lun. Sep 16th, 2019

[Tips&Tricks]Sfaturi pentru mersul cu motocicleta pe temperaturi ridicate

Ultimele săptămâni cu temperaturi ridicate ne-au amintit că este mult mai ușor să te “înarmezi” pentru zilele friguroase decât pentru cele călduroase. Fiind nevoiți să purtăm echipamentul de protecție, nu este întotdeauna ușor să te bucuri de o plimbare pe două roți când temperaturile depășesc 35 de grade.
Iată câteva sugestii care vă pot ajuta pe caniculă.

Pericolul principal pentru motociclișți, când se înregistrează temperaturi ridicate, este dezhidratarea. Mergând în soare ore întregi cu vântul în față, câteodată dezhidratarea se întâmplă fără să ne dăm seama, mai ales dacă purtăm un echipament mesh, care lasă să treacă aerul. Trecerea aerului cald nu face decât să ne usuce asemenea unui cactus în deșert. Trecerea curenților de aer calzi provoacă o senzație de răcorire când are loc de fapt evaporarea transpirației. Cu cât avem impresia că ne răcorim mai bine, cu atât transpiram mai puternic și ne dezhidratam până la momentul când transpirația se oprește brusc. Atunci încep problemele,căldura dilată vasele de sânge şi dilatarea vaselor de sânge plus deshidratarea poate să determine scăderi chiar importante ale tensiunii arteriale, ceea ce poate duce la stări de leșin sau mai rău existând riscul unui infarct miocardic.

Prima sfat pe care l-am învățat de la niște motociclișți hârsiți în plimbări în jurul lumii, inclusiv prin cele mai aride zone, luați un tricou, udați-l într-un rău, puneți-l pe voi, după care puneți geacă și închideți toate fermoarele de ventilație. Într-o zi călduroasă, un tricou ud îți va ține temperatura corpului redusă timp de vreo 30min. Există chiar și tricouri/veste speciale, făcute să rețină apă și să o elibereze treptat (ex.Alpinestars MX Cooling Vest,Leatt Coolit,Rev’It Liquid Cooling Vest), însă orice tricou de bumbac va face o treaba destul de bună.

Tot în aceeași categorie de sfat puteți folosi și o bandană de bumbac pe care să o îmbibați cu apă în abundență și să o prindeți la gât. Prin arteră carotida și vena cava superioară trece o cantitate considerabilă de sânge ce poate fi răcit astfel. In plus nu o sa fiti ars de soare pe gat sau ceafa.

Al doilea sfat privind dezhidratarea este evident, consumați cât mai multe lichide. Cel mai indicat ar fi să ai o pungă de hidratare în spate din care să bei constant în timp ce eșți în mers. Știu băieții de la enduro de ce poartă camel back-urile alea mereu. Există mai multe variante poți să-ți iei un ghiozdan de hidratare special să-l porți în spate, cum este de exemplul Thor Vapor Dydratation pack sau varianta mai ieftină dacă s-așa vei purta un ghiozdan în spate, poți să-ti cumperi doar un rezervor de apă care este conținut în astfel de genți speciale, pe care îl găsești la vreo 40RON la Decathlon de ex.

Dacă nu eșți fan camelback-uri și furtunase, atunci poți să faci pauze mai dese pentru hidratare, la 30-45min.
Este important și ce bei. Atunci când transpiram pierdem săruri minerale. În prezent pe piață există tot felul de băuturi hidratante de genul Gatorade, Powerade, Isostar, care conțin săruri minerale și electroliți. O variantă mai ieftină și mai sigură este să cumpărați de la farmacie pliculețe cu săruri minerale și să le amestecați cu apă, în felul asta evitați să mai băgați și coloranți în voi inutil.

În mod categoric evitați să beți energizante sau cafea. În medie, corpul uman are nevoie pentru a procesa o cafea de 100ml, 300ml de apă, pe care o ia din organism, accelerând dezhidratarea. Iar dacă ne gândim că de obicei un energizant are între 2 și 4 ori mai mult cantitatea de cofeină dintr-o cafea normală, vă puteți imagina cât de accelerată va fi dezhidratarea după ce ați consumat o astfel de băutură.
Și dacă v-ați oprit să faceți un popas, s-ar putea să și mâncați ceva. Evitați friptanele, grătarele, burgerii și alte mâncăruri grele. Carnea la fel ca și cafeaua are nevoie de o cantintate mare de apă din organism pentru a fi procesată.

Planificați-vă plimbarea astfel încât să evitați să fiți pe drum la mijlocul zilei când temperatura este cea mai ridicată. Plecați dimineață pe răcoare și planificați-va o pauză, poate să vizitați un oraș, câteva atracții turistice sau o pauză prelungită la mijlocul zilei între 13:00-16:00. După 4pm tot o să simțiți căldura, însă soarele începe să ardă mai slab.

Oricât de atrăgătoare ar fi idea de a merge în tricou, mai ales dacă sunteți în vacanță prin Grecia sau la noi la mare, rezistați tentației. Rezultatul , asta în cazul în care nu ai și un accident, va fi pe lângă o dezhidratare pronunțată și o arsură de toată frumusețea pe mâini (din proprie experiență). Deși pare contraintuitiv, în condiții de căldură excesivă și soare puternic, este mai bine să porți echipamentul full, chiar cu aerisirile închise (mai ales dacă pe dedesubt ai tricoul îmbibat cu apă anterior).

Dacă mai aveți și alte sfaturi care să ne facă zilele mai ușoare și plimbările pe caniculă mai plăcute, lăsați-ne un comentariu.
#rideRomania
#rideSafe

Lasă un răspuns