură senzațională, și în cei 50.000km făcuți de ei pe motociclete, cea mai intensă experiență a lor a fost aproape de România, în Balcani. Așa că am căutat să vorbim cu cineva căruia îi place foarte mult să meargă cu motocicleta în Balcani și l-am găsit pe Marko din Maribor, Slovenia. Chiar și mai bine, Marko anul trecut a făcut un tur aproape complet al României, așa că am putut să-l întrebăm și cum i s-a părut întreagă experiență românească.Mai jos găsiți răspunsurile lui.

1. În primul rând, spune-ne un pic despre tine Marko. Cum ai început să mergi cu motocicleta și cum ai prins această pasiune? Care a fost prima ta motocicletă?
Trecutul meu este destul de clasic pentru Slovenia rurală, unde mopedele, mașinile de tăiat iarbă și tractoarele fac parte din viață de zi cu zi, așa că toți băieții încep să folosească utilaje motorizate destul de devreme. Când eram mic, mergeam deja cu un moped de fabricație slovenă, Tomos, care era al surorii mele mai mari. Apoi am continuat cu un scuter Piaggio,iar când eram student cu banii câștigați ca angajat la poșta locală și ceva bani de la bunica mea, mi-am cumpărat un Daelim Daystar. Este un fel de „Harley” de 125cc, cu care am mers peste tot în țară și chiar de câteva ori în Austria. Am ținut-o 10 ani. La vârstă de 16 ani am făcut primul meu drum de mai mult de o zi cu motocicletă. Când am început să lucrez ca inginer am închiriat o rulotă și am fost împreună cu câțiva prieteni în România și Ucraina. În ziua când ne-am întors din călătoria asta, m-am hotărât să-mi cumpăr o motocicletă ca lumea și călătoresc în Europa. Și asta am făcut. Un prieten și-a cumpărat o Honda Transalp, eu mi-am luat o Honda CBF600 destul de „obosită”, dar care s-a dovedit a fi foarte fiabilă și confortabilă. CBF-ul îl consider prima mea motocicletă adevărată :).

2.Am văzut că acum ai un Triumph Tiger 800XC. De ce ai ales această motocicletă, ce îți place cel mai mult la ea?
După ce am vândut CBF600-le, am cumpărat un CBF1000 ABS, care era o motocicletă foarte bună de mers la drum lung, dar drumurile au devenit din ce în ce mai lungi și câteodată îmi doream să mai ies în off-road. Când am văzut Tiger-ul prima oară, m-a cucerit. Mi-a plăcut stilul, cât și confortul pe care îl oferă. Cred că avantajul comparativ cu ceilalți competitori este motorul cu 3 cilindrii în linie. Este foarte lin chiar și atunci când mergi turat și are cuplu foarte bun la turații scăzute. Și trebuie să recunosc că mi-a plăcut și povestea din spatele mărcii, Triumph este considerat inventatorul motocicletelor așa cum le cunoaștem azi.

3. Am văzut în pozele tale că ai mers destul de mult prin Europa. Care a fost primul tău drum lung pe care l-ai făcut cu motocicletă și ce sentimente ai avut atunci ?
Pînă acum am fost cu motocicleta în 12 țări și mai am o groază pe listă. Dar primul drum a fost o destinație destul de standard pentru motociclistii sloveni, a fost Adriatic Highway. Este un drum de coastă pefect care începe în Rijeka în Croația și merge pînă în Muntenegru. Am învățat câteva lecții în drumul ăsta, că de exemplu, mersul la începutul verii nu înseamnă că nu va plouă. Am cumpărat un costum de ploaie la Podgorica de la magazinul KTM.Bineînțeles că înainte să-l cumpăr a plouat, după… deloc :). Entuziasmul a fost maxim, și încă mai este la fel de fiecare dată. Îmi place să călătoresc, dar pentru mine doar pe motocicletă pot să am parte de aventuri adevărate. Îmi plac destinațiile rurale, orașele nu prea mă interesează. Nu îmi rezerv niciodată o camera în avans, așa că nu știu niciodată unde voi dormi sau unde voi ajunge să petrec noaptea. Majoritatea oamenilor merg în locuri unde știu că e frumos să le vizitezi.Eu plec de acasă pentru drumuri și locuri mai puțin cunoscute, comori ascunse din fiecare țară. Toate astea merg foarte bine împreună cu pasiunea pentru motoare care o împărtășim.

4.Cred că îți plac foarte mult Balcanii, am văzut în clipurile tale că ai fost în 2014 în Croația și Boznia, în 2015 în Grecia, Macedonia,Albania, Muntenegru și Croația, în 2016 iar Croația, iar anul trecut în România. Care ar fi cele mai frumoase drumuri pe unde ai mers în ultimii ani și pe care le-ai recomandă altor motocicliști?
Balcanii sunt o destinație evidentă pentru mersul cu motocicleta, pentru că oferă tot ce vrei pentru a te simți bine. Mai ales dacă iei în calcul locul de unde pornesc eu, Slovenia. Austria și Italia sunt frumoase, dar au două probleme majore. În primul rând sunt aglomerate de turiști, mașini, rulote, motociclete și cicliști. Nu prea poți să prinzi o bucată de șosea liberă să te bucuri de motocicletă.Sunt prea urbane. Semafoare, camere, case, orașe, sate… Pentru mine cea mai bună comparăție o fac cu o plajă. Dacă ieși dintr-un hotel de 5 stele direct pe plajă și intri direct în apă și totul e îngrădit, e frumos…Dar nu se compara cu o plajă sălbatică, care să zicem are o pădure în spatele tău, fără betoane, fără standuri de înghețată sau șezlonguri pe care să le închiriezi. Plus că o zi de mers cu motocicletă în Italia sau Austria e aproape dublă că preț. În Balcani nu te oprește niciodată poliția, decât dacă ai făcut ceva foarte foarte grav. Și atunci probabil poți să scapi dacă dai o bere…Poate ac drumurile au gropi,dar traficul este redus. Încă poți să vezi caldiri afectate de războaie, poți să vezi mașini din vechea republica yugoslavia, nu există atât de multe McDonald’s uri sau Burger King. Oamenii sunt mai prietenoși, vin să vorbească cu ține. Găsești aeroporturi militari abandonate, tancuri lăsate lângă șosea, căruțe trase de cai…Balcanii oferă un sentiment de aventură.
Toate țările de aici au niște drumuri minunate,nu poți să greșești, dar sunt câteva pe care nu poți să le uiți.Primul care îmi vine în minte este drumul către Kotor, Muntenegru, către un loc numit Lovcen și către Cetinje. Vederea asupra golfului Kotor este senzațională, curbă după curbă, iar în vârf este un mausoleu al unui poet celebru Njegoš. De la acels mausoleu ai o priveliște spectaculoasă asupra munților.
Un alt drum superb ascuns este în Grecia, de la Melates la Pindos prin parcul natural Koziakas. Sus pe munte, fără trafic, te poți bucură de viraje, singurătate și frumusețea naturii.
Adriatic Highway de care ziceam este din nou un drum superb. Are ore întregi de priveliști superbe asupra marii, asfaltul este perfect și vremea de obicei la fel.
În România este un drum care a fost făcut celebrul și pe bună dreptate este un drum senzațional, Transfăgărășanul. E ceva total diferit. Prăpăstii pe lateral, curbă după curbă, priveliști încântătoare, mici lacuri, cascade, găsești zăpadă pe marginea șoselei chiar și vara și cel mai important este că nu trebuie să plătești că să mergi pe acolo. Și mai e și Transalpina, care din cauza faptului că cei de la Top Gear nu au mers pe aici, nu este atât de popular. Să fiu sincer, cred că este mai plăcut să mergi aici, fiind totul nou și asfaltul bun. Mulțumesc România!

Kotor

5.Și pentru că nu este întotdeauna doar despre drumuri,ci și despre descoperirea de locuri izolate sau atracții turistice, istorice, care ar fi locurile tale preferate ?
Îmi place să mă duc cu motocicleta mea în locuri pe care pur simplu alți oameni nu le vizitează, cel puțin nu în număr mare. Acum câțiva ani am vizitat Željava Airport în Croația, chiar pe granița cu Bosnia. A fost prezentat recent pe Discovery, însă a rămas încă puțîn vizitat. A fost o baza militară subterană. A fost bombardată de Sârbi în anii 90 și acum este o pistă de decolare dezafectată și un câmp de mine (nu umblați în pădure în zona aceea). Sunt avioane abandonate, piese de avioane, hangare.
Vulcanii noroioși din România sunt de asemenea ceva interesant de văzut. Ar fi păcat să-i ratați dacă sunteți în România. Peisajul selenar, sunete ciudate, mirosul, drumul îngust pînă acolo, micii vulcani din noroi te fac să te simți că ești într-un loc complet diferit.
Vârful Transfăgărășanului îți da fiori când te uiți în jos și realizezi că cineva a avut tupeul să construiască așa ceva. Am mai vizitat și Salina Turda, care este mai mult o destinație pentru familii.
În Grecia, aproape de drumul de care spuneam mai devreme, este un grup de manasatiri, numite Meteora. Au apărut și în seria James Bond și sunt o destinație turistică cunoscută în toată lumea. Deși sunt foarte populare, acele mănăstiri constuite în vârful unor niște stânci sunt foarte impresionante de văzut. Și tot în zona aceea este parcul național Koziakas, care este traversat de un drum alpin superb.

6. În timpul acestor călătorii ai avut ceva probleme sau te-ai simțit vreodată în pericol?
Am citit undeva „Aventura este periculoasă, dar rutină este letală”. Un vecin de-al meu a murit căzând prin ușa de sticlă de la sufragerie…Fiind pe drum există niște riscuri evident,indiferent unde ești. Mă simt mai sigur în zonele slab populate, încerc să evit traficul, orașele…Statistică ne arată că mersul pe drumurile locale, pe care le cunoști este mai periculos decât să mergi pe drumuri noi, necunoscute. Când vizitezi locuri noi, mergi mai încet că să admiri zona. Motocicletele meu întotdeauna sunt în perfectă stare. Poate am avut noroc, dar pînă acum nu am avut nicio problema cu ele. În Grecia am avut o până. Asigurarea mea acoperă și tractarea, așa că o mășînă a venit și mi-a cărat motocicletă pînă la un service, unde un mecanic mi-a reparat până.A ținut perfect.
Nu am avut niciodată sentimentul „Ce naiba caut aici, vreau să mă întorc acasă”. Singură situație mai tensionată am avut-o în Albania unde mergeam pe drum de 4 ore și nu intalnisem niciun om, niciun hotel, restaurant…plouă, se întunecă și atât eu cât și prietenul meu aveam becul de la benzină aprins. Nu aveam bani albanezi la noi. Am reușit să ajungem într-un sat și ne-am oprit la o benzinărie. Omul nu vorbea decât albaneză, ceea ce noi normal nu vorbeam. I-am dat ultimii 50EUR și omul s-a suit pe un moped și a plecat. Eram confuzi, ne era foame, eram plouati…după 15minute s-a întors cu cei 50EUR schimbați. Am cumpărat benzină și chiar am reușit să-l întrebăm unde găsim un hotel.
În Ploiești, România am găsit o fetiță de 5ani, noaptea târziu la 11pm, stand afară în ploaie.Nu înțelegeam ce spunea așa că am cerut ajutorul unor tineri care vorbeau engelza, ne-au spus că de fapt față cerșea…a fost destul de trist momentul. Din păcate astea este realitatea tristă a marilor orașe, doar că poate aici a fost prea evidență. Ploiești a fost singurul oraș în care am stat unde hotelul avea un gard înalt cu țepi. În rest am avut o experiență foarte plăcută în România, mi-am uitat o dată camera cu gimbal-ul într-un restaurant și ospătarul a venit alergând după mine. Mi-am pierdut și cheile de la motocicletă o dată și când am ajuns la ea, cineva era cu cheile în mâna sperând să găsească proprietarul.
Pericolul și entuziasmul s-au întâlnit la trecerea cu bacul de la Brăila. Nu există un pod, așa că trebuie să treci cu bacul. Conducătorul bacului probabil a ațipit și a intrat în pontonul de pe cealaltă parte, distrugându-l complet, așa că a trebuit să construim noi o rampă că să putem să coboram. A fost destul de amuzant, dar cei ce conduceau bacul erau complet inutili, pasagerii au făcut toată treaba.
Cred că este important să călătorești cu cineva în care ai încredere. Doi oameni care se pot baza unul pe celălalt, pot rezolva orice problema. Întotdeauna merg în străinătate cu același prieten. Dacă unul din noi are o problema, atunci e problema noastră.

7. Cred că o parte foarte importantă ale acestor călătorii este și întâlnirea diferitor tipuri de oameni. Cred că ai întâlnit și alți călători. Îți amintești vreo întâlnire mai amuzantă ?
Am două povești interesante care îmi vin acum în minte. Într-una din primele călătorii în Boznia, aproape de Bihać, s-a apropiat o mașină de noi cu litera L pe ea. Era plină de fete și ne tot făceau cu mâna. Eu aveam GoPro-ul pornit și m-am apropiat de ele, iar una dintre fete și-a arătat sănii :)). Am fost atât de șocat că era să fac un accident :)) Am filmat toată faza, însă nu se vede foarte bine, totuși este suficient că să vezi că este o poveste reală. O asemenea întâmplare nu se uită ușor 🙂 .
Cealaltă întâmplare a avut loc la granița dintre Boznia și Muntenegru unde am cunoscut un cuplu de italieni, Kristina și Knut. Am început să vorbim în timp ce așteptăm în coadă la vama…era prima oară când plecăm undeva pentru o întreagă săptămâna cu motocicletă, eram foarte entuziasmat…Aveau pe cutiile BMW-ului lor R1200GS o harta cu plimbarea lor prin Mongolia și înapoi prin Rusia. Aventuri adevărate.Asta se întâmplă în 2012. Anul trecut, în 2017 am făcut o plimbare prin Alpi, iar în față unei cabane am observat același BMW cu aceleași cutii, așa că am intrat în cabană și i-am reîntâlnit pe cei doi. A fost destul de amuzant, după 5 ani să-i revăd, o coincidență incredibilă. Sunt convins că va există și o a treia întâlnire cândva.
Un om care m-a inspirat cu adevărat a fost un tip din Oxford,UK. L-am întâlnit în Slovenia când se întorcea după ce petrecuse 5 luni pe drum. A traversat Italia pînă în Sicilia, a luat un ferryboat pînă în Grecia și s-a întors prin Balcani. Mulți oameni fac ruta asta, însă el a făcut-o pe un scuter de livra pizza, pe o Honda de 110cc, el având 70 de ani.

8. Întorcându-ne la călătoria de anul trecut, fiind un site ce promovează tursimul moto prin România, cum ți s-a părut la noi ? Ce experiențe ai avut aici privind interacțiunile cu oamenii, natură, peisajele,drumurile,etc.?
În primul rând, România este o țară destul de mare și este greu să rezum totul într-o singură frază. Are tot ce trebuie că să fie în topul listei când vine vorba de țări pe care să le vizitezi pe motocicletă și popularitatea ei crește. M-au întrebat destul de mulți oameni despre România.Am cunoscut un german mai în vârstă aproape de Vulcanii Noroioși care era plecat de unul singur. Spunea că prietenii lui făceau glume pe seama faptului că se duce singur în România și că o să fie mâncat de canibali.Mare parte a acestei percepții cred că se datorează românilor plecați prin europa centrală care sunt implicați în lumea interlopă, crime și altele…Dar ceea ce mulți nu realizează este faptul că toate țările au aproximativ 5% din populație care fac chestii similare. Este complet nedrept, eu am fost în România de 3 ori pînă acum și întotdeauna mi-a plăcut, mâncare foarte bună, oameni prietenoși, dispuși să vorbească și să te ajute, fie în Engleză, fie prin semne. Niciodată nu am avut senzația că cineva intenționează să facă ceva rău. Singură expectie ar fi comunitatea de țigani pe partea de sud a Transfăgărășanului, fusesem avertizați de niște studenți din București. Dar că să fiu sincer, asta găsești cam peste tot prin Europa.
Locul unde România mi se pare că are mult de muncă, este felul în care are grijă de natură. Poți vedea ușor nenumărate locuri de deversare ale gunoiului ilegale.
Ce mi-a plăcut cel mai mult? Munții Carpați. Sunt un loc infinit de verdeață, cu vârfuri înalte,clădiri vechi, vânzătorii de fructe de pădure sau miere pe marginea drumului,cascade, râuri,drumurile sunt destul de bine păstrate și foarte multe opțiuni pentru off-road.Îți da o senzație de sălbăticie, chiar și de călătorie în trecut. Dacă nu ai timp să explorezi România complet, Carpații ar fi suficient. Cheile Bicazului te lasă de-a dreptul fără cuvinte și peisajele în aceea zona sunt de-a dreptul senzaționale. Ore întregi de priveliști superbe, dealuri, păduri, lacuri…perfcetiunea mersului cu motocicletă. Rareori ai ocazia să mergi cu motocicletă în așa zone izolate, fără să dai de un oraș sau de o autostrada. Este o zona rurală imensă și merită drumul pînă acolo.

9. Tu ai parcurs cam tot ce se poate vedea în România, cam toate atracțiile turstice, poate că ar mai trebui să vizitezi și Nord-Vestul cu Maramureșul, dar în afară de asta, ai mers de unde intră Dunărea în țară, prin Transilvania, până la Marea Neagră, apoi spre nord în Bucovina, din nou prin Transilvania și înapoi spre Slovenia. Cum te-ai pregătit pentru călătorie, am văzut în clipurile tale unele locații care nu sunt foarte populare nici în rândul românilor, cum ai găsit informații despre ele?
Nu sunt de acord cu afirmația că am acoperit aproape tot :). Am părăsit România mulțumit de călătoria mea cu dorința de a mai revenit și de a vedea mai multe, pentru că nu pot decât să mă întreb ce mai este de văzut. Doar dacă mă uit rapid pe site-ul tău văd câteva lucruri pe care aș vrea să le văd.
Punctul de intrare în România nu a fost chiar ales la întâmplare, am avut ceva treaba în zona. Atât eu cât și prietenul care a fost cu mine lucrăm în domeniul hidrocentralelor și am avut o întâlnire la Đerdap(Porțile de fier) The entry point to România was predetermined, because we made a small business trip along the way, we visited the Đerdap(Porțile de fier). Maramureșul era și el pe lista, dar din păcate, din cauza vremii a trebuit să schimbăm planul. Pregătirile pot să zic că au durat câțiva ani. Câteodată mă uit pe google street view și marchez anumite lucruri pe care vreau să le văd. Am văzut Transfăgărășanul la TV, am citit despre Transalpina pe un forum local de motociclete, restul a fost muncă de cercetare pe Tripadvisor, Wikipedia,etc. Dar în principal am căutat drumuri cu viraje 🙂 . Unele locuri le-am găsit din întâmplare sau am întrebat localnicii. De multe ori s-a întâmplat să ne facem un plan și să trebuiască să-l schimbăm în funcție de nori, de vreme. De aceea nu-mi place să merg în grup, să am cazările pre stabilite. Dată viitoare în România vreau să văd Delta Dunării și Maramureșul

10. Am văzut că ai mers pe Transfăgărășan de două ori, și pe Transalpina o dată și pe alte drumuri destul de cunoscute motocicliștilor de la noi. Întrebarea inevitabilă este : Transfăgărășan sau Transalpina , care e preferatul tău? 🙂 Au mai fost alte drumuri de la noi care ți-au plăcut și le-ai recomandă?
Priveliștea din vârful Transfăgărășanului concurează cu ce oferă alte două drumuri alpine din Europa, Großglockner din Austria și Pasul Stelvio din Italia. Am fost pe Großglockner, nu și pe Stelvio încă. Chiar simți o bucurie specială când te aflii acolo și se vedea și pe chipurile celorlalți motocicliști prezenți. E fenomenal, iar când începi să coborî spre sud, minunile nu încetează să te surprindă. Este un lac de acumulare imens cu munți care îl înconjoară.
Transalpina este superioară să zic, în ceea ce ține plăcerea pură a mersului cu motocicletă, șoseaua este perfectă,nu sunt copaci, așa că poți să vezi următoarea curbă, poți să forțezi destul de mult.Dar drumuri bune găsești peste tot,însă nebunia inginerească a Transfăgărășanului nu – plus că nu trebuie să plătești că să mergi pe acolo. M-a cucerit complet.
Mi-a mai plăcut drumul DN67D, de la Băile Herculane la Târgu Jiu. Merge pe dealuri, e complet izolat, fără trafic, peisaje frumoase. Totuși prima parte nu este recomandată pentru motocicletele sport, este destul de denivelata.
În Piatră Craiului am găsit multe trasee de off-road unde poți să te apropii și mai mult de natură.
Singură bucată plictisitoare de drum pentru mine a fost între Ploiești și Mamaia.

11. După această călătorie, ai recomandă România altor străini pentru un moto-trip? Ce le-ai recomandă să vadă?
Îi invit pe toți să se uite la clipurile mele video, cam tot ce cred că merită văzut este acolo. Nu m-aș intorace acasă fără să vizitez Cheile Bicazului, Salina Turda, Vulcanii Noroioși, Transalpina sau Transfăgărășanul. Dacă eșți pasionat de istorie Castelul Bran, Castelul Peleș sunt musai de vizitat. Vara, Mamaia este locul ideal pentru 2-3 zile de pauză pe plajă. Cel puțîn o nopate în Brașov aș mai zice, este un oraș istoric frumos și ai ce face acolo. Dacă îți place natura, îți plac dealurile și văile, îți place să descoperi istoria și tradiția, dacă ți se par amuzante căruțele trase de cai sau ciobanii care blochează strada cu stanele de oi, atunci cu siguranță nu te vei plictisi in România. Are multe de oferit.

12. Probabil sunt oameni care se uită la clipurile tale și se gândesc că le-ar plăcea să facă și ei aceeași călătorie, dar rămân doar la statusul de proiect. Se gândesc că nu au timp sau bani sau amandoua. Ai putea să faci o estimare aproximativ cam câți bani ai cheltuit într-o astfel de călătorie?
Prețurile sunt în creștere în România, ceea ce este bine pentru români, dar nu și pentru turiști. Cu toate astea, este în continuare o destinație foarte prietenoasă din punct de vedere al bugetului, unde pot să găsești o pensiune decentă pentru 10-15Eur, sau 20Eur pentru două persoane, 1 litru de benzină este aprox. 1EUR (n.r era, acum e ~1,2EUR), să mănânci o masă bună la un restaurant pe la 10EUR sau una mai modestă pe la 5EUR. Fără să mă rețîn de la niciun „lux”, am făcut această plimbare în 12 zile , cheltuind 600EUR. În banii ăștia intră toate cazarile, bilete de intrare la muzee, benzină, mâncare, băutură chiar și telecabina pe Postavaru :). Am făcut 4300km din față casei de la mine și înapoi, cu un consum mediu 4,8l/100km, ceea ce înseamnă că o treime din bani s-a dus pe benzină. Și ulterior am primit în poștă o amendă de 100eur pentru viteză în Ungaria. Am „folosit” cam 50% din cauciucurile mele noi nouțe, și cam jumate din perioada de interval pentru revizie. Asta pentru cineva care ia în calcul și acest aspect 🙂 . Cel mai scump loc în acest drum a fost Mamaia și sincer să fiu a fost și cam singură locație pe care aș fi putut să o ratez. Una peste altă, am cheltuit mult mai mult in alte țări pentru mult mai puțin.

13.Ce planuri ai pentru 2018? Te-ai hotărât deja unde vei merge cu motocicleta anul acesta? 🙂
Planul meu este să merg cât mai mult, dacă vremea, serviciul și alți factori mă ajută. Vreau să vizitez Alpii francezi anul acesta, Vercors Massif, Col de la Bonette și alte drumuri celebre alpine care fac parte și din Turul Franței. Intenționăm să mergem acolo prin Italia și să ne întoarcem prin Elveția. Avem o vacanță destul de lungă pe 1 Mai, dar mi-e frică după iarnă asta prelungită în Europa, nu cumva oamenii încă să schieze în Alpi, inloc să meargă cu motocicletă.

Mai multe clipuri video din calatoriile lui Marko gasiti pe canalul lui de youtube, aici.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Turism moto]Viniete și taxe de drum pentru motociclete în Europa

Aceste informații au fost actualizate ultima dată la începutul lunii August 2018. Ungaria – se plătește vinietă pentru autostradă și anumite segmente de drum. aproximativ 40RON/7 zile se poate cumpăra și de la benzinăriile Mol Citește mai mult…

Părerea noastră

[TEST][Yamaha][Tracer 700]De la ciulinii Bărăganului la Drumul Vinului

De ce este gama MT un mare succes pentru Yamaha? Pentru că oferă atât de multe variante încât este imposibil să nu găseșți ceva care să ti se potrivească. În 2016, după succesul înregistrat cu Citește mai mult…

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…