mie. Noi 20th, 2019

[EICMA 2019][Motociclete noi]Aston Martin AMB 001

Ce poate să iasă când două dintre cele mai mari nume ale ingineriei britanice, Aston Martin și Brough Superior, se întâlnesc să creeze o motocicletă pentru circuit? O navă spațială cu două roți, sau altfel spus cea mai exotică, scumpă și rară motocicletă pentru 2020, numită simplu AMB 001.
În viziunea celor de la Aston Martin, scopul acestei motociclete a fost de a crea o motocicletă cu o eleganță aparte pe care în mod normal nu o găsim pe motocicletele sportive.
“AMB 001 has been designed to display a level of elegance that isn’t normally found on racing bikes. Beauty and power is the order of the day for this track-only racer. Aerodynamic wings attached to the cowl on the front of the bike take their direction from the S-Curve on the front of an Aston Martin, providing Aerodynamic downforce.”
Dincolo de designul futurist, această motocicletă impresionează prin performanțe și mai ales prin soluțiile tehnologice folosite pentru a ajunge la ele.

În primul rând propulsorul este un V2 de 997cc cu clindri la 88°, motor pe care îl găsim pe gama curentă Brough Superior, doar că de această dată avem și un turbo care duce puterea până la 180cp. Fiind vorba de o motocicletă strict pentru circuit, pe care nu s-a ținut cont de normele de poluare sau zgomot, a fost ușor să se depășească cei 101cp pe care îi produce acest motor în mod natural, aspirat. Pare ușor, dar nu este chiar așa, pentru că turbină folosită este una ingenioasă cu geometrie variabilă. Practic pe întreaga plajă de turații, turbina își modifică capacitatea prin intermediul unei garnituri mobile și a palelor turbinei, care își pot modifică unghiul. Prin această soluție s-a urmărit ca răspunsul accelerației să fie cât mai prompt și să nu aibă lag. De asemenea pentru a crește puterea este folosit și un intercooler care răcește aerul ce intră în motor.

Cadrul principal este în stilul clasic Brough Superior din titan, pentru partea anterioară avem o furcă dublă whisbone Fior, iar pentru spate un subcadru din fibră de carbon. Peste rezervor avem o aripa din fibră de carbon inspirată de la hypercar-ul Aston Martin Valkyrie ce înglobează bordul TFT, peste care avem o bandă de oțel inoxidabil, în care este gravat numărul de producție a motocicletei. De asemenea pe partile laterale aripioarei, sub lacul vopselei, vedem aceeași sigla de 9 microni Aston Martin tăiată cu laserul, prezentă și pe Aston Martin Valkyrie. Folosirea titanului și a fibrei de carbon fac ca motocicleta să cantareasca 180Kg. Unul dintre scopurile inginerilor Aston Martin a fost să se realizeze raportul de 1 între caii putere și kilogramele motocicletei, acesta raport de 1 fiind un pricipiu pe care cei de la Aston Martin îl urmăresc și la mașinile lor.Pe partea laterală a carenelor avem aripioare aerodinamice întâlnite de obicei pe motocicletele de MotoGp, însă forma acestora este inspirată de pe linia “S” întâlnită pe partea anterioară a masinilor Aston Martin.

Singurul lucru nebritanic la această motocicletă este locul unde va fi produsă. Motocicletă va fi fabricată manual la sediul Brough Superior din Toulouse, Franța, prima motocicletă fiind așteptată să fie livrată la sfârșitul lui 2020.
Pentru marea majoritate dintre noi, această motocicletă va rămâne un vis, asta datorită prețului de 108,000Eur. Partea bună este că AMB 001 a fost declarată ca primul capitol al colaborări între Aston Martin și Brough Superior, și nu putem decât să sperăm că următoarele capitole vor avea și prețuri mai accesibile, deși chiar și modele de serie Brough Superior încep de la prețuri destul de ridicate.

Lasă un răspuns