Despre dirt-track și acești frumoși nebuni ce-și riscă viața pe niște motociclete de 500cc fără frâne și fără cutie de viteze am scris și anul trecut cu ocazia etapei de cupa MACEC de la Brăila. Din păcate, Brăila a rămas singurul loc din România unde nume ca Pavel Ionel,Sorin Ghibu,Mircea Agrisan,Dan Gaspar,Gheorghe Marian,Stelian Postolache,Toma Alexandru,Laurențiu Maier,Nicolae Puravet și alții, înseamnă ceva și asta în special pentru cei trecuți de 30 de ani. Fiind brailean am crescut cu aceste nume ca idoli pe două roți și știu ce fel erau cursele de dirt-track „pe vremuri” și de aceea încerc să ajung cel puțin o dată pe an la o etapă de dirt-track la Brăila.

Eu alaturi de Stelian Postolache probabil inainte de ’89

Dacă înainte de ’90 erau chiar și două echipe reprezentative pentru fiecare centru din țară, de exemplu la Sibiu era IPA și Voință, în anul 2018, dirt-trackul românesc este în moarte clinică, fiind în viață doar datorită câtorva oameni pasionați, care prin mijloace proprii duc această ramură a motorsportului mai departe.
Deși în hârtiile de la federație există 3 cubluri și 5 etape, în realitate campionatul se rezumă la 3 etape alergate toate la Brăila, una organizată de clubul din București și două de clubul din Brăila.
În condițiile acestea, singurul moment care ne aduce aminte de zilele de altă dată, cu stadioane pline și cu mai mulți alergători la start, este atunci când Brăila găzduiește etapă de cupă MACEC.

Cursa de dirt-track la Braila in anii de glorie

Anul acesta am fost din nou prezent pentru a trăi pe propria piele, această experiență, devenită din păcate unică la noi în țară.
Piloții prezenți: 1 Gabriel Comănescu (România), 2 Andrei Popa (România) , 3 Michal Danko (Slovacia), 4 Patryk Vojdylo (Polonia), 5 Michal Skurla (Cehia), 6 Przemyslaw Liszka (Polonia), 7 Patrik Mikel (Cehia), 8 Marco Levyshyn (Ucraina), 9 Vitali Lysak (Ucraina), 10 Mateusz Tudziel (Polonia), 11 Milen Manev (Bulgaria), Andryi Rozaliuk (Ucraina), 13 Jan Mihalik (Slovacia), 14 Vitaliy Koval (Ucraina), 15 Alexandru Toma (România), 16 Jaroslav Petrak (Cehia), 17 Florin Barabașu(România) , 18 Ștefan Popa (România), au făcut un show veritabil, etapa fiind plină cu de toate, de la accidente, la manșe disputate cu depășiri pe ultima linie dreapta.
În cele din urmă, la capătul celor 20 de manșe, s-a impus, la fel ca anul trecut, Marco Levyshyn, urmat de Patryk Vojdylo și Przemyslaw Liszka.

Alaturi de castigatorul etapei, Marco Levyshyn

Dar mai bine vedeți în acest clip despre ce este vorba. Așa cum spun de fiecare dată, dacă aveți ocazia să vedeți pe viu așa ceva, nu stați pe gânduri, este forma cea mai pură de curse pe două roți.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…