Culoarul Rucăr-Bran este una dintre cele mai turistice zone din România.Fiind o zonă mai mereu aglomerată, datorită castelului Bran cât și a peisajelor superbe din zona Bran-Moeciu-Fundata.
Așa că am zis să explorăm un pic drumurile lăturalnice mai puțin circulate. Pentru că sunt multe viraje în zonă, am decis să mergem aici cu niște naked-uri sportive.
Când vine vorba de naked-uri ,e clar că eu și Iulian nu putem să cădem de acord. Totuși există o motocicletă fără carene, care ni se pare amândurora perfectă, BMW S1000R. Singurele defecte al acestei motociclete sunt precizia și exactitatea ei,ce o fac un pic monotonă, motocicleta fiind capabilă să facă exact ce vrei în orice moment. Iulian tânjind încă după fosta lui S1000RR a acceptat idea așa că a vorbit cu băieții de la BMW Motorrad România pentru a împrumută una pentru câteva zile.
Eu în schimb am ales să vin cu ceva mai pus pe scandal, ceva ce își arată mai bine mușchii în oraș între două semafoare, dar la o adică poate alerga puternic și pe viraje, este vorba de o Yamaha MT-09 pe care am împrumutat-o de la Motodynamics.
Acum ce-i drept, motocicletele astea deși sunt amandoua naked-uri sportive,nu sunt în aceeași clasă și ar fi fost greșit să le comparăm. BMW-ul are 4 cilindrii în line și dezvoltă 165cp, în timp ce Yamaha scoate din motorul cross-plane în 3 cilindrii 115cp.
Dar asta nu înseamnă că nu putem să ne distrăm împreună.
Traseul parcurs a fost București-Ploiești-Predeal via DN1 – Râșnov – Bran – Moeciu de Sus – Sirnea – Ciocanu – Cheile Dambovicioarei – Podul Dâmboviței și înapoi – Bran – Râșnov – București. Mai multe detalii despre traseu gășiți aici.
Prima bucată de drum a fost destul de monotonă, fiind o zi de vineri, am prins destul de aglomerat pe DN1, abia când am făcut la stânga la Predeal spre Izvorul Rece am început să ne distrăm și noi. Asfaltul pe acest drum este destul de bun până la Râșnov, fiind totuși ceva denivelări la care trebuie să aveți grijă cum ar fi la intrare în Pârâul Rece și apoi pe porțiunea de serpentine. Unele denivelări sunt de ceva vreme , așa că sunt anunțate și prin indicatoare rutiere.

După ce am realimentat la Râșnov am plecat spre Bran. Aici a urmat cea mai proastă bucată de drum din această plimbare. Drumu este foarte prost, multe gropi, multe denivelări și în plus sunt și 5 segmente de drum cu semafoare unde se merge pe o singură bandă care durează destul de mult. Dacă ai ghinionul să prinzi unul, este foarte probabil să le prinzi și pe următoarele.
După ce am trecut de Bran, am făcut un mic ocol până la Cheile Grădiștei (aprox.12km dus-întors din Moeciu de jos) că să manacam ceva. După masă am revenit pe DN73 pentru încă 10km până când am ajuns la o bifurcatie spre Sirnea. Cei 10km din Moieciu până aici sunt foarte pitorești, drumul oferă o priveliște superbă asupra munților Bucegi , Piatră Craiului și Padina, pe margine sunt mai multe zone de popas unde puteți opri pentru admira natură sau a face o poză.

Drumul către Sirnea este asfaltat , nu sunt gropi, singura problemă fiind nisipul de pe carosabil. Am fost aici în diverse perioade ale anului, mai mereu am întâlnit nisip, de aceea e mai bine să nu forțați și să va bucurați de priveliște.
După ce am ajuns în sat, am făcut la stânga spre Ciocanu (există un indicator mic, de formă unui număr de înmatriculare). De aici urmează aproximativ 2km de drum forestier, fără asfalt, însă nu foarte rău. Drumul chiar arată mai bine acum decât în urmă cu un an când erau numai bolovani, acum drumul este nivelat. Partea fără asfalt se termină fix la indicatorul satelor Dambovicioara și Ciocanu, de aici pentru aproximativ 6km urmează un drum virajat ce trece pe rând pe coamă dealurilor, prin pădure și prin satele Ciocanu și Dambovicioara.

Până ajungeți la intersecția cu drumul spre peștera Dâmbovicioara, drumul este foarte îngust așa că este bine să nu exagerați cu viteză, s-ar putea să va întâlniți cu o mașînă după o curbă fără vizibilitate.
După această intersecția, drumul se lățește , însă nu foarte mult. Totuși acum există o bandă pe sens. Din nou recomandăm să mergeți preventiv, întrucât sunt ceva zone cu nisip, există posibilitate să întâlniți și grupuri de turiști pe jos cât și bicicliști veniți pentru a vizită Cheile Dambovicioarei. Asfaltul pe această secțiune , chiar până la DN73 la Podul Dâmboviței este bun, fără gropi.După ce ne-am întors pe DN73 am mers înapoi spre Bran. Asfaltul pe bucata de aici până la Fundata-Fundatica este destul de bun, singura problemă fiind aglomerația. Dacă ai norocul să prinzi această bucată mai liberă, sunt o serie de viraje unde poți să te simți bine cu orice motocicletă ai fi, dar mai ales cu niște naked-uri sportive cum am avut noi 🙂


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…