Pentru cine a fost deja la EICMA, care apropo vine de la Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori), e foarte clar de ce să vizitezi,măcar o dată în viață expoziția. Pentru cine însă nu a fost, o să povestesc pe scurt cum a fost pentru noi prima vizită la acest salon.

Pai în primul rând ne-a dat pe spate amploarea evenimentului, care a fost mult mai mare decât ne așteptăm. Deși am mai fost la evenimente moto prin lume, în principal curse de moto gp, motocross, enduro, speedway, pe la saloane nu prea am fost, întotdeauna având ca referință Salonul Moto de la București. Efectiv nu vă puteți imagina câte standuri și câte firme pot încăpea în cele 5 pavilioane ale expoziție. De la producătorii renumiți, la cei mai puțini cunoscuți, la producători de echipamente și accesorii, toată lumea care produce și comercializează ceva ce are legătură cu industria moto atunci sigur este aici.

Ca să va faceți o impresie legată de numărul extrem de mare de motociclete aduse, imaginați-va că producători mari vin în primul rând cu toată gama, ceea ce de exemplu pentru Kawasaki înseamnă motociclete de stradă, de touring, de motocross, motociclete supersport, cruisere, scootere, ski jet-uri și ce mai fabrică ei. În cazul celor de la Kawasaki imaginați-va că aveau la stand o motocicletă de prezentare (cu o domnișoară pe ea) și în medie 3-4 motociclete din același model lângă, pentru ca oamenii să se poată urca pe ea, să o atingă, să simtă materialele, poziția în șa, etc. Estimez că numai la standul lor erau aproximativ 60 de motociclete.
Asadar primul motiv este numărul extrem de mare de motociclete expuse.

Al doilea motiv, este legat evident tot de motociclete, este numărul mare de motociclete prezentate în premieră mondială. Aici cu siguranță se dă or a exactă în ceea ce urmează să fie vândut anul viitor. Deși unii producători japonezi aleg să lanseze modele lor pe teren propriu la salonul de la Tokio, care are loc cu câteva săptămâni înainte celui de la Milano,chiar și așa, tot păstrează câteva surprize pentru Milano. Revin cu exemplul tot la Kawasaki care lansase la Tokio Z900RS-ul a venit la EICMA cu H2SX și ZX10R SE în premieră mondiala.

Yamaha Niken

Al treilea motiv este accesul la aceste motociclete. Ai ocazia să vezi de aproape, să le atingi, să te urci pe ele, să vezi cum se simt cele mai noi moticiclete. Păcat că nu poți să faci o tură. Oricum la partea cu urcatul pe ele, nu e chiar așa ușor, îți trebuie puțină răbdare, întru-cât este foarte multă lume. Trebuie să recunoaștem, pentru mulți dintre noi, este singură șansă de a fi atât de aproape de modele mai exclusiviste sau motocicletele de MotoGp.

Al patrulea motiv este faptul că poți să te întâlnești cu unii dintre eroii tăi pe care îi vezi la televizor. Marea majoritate a firmelor mari organizează sesiuni de autografe cu piloții pe care îi reprezintă. De exemplu noi anul acesta ne-am întâlnit și am luat autografe de la Cal Crutchlow, Alex Lowes și Lucas Mahias, ambii piloți WSBK Yamaha PATA Racing team, Tony Cairoli și bonus l-am văzut și pe Keanu Reaves, venit împreună cu firma sa Arch Motorcycles.

Al cincilea motiv îl reprezintă gagicile, pardon promotaritzele de la standuri, deși cred că pentru marea majoritate a italienilor asta este motivul numărul 1 de mers la salon.Italieni știu că motocicletele merg mâna în mâna cu fetele frumoase așa că se străduiesc să aducă la standuri cele mai frumoase domnișoare, care de cele mai multe ori sunt zâmbitoare și chiar dornice să interacitoneze cu vizitatorii. Bine acum să nu fii nesimtit… :))

Al 6-lea motiv îl constituie materialele promoționale pe care le găsești pe la standuri. Astfel poți să te întorci cu o geantă plină de postere, calendare, șepci, tricouri, stickere. Nici nu trebuie să ai geantă, anul acesta mai multe firme ofereau un fel de tolba în care putea apoi să cari ce mai primeai pe acolo. Pe lângă asta sunt și tot felul de concursuri, trageri la sorți cu produse serioase cum ar fi căști, echipamente de protecție, cauciucuri. Acum dacă ai norocul să câștigi un set de cauciucuri o să fie cam greu la întoarcerea pe avion, dar merita.

Al 7-lea motiv îl reprezintă oamenii pe care îi întâlnești și atmosfera, foarte similară cu cea de la o întâlnire moto. Vei găsi oameni pasionați de motociclete din toate colțurile lumii. Noi am stat de vorba minute întregi cu un grup de olandezi membri ai clubului GoldWing încercând să deslușim meniul noi motociclete cu același nume de la Honda.

Al 8-lea motiv este legat de accesorii și echipamente de protecție. Pe lângă noutăți și inovații, dacă ai o anumită cască pe care vrei să o probezi să vezi cum pică pe capul tău, toți producători vin la salon cu întreagă gama cu toate mărimile pentru test. De asemenea pe partea de accesorii, dacă ești în căutarea unui produs anume, protecții pentru capacele de motor, crash păduri, manete de frână, la fel vei găsi o serie de producători, care chiar dacă să zicem că nu au la stand produsul care să se potrivească la motocicletă ta, au cataloage și-ți pot da detalii suplimentare.

dav

Al 9-lea motiv este legat de locația salonul și anume orașul Milano,care îți oferă multe locuri de vizitat. Nu trebuie să faci o excursie dedicată doar pentru salon, deși la cât este de văzut îți recomandăm minim două zile dedicate, însă poți foarte bine să legi mersul la salon cu un city break.

Ultimul motiv (10) unește toate motivele prezentate, dar are de a face cel mai mult cu atmosfera din oraș pe perioada salonului. Începând cu aeroportul, continuând cu metro-ul care duce la centrul de conferințe și expoziții și chiar în zona din centru, vei vedea oameni veniți pentru acest eveniment. De aseamenea, pe perioada salonului se organizează tot felul de petreceri prin oraș pentru motocicliști. Dacă te informezi din timp poți să ajungi la niște petreceri extrem de interesante, chiar cu piloți de curse și alți oameni din stafful tehnic. Noi de exemplu am nimerit la o petrecere la un magazin Spidi din întâmplare, trecând cu tramvaiul prin față magazinului ni s-a părut că-l vedem pe Marco Melandri. Am coborât din tramvai și chiar era el , alături de alți 70-100 de motociclisti.

Această prezentare necesită JavaScript.

Dacă aceste motive v-au convins să programați o vizită la EICMA, iată și un scurt ghid al costurilor pentru o astfel de excrusie ca să știți cam ce buget să alocați.

Toate pozele noastre de la EICMA le găsiți aici. Puteți să le folosiți cum vreți.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…