septembrie 28, 2024

[Jurnal de călătorie] #rideDobrogea [800Km/2zile]

Pentru motociclștii din București, ca noi, Dobrogea este o destinație destul de apropiată, cu multe zone pitorești și drumuri virajate, unde poți să faci o tură mai lungă, încadrându-te totuși într-o zi. Însă pentru a aprecia mai bine zona, e bine să aloci mai mult timp. Dacă în trecut mai fusesem prin centrul Dobrogei (Cheile Dobrogei – Enisala – Horia – Luncavita – Măcin) am zis de data această să încercăm să stăm cât mai mult posibil pe coasta mării Negre. Și știind că drumurile în Dobrogea, cu câteva excepții (DN3 – Adamclisi-Constanta, E87 Tariverde – Tulcea, E60 Constanța – Hârșova , DN22D Ciucurova – Măcin) nu sunt foarte bune am zis că ne trebuie niște motociclete capabile să absoarbă denivelări, gropi, petice și chiar să iasă un pic în off-road. Așa că mă profitat de programul de test ride al celor de la Motor Team și am luat un Suzuki V-Strom DL650XT și o Honda VFR800X.
După ce am știut cu ce motociclete o să mergem,singura problemă a rămas drumul plictisitor pînă acolo, pe autostrada A2. Dintre toate variantele, drumul pe la Călărași-Dervent-Adamclisi rămâne cea mai pitorească variantă (mai multe detalii despre acest drum gășiți aici). Așa că am hotărât să mergem pe aici pînă la Constanța, urmând să o luăm în jos pe coastă pînă la Costinești,iar a două zi să mergem în nord pe la cetatea Histria, Jurilovca, cetatea Argamum , Babadag , Ciucurova, Hârșova si înapoi la București. În total aproximativ 800Km de toate categoriile de drumuri astfel încât să putem testa cele două motociclete în condiții cât mai diferite.

Fiind vreme bună și întrunirea celor de la Sea Wolves la Mamaia, ne-am întâlnit cu o groază de motocicliști, începând cu benzinăria de la ieșire din București spre A2. Am ajuns la Călărași și am luat bacul, în ciuda recomandărilor primite de a merge cu ferry-boat-ul care are timpul de traversare mai scurt. Ajunși pe partea cealaltă am fost plăcuți surpinși de felul în care se vedea drumul de lângă podgoria Ostrov, ulterior am aflat că doar arată bine, în realitate fiind foarte vălurit. După mai mulți kilometrii, am început să ne uităm amândoi la indicatoarele de benzină. Planificasem să realimentăm la o benzinărie care apărea pe google maps,însă în realitate era închisă. Am avut noroc și am ajuns pînă la Băneasa unde am găsit un Petrom. După realimentare am făcut un popas la Adamclisi la monumentul Tropaeum Traiani după care ne-am îndreptat spre Constanța. Bucată această de drum a fost pe placul VFR-ului 800X cu care a mers Iulian, asfaltul fiind mai bun. După ce am mâncat la Constanța ne-am îndreptat către Costinești unde am înnoptat.
În Costinești am primit două recomandări foarte bune pe care le facem și noi mai departe. Prima a fost legată de restaurantul Pofta Pescarului , un loc cu o vedere foarte frumoasă asupra mării Negre.
A două recomandare a venit chiar de la ospătarii restaurantului, care vazandu-ne cu motocicletele, ne-au sugerat să mergem spre Tuzla pe faleză. Deși zona pare o promenadă pietonală abandonată, e destul de tranzitată de mășini, de către cei ce vor să facă plajă la Tuzla. Mai este o varianta de merge tot spre Tuzla pe sus, pe un drum de pământ, și aceea varianta fiind foarte spectaculoasă. Drumul de access la plajă de la Tuzla este foarte prost, recomandat să-l parcurgeți cu o motocicletă adventure.

După Tuzla a urmat cetatea Histria, o locație mai animată decât ne așteptăm, destul de mulți oamenii fiind interesați să vadă situl arheologic. Lângă sit este și o cherhana, unde puteți mânca, deși prețurile ni s-au părut cam mari, mă „testat” un pic și meniul lor.
Apoi, în drum spre Jurilovca , am făcut un popas la Săgeata Apei la ieșire din satul Lunca. Dacă vă place să pescuiți, această locație este pentru voi. Noi cred că am primit ceva înjurături, speriind probabil peștii cu zgomotul motoarelor V2, respectiv V4.
După scurta incursiune pe canale, ne-am întors la drumul principal și am mers pînă la cetatea Argamum. Drumul de la Jurilovca pînă în apropierea sitului arheologic a fost o surpriză foarte plăcută, fiind o serie de viraje cu asfalt bun și o priveliște senzațională : pe stânga câmpuri de grâu aurii, pe dreapta bălți și lacuri. După ce s-a terminat asfaltul am întrebat un localnic pe unde se ajunge la cetate și la capul Dolosman. Drumul indicat nu arăta prea bine. Dacă pentru V-Strom nu a fost nicio problemă, Traction Controlul VFR-ului 800X a stat mai mereu „on”. La capătul drumului am avut parte de o mare surpriză, o plajă foarte îngustă, aproape inexistentă, fiind plină de oameni, efectiv ne-a fost greu să întoarcem motocicletele din cauza agomeratiei de oameni pe metrul pătrat.
După ce ne-am întors înapoi la asfalt a trebuit să ne regândim ruta, făcându-se destul de târziu, am renunțat să mă mergem la lacul Iacobdeal și am pornit spre casă înapoi pe la Ciucurova, Hârșova. Este foarte plăcut să mergi în regim de croziera pe dealurile din această zonă, să vezi câmpurile de culori diferite și cât și câmpurile de eoliene înșirate pe dealuri.
Am ajuns înapoi în București pe la ora 8pm, concluzia fiind că trebuie să mai revenim în Dobrogea să aprofundăm mai bine zona și că două zile sunt insuficiente pentru o tură aici. Probabil o tură „corectă” ar trebui să dureze cel puțin 4 zile , în care să parcugeti maxim 150km, astfel încât să puteți vizită toate locațiile interesante.
Ce ne-a mai plăcut foarte mult la această tură a fost traficul redus. Exceptând zona Costinești – Constanța – Mamaia, și bucată de autostrada, am întânit foarte puține mașini. Așa că vă recomandăm să vă faceți timp să explorați pe două roți această zonă , merită bifată.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!