Despre Alpinestars
Dacă ești motociclist este imposibil să nu fi auzit de Alpinestars sau să nu le fi văzut sigla pe undeva. Alpinestars este o firma producătoare de echipamente de protecție pentru sporturi cu motor, înființată în Asolo, Italia în anul 1963.Dacă te-ai întrebat de la ce vine numele, atunci află că numele lor vine de la floarea de colț, care este des întâlnită în munții din regiunea respectivă, Alpinestars fiind traducerea în engleză. Inițial firma producea ghete pentru drumeții montane și clăpari pentru schiuri, însă în scurt timp s-au reorientat spre ghete de motocross și pentru motociclism în general. În anii 90 și-au extins activitatea și spre alte tipuri de echipamente de protecție moto ca geci, mănuși, pantaloni. În prezent Alpinestars este unul dintre cei mai mari producători de echipament sportiv de protecție pentru motociclism (de la stradă, la motocross, la MotoGP), pentru ciclism (mountain bike în special), pentru automobilism (Formulă 1, Campionatul Mondial de Anduranță,WRC, NASCAR etc.) , chiar și pentru surfing. De a lungul timpului motocicliști celebrii au purtat echipamentele lor ca: Kenny Roberts,Mick Doohan, Troy Corser, Marc Marquez, Casey Stonner, Jorge Lorenzo. Mai multe despre istoria firmei puteți afla urmărind acest documentar.

Despre manusile Alpinestars SP-X Carbon 1
Caracteristicile ghetelor(așa cum sunt prezentate de către producător):
-Rezistente la abraziune
-Construite din piele de cea mai bună calitate combinată cu material textil mesh
-Inserții de carbon poziționat la nivelul monturilor, pe degete, în palmă
-Inserții de piele perforată pentru confort în zilele călduroase.
-Încheietura este construită din piele și neopren, combinația optimă pentru o flexibilitate ridicată.
-Strat dublu de material în palmă ce oferă aderența îndelungată pe mansoanele motocicletei.
-Închidere sigură tip velcro în jurul încheieturii.

Experiență personală
Acest model de la Alpinestars a fost introdus în 2012, combinând calitatea și protecția mănușilor full sport, cum ar fi modelul SP-1, cu cea a mănușilor scurte de stradă.Am ales acest model tocmai pentru versatilitatea lor și pentru confortul sporit. Dacă la început costau în jur de 100euro, eu le-am achiziționat pe la sfârșitul anul 2013 la reduceri undeva pe la 70euro. Personal mi s-au părut cele mai bune mănuși de stradă pe care le-am avut, oferind atât un feeling deosebit cât și o protecție ridicată.
Inițial am fost un pic incomodat de inserțiile de fibră de carbon din podul palmei, însă când am avut un accident cu ele am văzut că acele inserții au fost puse exact în locul în care trebuie, unde mâna ta va face contact cu asfaltul.
Combinația de piele cu material textil, mi s-a părut optimă, nu mi-a fost niciodată cald cu ele vara, mai degrabă mi-a fost frig primăvară sau toamna.
Durabilitatea lor totuși nu m-a impresionat. Ca orice român mi-ar fi plăcut să-mi iau un lucru și să mă țînă toată viața, însă după două sezoane a început să se tocească materialul de la degetul arătător, însă chiar și după ce a început să mi se vadă degetul am continuat să le folosesc, atât de mult mi-au plăcut 🙂
Spre norocul meu, cei de la Alpinestars au scos noua generație SP-X în 2017.
Un alt lucru care nu mi-a plăcut, este prelungirea de pe antebraț. Care deși este foarte utilă și te poate proteja în cazul unei alunecări pe asfalt, nu mi-a plăcut pentru că idiferent ce geacă am purtat, părea în plus. Intră cu greu sub mânecă,nici peste mânecă nu se potrivește…Personal, sperăm ca cei de la Alpinestars s-au gândit săintegreze partea aceea, cel puțîn cu gegile lor, însă nici în combinație cu o geacă Alpinestars nu i-am găsit o pozițe. Iar lucrul acesta duce la deschiderea bratarii de velcro, de aceea m-ați văzut probabil în clipurile video cu mănușile desfăcute.

Părerea mea
În ciuda lucrurilor care nu mi-au plăcut la aceste mănuși, rămân la părerea că au fost cele mai comode și mai plăcute mănuși pe care le-am avut. Foarte bine aerisite,cu o foarte bună protecție și un feeling extraordinar.Din păcate acest feeling deosebit înseamnă și folosirea unui material mai subțire care se tocește ușor.Sunt foarte curios să văd noua generație SP-X cum se simte


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[TEST][Yamaha][SuperTenere][Raid Edition]

În timp ce erau ocupați cu dezvoltarea lui Tenere 700 World Raid , cei de la Yamaha au zis să-i schimbe un pic fața și navei amiral XT1200ZE Super Tenere și să-i adauge cam tot Citește mai mult…

Citește

[TEST][Triumph][Tiger 1200XCa]

În 1936, la International Six Days Trial, motocicletele Triumph Tiger câștigau 3 medalii de aur cu motocicletele Tiger 70, 80 și 90 începand astfel povestea celui mai longeviv adventure tourer. Prima motocicletă adventure tourer modernă Citește mai mult…

Citește

[Turism moto]Viniete și taxe de drum pentru motociclete în Europa

Aceste informații au fost actualizate ultima dată la începutul lunii August 2018. Ungaria – se plătește vinietă pentru autostradă și anumite segmente de drum. aproximativ 40RON/7 zile se poate cumpăra și de la benzinăriile Mol Citește mai mult…