sâm. Sep 19th, 2020

[Concept] BMW 9Cento văzut de aproape

Când am plecat spre Concorso d’Eleganza Vila D’Este știam că cei de la BMW urmează să prezinte o motocicletă concept, însă nu știam niciun detaliu despre ea. Ajunși acolo, ne-au luat ochii atât de tare motocicletele participante la concurs (pe care le puteți vedea aici) , încât am uitat complet să căutăm în mod special conceptul. Noroc că fix cand am ajuns, s-a creat un pic de agitație și am înțeles de ce, fusese adusă motocicleta concept , numită 9cento (nove cento).Primul lucru care ne-a pus pe gânduri, a fost numele “9cento”. Suntem în Italia, deci probabil se pronunță nove cento, dar totuși este o motocicletă germană, dacă se pronunțe neun cento ? Cam zgârie la ureche… Mai simplu pentru jurnaliștii prezenți vorbitori de engleză care “au rezolvat-o” cu un nine hundred sec.
Al doilea lucru, care a venit natural, a fost să ne întrebăm ce este , ce fel de motociletă, în ce categorie întră? În prezentarea primită scrie Adventure Tourer, dar codița arată foarte, foarte sport.În plus era încălțată cu Pirelli Diablo Supercorsa. Deci ar merge mai mult pe asfalt.
Fața foarte compactă, cu faruri simetrice (ceva nou pentru BMW),se îndreaptă mai mult spre genul touring. Chiar ni s-a părut că bate un pic înspre Ducati Multistrada, și n-am fost singurii care au avut această impresie.Fiind complet nedumeriți de mixul acesta, am zis mai bine să-l ascultăm pe Edgar Heinrich, șeful echipei de Design de la BMW Motorrad care a prezentat motocicletă :”Am creat o motocicletă care aduce la un loc ce este mai bun în segmentele sport, adventure și touring – într-o clasa care pînă acum nu a văzut un astfel de model de la BMW.
Conceptul 9cento este interpretarea noastră pentru un all-rounder modern de clasă medie. Caracteristici funcționale că spațiile de depozitare, capabilități de touring, elemente de protecție la vânt sunt relevante pentru toți motociclistii, dar rareori sunt luate în seamă în designul unei motociclete concept. Cu motocicletă de acest an vrem să demonstrăm că putem să combinăm toate aceste aspecte practice cu un design dinamic care să trezească entuziasm și emoție.”

Datele tehnice prezentate au fost foarte puține.Din ce am putut vedea este vorba de un motor cu doi cilindrii în linie, de capacitate probabil de 900cc(luând în considerare numele), care cel mai probabil ar intră în competiție directă cu motociclete că Tracer-ul de 900 de la Yamaha sau cu Multistrada de 950 de la Ducati.

Legat de design, fiecare are opinia proprie. Sunt anumite elemente foarte interesante care plac unora și displac altora. Nouă personal ne-a plăcut foarte mult spatele motocicletei,de la rezervor înspre codiță, toate liniile ni s-au părut că sunt la locul lor.
Un element foarte interesant și apreciat unanim a fost însă sistemul de prindere al sidecase-urilor ce folosește un electromagnet. Sidecase-urile au și ele un design foarte sportiv, cu un contur dinamic și practic pentru pasager. În momentul în care acestea sunt atașate , codiță este prelungită, adăugând câțiva centrimetii pentru șaua pasagerului. Ne-ar plăcea să vedem pe viitor acest sistem standard pe toate motocicletele :), acum nu știu cât de fiabil este sau în cazul unei defecțiuni cum poți evita să rămâi fără bagaje.

Ce ni s-a părut ciudat în schimb, a fost poziționarea butonului de pornire, destul de incomod de acționat, în spatele unui display TFT.
Dacă expusă singură, motocicletă ne-a impresionat destul de tare, ni s-a părut un pic ciudată însă cu om pe ea. În mers, când este cineva la ghidon, motocicletă pare un pic subdimensionată, cam mică pentru un motociclist peste 1m80.
Și dacă cei de la BMW s-au gândit la toate aspectele practice, luând în calcul nevoile motociclistului ce ar utiliza această motocicletă, 9cento a venit și cu două geci moto, una pentru touring cu elemente de kevlar și protecții pentru umeri printate 3D și a doua pentru oraș.

Nu știm cu siguranță dacă o să vedem această motocicletă pe stradă sau în showroomurile BMW prea curând sau măcar ceva asemănător, însă în trecut, toate motocicletele concept ce au fost prezentate la Concorso d’Eleganza Villa D’Este au intrat în producție. Urmează probabil să vedem în următorii doi ani dacă 9cento concept se va materializa într-un F900GT sau F900S.

Lasă un răspuns