Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga gamă de adventure de la X-ADV la Africa Twin Adventure Sports, până la supersportive și inclusiv motocicletele de MotoGP și Superbike.

Înainte să vorbim despre noile modele de serie cu care a venit Honda la EICMA, trebuie să vă arătăm două CB1000R tunate, una pentru Honda Italia și cea de-a două special modificată pentru Mick Doohan cu ocazia cursei de la Glemseck 101.
Tot la standul Honda am avut plăcerea de a-i vedea pe toți piloții HRC(neaccidentati 🙂 ) din toate disciplinele unde concurează, de la Rally Raid, Motocross, Trial la Superbike și MotoGP. Unii dintre noi au avut chiar norocul să facă poză cu Marc Marquez.

Revenind la motociclete,noutățile cu care a venit Honda au fost mai mult în segmentul de cilindree medie,nu mai puțin de 5 motociclete noi cu motoare între 500-650cc.
Astfel după ce anul trecut a introdus stilul Neo Sports Café pentru naked-urile CB125R,CB300R și CB1000R, acum a prezentat și o varianta de 650cc în același stil. Noua CB650R clar atrage privirea și abia așteptam să o vedem pe stradă. Poziția pe ea este foarte plăcută,fiind un mix de confort și agresivitate, are acum un display LCD minimalist, farul rotund în stilul Neo Sport Cafe este cu LED-uri, iar motorul dezvoltă peste 10.000rpm cu 5% mai multă putere decât vechea generație, vârful de putere fiind atins la 12.000rpm.
Pe lângă acest naked, am văzut și sora cu aspect mai sportiv, CBR650R, cu același motor cu 4 cilindri în linie care dezvoltă 95cp la 12.000rpm.La nivel stilistic motocicletă seamănă foarte bine cu CBR1000RR-ul fiind mult mai agresivă decât 650F-ul.
Ambele noi motociclete de 650 pot fi conduse și cu A2, existând posibilitatea de a fi limitate la 35KW.

Apoi, gama de 500cc a fost reîmprospătată. Având vândute peste 70.000 de unități în Europa de când a fost introdus motorul în 2 cilindrii de 500cc în 2013, Honda a venit cu niște îmbunătățiri pentru CB500F, CBR500R și CB500X.Acum motorul are mai mult cuplu între 3.000 și 7.000 de ture.
Toate cele trei modele au acum o suspensie spate nouă,sliperry clutch,lumini full LED și display LCD cu indicatorul treptei de viteză.

De asemenea și nava amiral a segmentului supersport, CBR1000RR Fireblade și Fireblade SP au primit niște îmbunătățiri. Nu au fost făcute modificări doar la culori, ci au fost făcute modificări semnificative la partea electronică, atât legate de traction control și ABS cât și pe partea de hărți și ride-by-wire, toate având ca scop creșterea performanței și a eficienței. Au fost modificați algoritmii astfel încât gripul să fie îmbunătățit atât la accelerare cât și la frânare și de asemenea accelerația să răspundă mai prompt.

Pentru fanii dual sport și supermoto, Honda a venit cu o surpriză. Surpriză se cheamă CRF450XR,iar XR tocmai asta semnifică, caracterul dual. Plecând de la CRF450L, folosind experiență celor de la RedMoto, a luat naștere această motocicletă cu 6 viteze. Inginerii de la Honda și RedMoto au lucrat la motorul de 449cc pentru a putea face față unor noi cerințe.Furca față este Showa complet reglabilă combinată cu un amortizor Pro-Link, la fel complet reglabil.Cu plinul făcut, motocicletă cântărește 130Kg, iar șaua este la 940mm înălțime față de sol.

Tot pe partea de off-road și tot având la baza noul CRF450L am văzut și un concept interesant, ceea ce ar trebui să fie o motocicletă pentru Dakar ce corespunde cerințelor legale de a merge pe stradă, numit CRF450L Rally Concept. La prima vedere , vizual seamănă foarte bine cu motocicletă Rally Raid de competitie, însă dacă te uiți cu atenție vei observa că în locul navigației de raliu, avem un display TFT, suportii din bord sunt din plastic și nu din fibră de carbon ca la motocicleta de raliu și multe alte mici diferențe.

Tot pe zona de concepte, Honda a expus doua prototipuri cu motarea de 125cc in 4 timpi: CB125M si CB125X .
Proiectat de designerul Valerio Aiello, cele două concepte au o linie futuristă: prima este inspirată de o motocicletă de raliu, 125X. Langa ea este preznta un naked cu un design deosebit: de fapt, structura pare de naked, dar partea din spate este similară cu cea a unui motard (probabil aceasta înseamnă litera M în numele CB125M).


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Yamaha

Pentru mine , standul Yamaha a însemnat Tenere 700 World Raid și atât. Glumesc, evident au fost prezente toate celelalte modele ale producătorului din Iwata, dar am așteptat atât de mult Tenere-ul 700, încât am Citește mai mult…