mie. Noi 20th, 2019

[EICMA 2019] Noutățile de la standul BMW

S1000XR & F900XR

Înainte de EICMA încercam  ghicim care vor fi cele 4 noi modele pe care cei de la BMW le vor prezentaȘi noi, la fel  alții, am fost “pe fentă” prvind motorizare pentru noile motociclete de clasa medie. I-am tot tras cu F 850 R, F850XR, însă de fapt era vorba de motorizări de “900cc”.

Sigurul lucru pe care l-am nimerit a fost noul S1000XR, dar și aici au fost surprize.  refer la faptul  deși are un motor nou, derivat din motorul de pe S1000RR, acesta nu vine cu tehnologia ShiftCam. Noul motor dezvoltă 165cp , are un cuplu maxim de 114Nm și este mai ușor cu 5Kg decât deja vechea generație. Per total întreagă motocicletă este mai ușoară cu două kilograme, acum vând 226Kg. Printre modificările vizibile ochiului liber, pe lângă masca frontală, bordul TFT de 6’6″ cu funcții de conectivitate, îți sare imediat în ochi. 

Ziceam  am greșit-o cu motorul de clasa medie…noul motor de 900cc în doi cilindri paraleli este de fapt o evoluție a motorului de pe F850GS, ce a crescut de la 853cc la 895cc. Noua motorizare dezvoltă 105cp@8,750rpm și un cuplu maxim de 91Nm 6,500rpm. Acest motor îl găsim împachetat în două varianteuna sport-touring cu influențe adventure pe F900XR, și a două naked de stradă pe F900R.  Ambele motociclete vin cu două moduri de mers standard(Road și Rain), ABS, Traction Control și un ecran TFT cu funcții de conectivitate. Există posibilitatea de a adaugă suspensii semi-active, cornering ABS, keyless ignition, quickshifter și “engine trag torque control”.

Prețurile pentru România: F900R – 8.600 euro. F900XR – 11.400 euro. Farul cu LED, ecranul TFT si modurile de mers sunt in dotare standard.

Deși ne așteptăm  vedem varianta finală de producție pentru R18, am primit în schimb un nou concept năucitor. Numit R18 /2, este o nouă încarnare pentru boxerul gigant de 1800cc, de data aceasta îmbrăcând o mantie superbă roșu-grena metalizatăTematică designului  face trimitere la anii ’60, dar într-un mod modern, sau cel puțin această a fost declarație celor de la BMW. De fapt acest concept are menirea de a arăta potențialul de personalizare și cât de mult se poate customiza viitorul R18, plecând de la mașinăria elegantă și impunătoarea, prezentată la Concorso d’Eleganza Villa d’Este în urmă cu câteva luni.

Un alt concept care mi-a atras atenția la standul BMW, deși nu a mai fost prezentat anterior însă acum l-am văzut pentru prima oară, a fost BMW Vision DC Roadster, o interpretare electrică,ce ne arată cum ar putea arată motocicletele în viitorul nu foarte îndepărtat. In rest, pe langa aceste noutati, au fost prezente toate modelele BMW deja cunoscute.

 

Lasă un răspuns