Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , dar care te poate surprinde complet. Anu trecut a fost standul celor de la Vins care ne-a impresionat cu motocicletele cu motoare în 2 timpi, anul acesta fără să știm, fără să vrem, am dat peste „cea mai avansată motocicletă” din punct de vedere tehnologic din lume, pe numele ei, Arc Vector.
Arc este o companie mică(a nu se confunda cu Arch Motorcycles,compania lui Keanu Reeve), înființată de fostul inginer Jaguar, Mark Truman. Mark nu este un inginer oarecare, este fostul șef al diviziei White Space, unde se ocupă de chestii „creative”, mai out of the box să zicem și unde în urmă cu doi ani, au fost făcute primele schițe ale acestei motociclete. Însă pentru a trece la producția ei, a fost nevoie ca Mark să formeze o altă echipa în care să coopteze chiar și ingineri din MotoGP și Formulă 1.

Sună pompos și a grandomanie, dar după ce o să vă prezentăm toate detaliile s-ar putea să ne dați dreptate. Cel mai important detaliu este faptul că este o motocicletă electrică. Știu, aici unii s-ar putea deja să-și piardă interesul. Nici noi nu suntem fani ai viitorului fără miros de benzină arsă, dar că ne place sau nu, într-acolo ne îndreptăm.
Ei bine, motocicleta asta electrică nu seamănă deloc cu ce am mai văzut. Totul este dintr-o bucată, motorul, bateriile și toate componentele interne sunt puse în interiorul unui tub de carbon, care este cadrul propriu-zis si de care sunt atașate direct suspensiile față și spate. Motorul electric de 399 volți o face să atingă 100km/h în 2,7 secunde, iar viteza maximă (limitată electronic) este de aproximativ 240Km/h. Grație unei tehnologii proprietare, bateriile oferă o capacitate cu 30% mai mare decât concurență, motocicletă fiind capabilă să parcurgă aproximativ 200km pe autostradă și 270Km în regim urban, timpul de încărcare al bateriilor fiind de 45min.

Însă nu este vorba doar despre motocicletă, este vorba de întreg pachetul care cuprinde și o cască și o geacă specială.
Casca, numită Zephyr, este cu heads up display, se conectează la motocicletă și îți arată informațiile relevante cum ar fi viteza. De asemenea casca are o camera incorporată care filmează în spate și oferă imagini pe heads-up, asemenea unei oglinzi retrovizoare.Geacă dispune de o tehnologie capabilă să detecteze atunci când rider-ul conduce sau se află în situații periculoase și să ofere un “feedback tactil”. Adică geacă are niște difuzoare încorporate care vibrează de exemplu dacă o mașină se apropie din spate, avertizând în acest fel riderul. Mark Truman spune că toate aceste tehnologii au rolul de a face un tot unitar, riderul și motocicletă și întreg ansamblul să fie cât mai sigur.
Fiind vorba de “cea mai avansată motocicletă” și producându-se doar 355 de unități, vă dați seama că prețul este pe măsură. Prețul anunțat de Arc este de £90,000 ($117,000), ceea ce o face să fie cea mai scumpă motocicletă expusă la EICMA în acest an. Este clar că la acest preț, Arc Vector nu este o motocicletă pentru omul de rând și este foarte probabil să nu vedem niciodată una la noi pe străzi,însă ne arată care este direcția viitorului pe două roți. Dacă vreți să vă luați o motocicletă exclusivistă, puteți lua legătură direct cu producătorul aici:www.ourroadis.com


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Motociclete noi][2019] Moto Guzzi V85 TT

Este anul 2017, suntem la Milano, la EICMA și într-un decor ce ne trimite cu gândul la Sahara , vedem conceptul V85. O motocicletă care atrage ca un magnet vizitatorii, iar pentru prima oară, atât Citește mai mult…

Citește

[Jurnal de călătorie] #RideDacica

Pe la începutul lui septembrie, îmi zice Vlad că Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School organizează o tură de toamnă și dacă nu mergem și noi. Din inerție zic da, după care întreb când e Citește mai mult…

Citește

De ce să mergi într-o tură organizată. Ce am învățat și ce ne-a plăcut în #RideDacica-Tura de toamnă

La începutul lunii Noiembrie am fost într-o tură organizată de Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School, #RideDacica -Tura de Toamnă. Au fost 3 zile și peste 1300Km prin România, care ne-au purtat din Bucureșți Citește mai mult…