mie. Oct 16th, 2019

[VIDEO][TEST][Honda]Rebel 500

Numele Rebel are o greutate destul de mare în portofoliul celor de la Honda, prima motocicletă cu acest nume fiind prezentată lumii în anul 1985 drept o motocicletă ușor de condus, distractivă și mai ales foarte rezistenta (așa cum o descrie și reclama din 1985 de mai jos). O motocicletă ideală pentru începători, ce s-a bucurat de un succes extraordinar mai bine de 30 de ani până în 2017, când nouă generație de Rebel a fost introdusă. În 2017 Honda a înlocuit varianta monocilindru de 234 cm³ cu două noi versiuni, gata să pășească în secolul 21, cu motoare răcite cu lichid,injecție electronică și cel mai important, cu respectarea normelor de poluare. O varianta de 300cc, cu motor monocilindru, menită să înlocuiască vechiul Rebel pe piețele din America și Japonia, iar pentru cei ce doreau ceva mai puternic, cum este publicul european,a fost lansată varianta de 500cc. Cele două motociclete sunt identice din punct de vedere al designului, singurul lucru care diferă fiind motorul. Noi în România, am avut ocazia să testăm varianta CMX500, acesta fiind numele de cod pentru Rebelul echipat cu motorul cu doi cilindri în paralel de 471cc.

Faza pe hârtie
Primul lucru care ne-a atras atenția când am văzut această motocicletă în 2017, a fost posibilitatea infinită de personalizare a acestei motociclete. De altfel pe site-ul celor de la Honda , nu o veți găși la categoria cruiser, chopper, bobber sau naked ci la categoria Custom, pentru că în funcție de direcția pe care o luați cu designul, o puteți customiza astfel încât să facă parte dintr-una dintre categoriile amintite. Dar totuși de ce vorbim în 2019 despre o motocicletă lansată în 2017? Succesul de care s-a bucurat și popularitatea de la noi din țară (cel mai vândut model Honda anul trecut), au făcut să fie destul de dificil să găsim un weekend disponibil pentru test. Și tocmai de aceea am vrut neapărat să o scoatem și noi la o tură, că să înțelegem acest succes, să vedem “ce o recomandă”.
Pe hârtie atuurile sale sunt ușor de identificat. În primul rând înălțimea șăi de doar 690mm și greutatea de 190Kg la plin, o fac să fie foarte ușor de manevrat și pentru persoanele mai mici de înălțime sau mai slăbuțe. Apoi motorul de 471cc , prezent și pe CB500F și pe CB500X, dezvoltă 35KW(46.2CP@8.500RPM/43.2NM@6.500RPM), adică poate fi condusă cu A2. Nu în ultimul rând, prețul o face să fie foarte atrăgătoare, începând de la 6.290 €(TVA INCLUS), zic începând tocmai datorită posibilității de customizare și existenței unei serii numeroase de accesorii ce pot fi adăugate.

Faza pe stradă
Am luat motocicleta de la Motorteam, dealarul Honda din București, într-o vineri dimineața și am testat-o pe durata a 3 zile, în oraș și într-o plimbare de aproximativ 350Km în apropierea Bucureștiului, plimbarea în timpul căreia am făcut schimb și cu Iulian pentru a vedea și el cum se simte Rebelul de 500. Părea noastră despre Honda CMX500 o vedeți în clipul de mai jos:

Primele impresii le-am avut prin traficul de ora 9:00AM, când toată lumea se chinuie să ajungă la serviciu sau cei mai norocoși să scape din oraș spre munte sau mare. La primul contact, mi-a plăcut foarte mult poziția pe ea, care pe lângă faptul că te ajută să ajungi cu picioarele jos foarte ușor (mai ales la cei 1,85m ai mei), face să-ți dea senzația de viteză, chiar și la viteze mici. Sunt sigur că dacă ați mers cu kart-ul vreodată șțiți despre ce vorbesc, deși am mai mers cu acesta motorizare de la Honda pe CB500X, care are o poziție mult mai înalta, pe Rebel mi s-a părut că mergeam “mai tare”, datorită poziției mai apropiate de asfalt. Apoi vorbind despre strecurat printre mașini, ghidonul este la înălțimea care trebuie, nu am avut probleme să mă strecor printre oglinzile mașinilor.
A două zi ,sâmbătă, m-am intanlnit cu o gașcă de prieteni, cu motociclete de diverse tipuri și am plecat într-o tură de vreo 350kg pe la Plaiul Campinei, Valea Fiarelor, Valea Doftanei, Secaria, Transbucegi și înapoi, o tură cu asfalt de toate calitățile și drumuri de toate felurile.
Primul lucru pe care l-am observat și era evident de la început, nu este o motocicletă de viteză. Pe autostradă până la Ploieșți am luat tot vântul în piept, iar peste 120Km/h mi s-a părut destul de obositor. Mi s-a părut că undeva între 100-120Km/h ar fi viteza unde îi place să ruleze și ei și mie, deși ca viteză maximă “am auzit” că merge lejer până pe la 150Km/h.
Motocicleta este una extrem de simplă, nu ai moduri de putere, traction control, cruise control sau alte tehnologii pe care le întâlnim pe motocicletele mai scumpe, și de aceea bordul rotund minimalist este suficient pentru ați arăta viteză, temperatura, nivelul de benzină și martorii pentru Neutru și lumini/semnalizări. Fiind o motocicletă mai ales pentru începători, mie mi-ar fi plăcut să aibă și un turometru și un indicator de treaptă de viteză, lucruri care sunt prezente pe celelalte modele Honda care folosesc acest motor de 471cc.
Cauciucurile cu talon înalt, pe lang aspect, au rolul de a amortiza mai bine denivelările de pe drum și cel puțin la începutul plimbării am avut parte din plin. Suspensia mi s-a părut că își face treaba binișor, deși atât amortizorul spate cât și furcă mi s-au părut cam dure pe denivelări bruște repetate (genul petec peste petec pe care le mai întâlnim pe drumurile noastre). Din păcâte, suspensiile sunt destul de basic, având posibilitatea doar de a modifică preload-ul pe spate.Frânele sunt bine dimensionate pentru ea, se înscriu în nota întregii motociclete, avem frâne cu disc (cate unul pe fiecare roată), cu etrieri cu două pistonase pe față și unul pe spate, cu ABS standard.
Pe virajele cu asfalt bun, a fost o plăcere să mă joc cu “bondarul”(așa a fost poreclită în grupul nostru). Poziția mai de cruiser pe care o ai pe șaua joasă îți da o senzație foarte plăcută pe viraje. Dacă începi să tragi de ea, trebuie să fii pregătit să schimbi și treptele de viteză și să fii mai ferm pe frâne. Asta s-ar putea să fie un lucru mai puțîn plăcut pentru motociclistii cu experiență, fiind vorba de un motor de 46cp, în momentul în care vrei să-i foloseșți pe toți pe un drum virajat o să trebuiască să tot schimbi treptele de viteză. În schimb pentru începători o să fie un bun antrenament.
Vă ziceam că am fost un grup destul de mare și pestriț în plimbarea de test. Deși a fost motocicletă cea mai micuța, singurul loc unde grupul a trebuit să stea după mine, a fost la benzinărie. Cu toate ca are un consum foarte scăzut, (4,2% în tura noastră), rezervorul este destul de mic, de doar 11.2L, ceea ce nu o face ideală pentru ture lungi. De asemenea nici pozitia nu este ideala pentru touring, spre sfarsitul zilei , la inaltimea mea am inceput sa simt ceva crampe si tensiune la nivelul soldurilor. Insa poti rezolva problema asta facand opriri mai dese pentru dezmortire.
Poate că pentru un motociclist cu experiență nu este alegerea ideală, însă pentru începători cu siguranță este un punct excelent de pornire. Senzația de libertate pe care ți-o da această motocicletă, chiar cu cei doar 46cp este suficientă chiar și pentru motocicliștii cu experiență ce și-ar dori ceva ușor de condus. La întoarcere, mergând la apus de soare cu 100Km/h, starea pe care mi-a dat-o această motocicletă chiar m-a făcut să mă întreb pentru ce mi-ar trebui mai mult de atât…insa raspnusul l-am avut peste cateva zile cand am fost la un trackday 🙂
Mai multe detalii despre întreaga gamă Honda cât și despre disponibilitatea modelelor de test, gășiți pe site-ul Honda Moto România și în rețeaua dealarilor Honda din țară.

  • 8.5/10
    Motor - 8.5/10
  • 8.8/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.8/10
  • 6/10
    Dotări standard - 6/10
  • 7.5/10
    Fun factor - 7.5/10
  • 8.5/10
    Raport calitate / preț - 8.5/10
7.9/10

Date tehnice

Motor: 2 cilindri in paralel
471cc
46CP la 8.500rpm
43.2Nm la 6.500rpm
Roata fata: 16″ 130/90
Roata spate: 16″ 150/80
Frana fata : Etrier cu 2 pistonase pe disc de  264mm
Frana spate : Etrier cu un pistonas pe mono disc
Inaltime sa: 690mm
Greutate la plin: 190Kg
Capacitate rezervor carburant 11.2L
Pret: €6.290 (TVA inclus)

Lasă un răspuns