mie. Ian 29th, 2020

[Motociclete noi 2021]Damon Hypersport electric superbike

Firma canadiană Damon Motorcycles tocmai a lansat la Consumer Electronics Show prima lor motocicletă electrică, oferind publicului și detalii privind specificațiile tehnice. Totul pare să se învârte în jurul cifrei 200. Motorul electric dezvoltă 200cp(150kW) cu un cuplu de 200Nm și este capabil să o ducă la o viteză maximă de 200mph(322Km/h), bateria de 20 kWh răcită cu lichid asigurându-i o autonomie la drum de 200 mile (322Km), în oraș putându-se parcurge cu o încărcare până la 300 mile (483 km). Timpul preconizat pentru a accelerara până la 100Km/h este sub 3 secunde, iar durata de încărcare a bateriei complet este de 3 ore. În lumea electricelor aceste cifre sunt impresionante, ca referință, motocicletele Zero (cele mai populare în acest segment) folosesc o baterie de 14.4kWh, în vreme ce mult așteptatul Harley Davidson LiveWire are o baterie de 15.5kWh.

Varianta Premium expusa la CES Las Vegas 2020
De asemenea a fost anunțat și prețul pentru versiunea standard, care este de 25.000$. Însă inițial, în 2021, vor fi livrate 25 de unități premium ediție limitată, a căror preț individual este de 40.000$. Deocamdată știm că varianta premium vine cu frâne Brembo, suspensii Ohlins și bascula monobrat din fibră de carbon. Prețul suficient de piperat și pentru varianta standard,nu este doar pentru accelerația brutală și plăcerea nemărginită de a fi eco friendly cu zero emisii.
Pe lângă partea electrică, această motocicletă vine cu niște concepte noi revoluționare, menite să facă mersul pe motocicletă mai sigur. Confrom unui studiu făcut chiar de cei de la Damon, faptul că mersul pe motocicletă este văzut ca un lucru periculos este unul dintre motivele scăderi popularității motocicletelor în rândul tinerilor. Atunci cei de la Damon Motorcycles împreună cu Blackberry, firma producătoare de telefoane, au conceput un sistem complex de radare,senzori și camere, numit CoPilot, care să creeze o zonă de protecție de 360 de grade în jurul motocicletei.
Sistemul ia în calcul viteza și direcția de deplasare a zeci de obiecte din jurul motocicletei, în urma procesării datelor apoi riderul este avertizat prin semnale luminoase, LED-uri sau chiar vibrații despre pericolul iminent. Mai mult, reacția riderului de ocolire sau frânare este apoi înregistrată și încărcată în Cloud urmând ulterior toate aceste date să poată fi folosite pentru a genera reacții autonome ale motocicletei în situații periculoase similare. Sună S.F. , complex și nu neapărat ceva ce ar aprecia adevărații motocicliști, dar având în vedere că ideea de vehicule autonome este tot mai prezentă pe patru roți, aceasta este direcția spre care unii cred că ar trebui să se îndrepte și vehiculele pe două roți. Noi nu credem la fel 🙂
Și asta nu este singura noutate, pe lângă sistemul CoPilot, Damon Hypersport vine cu sistemul Shift care modifică poziția riderului pe motocicletă. Există un sistem electronic ce controlează poziția scărițelor,a semighidoanelor, parbrizului și șei, ce oferă posibilitatea de a utiliza motocicleta într-o poziție sport, cu scăritele ridicate și semighidoanele lăsate mai jos, și o poziție touring mai comodă. Puteți să vedeți exact cum își modifică formă aproape de finalul clipului de prezentare de mai jos.

Lasă un răspuns