Despre XPD
XPD este o firma înființată în 2000 în Vicenza,Italia cu aportul financiar al firmei Spidi. Putem să spunem că practic XPD este divizia de încălțăminte a celor de la Spidi. Scopul cu care a fost creată această companie este de a dezvolta și comercializa cele mai bune cizme și ghete moto, concentrându-se pe calitate,fiabilitate,confort și siguranță.

Despre XPD X-Ultra WRS
Caracteristicile ghetelor(așa cum sunt prezentate de către producător):
– Strat de microfibră perforat care permite o ventilație foarte bună
– Protecție ranforsată cu poliuretan în zona calcaiului și a gleznei,plus protecție în zona schimbătorului de viteze
– Slider din cauciuc în zona degetului mic
– Talpa foarte rigidă
– Închidere cu șireturi și cu o bandă de velcro

Experiență personală
Modelul de ghete pe care vi-l prezint, XPD X-Ultra WRS au apărut în 2013 și sunt încă comercializate, fiind foarte populare în rândul motocicliștilor. Eu mi-am cumpărat o pereche în 2014 și le-am purtat vreme de trei sezoane, parcurgând probabil undeva în jur de 25.000km cu ele.
Atunci când le-am cumpărat eram în căutarea unor ghete de oraș, cu care să pot merge zilnic la serviciu și să nu mi fiarbă piciorul vara prin traficul din București și nici să nu arăt că Robocop la birou.Cu alte cuvinte mi s-au părut niște ghete destul de bine ventilate care oferă și o protecție bună la un preț corect. La vremea respectivă am dat puțin peste 100eur, acum sunt în jur de 140eur.
Prima impresie când le-am încălțat a fost că sunt foarte comode, mărimea este „true fit” cu mențiunea că mi s-au părut un pic mai late decât alte ghete. Așa că dacă aveți piciorul mai îngust asta s-ar putea să fie o problema,s-ar putea să se simtă un pic largi.
Talpa deși foarte rigidă,nu te incomodează la mers, poți lejer să stai o zi întreagă cu ele în picioare la serviciu, ca și când ai fi încălțat cu o pereche de pantofi sport obișnuiți.
Deși le luasem inițial doar pentru oraș, mi s-au părut atât de comode încât de multe ori am renunțat la cizmele de touring și am mers cu ele în plimbări prin țară. Bineînțeles, nu oferă aceeași protecție ca o cizma, însă în mod cert sunt o soluție de mijloc între confort și protecție.
Și zic asta și din prisma faptului că le-am testat într-un accident ușor (am fost lovit din lateral de o mașină la aprox 30km/h) și atunci și-au făcut treaba cu brio, la partea inferioară a picioarelor n-am avut nicio problema.

Singurul inconvenient pe care l-am avut cu ele,tot în regim de touring să zic, este faptul că de fiecare dată când m-a prins ploaia cu ele în picioare m-a făcut leoarcă. Sigur, acest lucru se datorează stratului perforat, care de altfel este foarte util când sunt temperaturi ridicate. Știți cum e, atunci când te prinde ploaia ti-ai fi dorit să ai ghete waterproof, atunci când e cald vrei să ai niște ghete foarte aerisite. Ce voiam eu să zic, este că dacă intenționați să va luați acest model pentru plimbări mai lungi, unde este posibil să va prindă și ploaia, v-aș recomandă să luați în calcul și modelul XJ H2OUT care este aceași gheață în varianta waterproof.

După 3 sezoane arătau foarte bine, cu foarte puține urme de purtare. Talpă de cauciuc este foarte durabilă, nu s-au dezlipit, nu s-au decolorat, singura zonă unde era vizibilă purtarea era pe protecția de la piciorul stânga pentru schimbătorul de viteze.

Părerea mea
Per total cred că sunt niște ghete entry-level, foarte rezistente, foarte bune de folosit în oraș, care oferă o protecție satisfăcătoare la un preț corect.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Noutăți] BMW a prezentat noile R 1250GS si R 1250RT

Apăruseră de câteva zile anumite zvonuri legate despre nouă motorizare a celor de la BMW pentru modelele R 1250 GS și R 1250 RT cu tehnologia ShiftCam.De aseară însă avem confirmarea venită și cu date Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][SuperTenere][Raid Edition]

În timp ce erau ocupați cu dezvoltarea lui Tenere 700 World Raid , cei de la Yamaha au zis să-i schimbe un pic fața și navei amiral XT1200ZE Super Tenere și să-i adauge cam tot Citește mai mult…

Citește

[TEST][Triumph][Tiger 1200XCa]

În 1936, la International Six Days Trial, motocicletele Triumph Tiger câștigau 3 medalii de aur cu motocicletele Tiger 70, 80 și 90 începand astfel povestea celui mai longeviv adventure tourer. Prima motocicletă adventure tourer modernă Citește mai mult…