mie. Noi 20th, 2019

[EICMA 2019][Motociclete noi] BIMOTA/KAWASAKI TESI H2

Bimota Tesi H2

În urmă cu câteva luni apăreau speculații cum că Bimota, un mic producător italian care din 1937 construia motociclete pe malul marii mediteraneene la Rimini, a fost cumpărat de Kawasaki. Dacă nu ați mai auzit până acum de această companie, numele Bimota vine de la unirea primelor două inițiale din numele celor ce au înființat compania : Valerio Bianchi, Giuseppe Morri și Massimo Tamburini, cel din urmă fiind celebrul designer care a dat lumii Ducati 916 sau MV Agusta F4 și care mai este cunoscut și ca “Michelangelo-ul motocicletelor”. Întotdeauna Bimota a creat motociclete folosind motoare deja existente, punând accent pe design radical și soluții tehnologice inovatoare, caracteristică fiind folosirea unei bascule în locul unei furci convenționale.
Mulți s-au întrebat de ce ar fi interesați cei de la Kawasaki de cei de la Bimota,care ar fi logica cumpărării italienilor.
Cert este că după ce japonezii au cumpărat 49.9% din companie, anul acesta la EICMA,Bimota a revenit la viață, datorită unui monstru sportiv cu motor supralimentat de pe H2: Bimota Tesi H2, fiind prima motocicletă prezentată de ei după 2014 încoace. Așa cum sugerează numele, motocicleta folosește același motor de pe H2, ceea ce înseamnă că are o putere minimă de 240cp, însă ar putea să se ducă înspre 300cp, dacă cumva a fost folosit motorul de pe H2R (*nu era specificat ce versiune a fost folosită).
Dar nu motorul impresionează la această motocicletă, șasiul și suspensiile sunt complet deosebite. Pe față în loc de o furcă normală avem o basculă cu un sistem special. Spre deosebire de o furcă convențională, în momentul unei frânari puternice, motocicleta își va păstra ampatementul, fără ca fața să se lase prea mult, ceea ce-i conferă mai multă stabilitate. Așa se explică și prezența a două amortizoare Ohlins controlate electronic.

În materie de design, motocicleta asta este cât se poate de aproape de un avion de vânătoare la sol. Sunt folosite o groază de elemente de carbon și aluminiu CNC, care împreună cu sistemul complex de amortizare și motorul supralimentat o vor face să aibă un preț la fel de deosebit.
Nu știm încă prețul, însă știm că motocicletă nu este un concept, va fi produsă și comercializată din Iunie anul viitor, așa că până atunci puteți să începeți să strângeți bani la pușculița dacă vreți să aveți așa ceva în garaj, cu siguranță nu va fi ieftină.

Lasă un răspuns