Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care voiam să le vedem, le-am căutat poziția în pavilioane, am marcat orarul conferințelor de presă și lansărilor la care voiam să participăm și marți, în prima zi, am plecat spre Rho Fiera Milano la 8:30AM.
Primul stand la care am poposit, a fost standul celor de la Triumph. Aici am putut vedea dar mai ales auzi, noul motor de Moto2 prezentat de James Toseland, am văzut noile Scrambler 1200 și edițiile limitate de Boneville Ace și Diamond, alături de celelalte modele Triumph.
Apoi am fugit repede la standul BMW pentru a vedea cele 6 noi modele lansate de producătorul bavarez la EICMA, interesul major fiind pentru noul S1000RR. Cât am stat pe aici, cât am mai vorbit cu lumea, ne-am dat seama că la 10:20 începuse prezentarea celor de la Kawasaki. Iar am luat-o din loc, însă am ajuns fix când prezentau ultima motocicletă, noul Versys 1000.

De aici încolo n-am mai ținut cont de planul nostru inițial, asta și datorită faptului că în prima zi au fost prezenți foarte mulți piloți din Superbike, Motocross, Rally Raid și MotoGP, momentul culminant fiind la 5pm când Honda și-a prezentat la standul său toți piloții HRC agrenati în diverse competiții. Aici a fost momentul când l-am pierdut complet pe Alex, mare fan Marc Marquez.
Însă până să ajungem la standul Honda am văzut o groază de motociclete interesante. Eu voiam neapărat să ajung la standul celor de la Yamaha să văd cum arată varianta finală de Tenere 700, dup-aia am auzit că sunt prezenți piloții celor de la Ducati(Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci și Chaz Davies), după am fost să vedem lansarea noului 790R de la KTM, unde era plin de lume…apoi am zis să vedem cum arată în realitate nouă Katana și uite așa s-au făcut aproape 15km de mers pe jos în prima zi, în care am văzut aproximativ 20% din expoziție. Aici este și momentul primului sfat. Dacă veniți la EICMA, asigurați-vă că aveți niște adidași sau pantofi confortabili, pentru că o să mergeți pe jos foarte mult.

A două zi ne-am întors iarăși cu un plan și de data aceasta am reușit să periem complet 5 din cele 6 pavilioane, o parte din ce am văzut gășiți în galeria foto de aici.
La finalul celor două zile au început și discuțiile între noi legate de ce am văzut, fiecare având favoritele sale.
În zona de superbike-uri este clar că top 3-ul a fost format din noile Ducati Panigale V4R , BMW S1000RR și Aprilia RSV4 Factory. Toate trei fiind mai ușoare și mai puternice decât generațiile anterioare și cu un design îmbunătățit.Dacă în cazul italiencelor au fost făcute mici modifcari că de exemplu aripioarele aerodinamice inspirate din MotoGP, BMW a venit cu un model complet nou, renunțând la farurile asimetrice. Cel puțin la nivel stilistic, după părerea noastră și după ce a votat lumea pe pagină noastră de facebook, putem consideră Ducati Panigale V4R cea mai frumoasă superbike.
Strict legat de frumusețe și design, standul celor de la MV Agusta ne-a făcut să bălim la fiecare motocicletă. Atenția pentru detalii și soluțiile stilistice sunt ca de fiecare dată… wow. Avem un spate complet nou pentru seria Brutale, însă atenția a fost atrasă de modelele în serie limitată ca Mv Brutale 1000 Serie Oro și Mv F4 Claudio sau prototipul Mv Superveloce care este foarte probabil să între în producție în viitor.

Zona adventure a primit câteva modele așteptate de foarte mult timp. De aproape doi ani suntem ademeniți de Yamaha și KTM cu motociclete care ar trebui să facă mai mică distanța dintre asfalt și off-road. În sfârșit am văzut variantele finale ce vor intră în producție pentru Yamaha Tenere 700 și KTM 790R Adventure și abia așteptăm să vedem cum se comportă pe drumurile din România. Atât asfaltate cât și de macadam. 🙂
Iar pentru cei ce cauta confortul am vazut si noul R1250GS Adventure.

Apoi zona motocicletelor naked a avut foarte multe reprezentate , fie că vorbim de motociclete de stradă de capacitate medie, motociclete cu look retro, nakeduri sportive de 1000cc, roadstere sau scrambleruri. Printre cele mai frumoase și interesante motociclete pe care le-am văzut au fost noul CB650R, Scramblerurile 1200 de la Triumph care vin cu tehnologii complet noi pentru acest segment, Suzuki Katana la care încă ne mai gândim dacă ne-a plăcut sau ne-au plăcut fetele de lângă ea, Kawasaki Z400 derivată din Ninja de 400,noul Kawasaki W800, dar și mărci mai puțin consacrate la noi cum sunt F.B.Mondial sau Caballero.

Tot la EICMA am pășit un pic și în viitor, un viitor care nu miroase a benzină și care nu ne place în mod special. Totuși se pare că acolo ne îndreptăm, dacă ne uităm că până și Harley Davidson propune o motocicletă electrică în viitorul apropiat. Au fost mai multe astfel de motociclete expuse, însă cea care ne-a atras atenția a fost motocicletă de la standul Arc, numită Vector. Arc este o companie creată de fostul inginer Jaguar Mark Truman. Prima lor motocicletă, cântărește 220Kg, dezvoltă 133cp și are o autonomie de 362mile în regim urban. Viteza maximă este de 241Km/h și poate fi văzută direct în viziera căștii care a fost concepută special să se poată conecta la motocicletă. Prețul este undeva peste 100.000$, momentan fiind cea mai avansată motocicletă electrică.
Cam asta fost pe scurt EICMA anul acesta.Este imposibil de povestit tot ceea ce vezi aici, de aceea sfatul nostru este să mergeți cel puțin o dată să vedeți cu ochii vostrii. Mai multe poze găsiți aici, iar dacă v-am trezit interesul și vă gândiți să mergeți la o ediție viitoare, avem și câteva sfaturi legate de cazare, transport, prețuri.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Motociclete noi][2019] Moto Guzzi V85 TT

Este anul 2017, suntem la Milano, la EICMA și într-un decor ce ne trimite cu gândul la Sahara , vedem conceptul V85. O motocicletă care atrage ca un magnet vizitatorii, iar pentru prima oară, atât Citește mai mult…

Citește

[Jurnal de călătorie] #RideDacica

Pe la începutul lui septembrie, îmi zice Vlad că Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School organizează o tură de toamnă și dacă nu mergem și noi. Din inerție zic da, după care întreb când e Citește mai mult…

Citește

De ce să mergi într-o tură organizată. Ce am învățat și ce ne-a plăcut în #RideDacica-Tura de toamnă

La începutul lunii Noiembrie am fost într-o tură organizată de Victor Nemeș de la MotoEvolution Racing School, #RideDacica -Tura de Toamnă. Au fost 3 zile și peste 1300Km prin România, care ne-au purtat din Bucureșți Citește mai mult…