La prima vedere , la nivel stilistic nu s-au schimbat multe, R1250GS arată foarte asemănător cu vechiul, de acum, R1200GS.
Schimbarea majoră vine la nivelul motorului, care pe lângă creșterea de 84cc până la 1254cc, acum dispune de o nouă tehnologie ShiftCam. Dacă sunteți pasionați de tehnologiile din lumea moto, probabil știți că ShiftCam este același lucru cu Variable valve timing(VVT), ce nu este ceva complet nou, însă este nou pentru motoarele BMW. Implementarea VVT-ului în varianta ShiftCam o puteți vedea detaliată în clipul de mai jos:

Lăsând la o parte tehnologia, pentru noi motociclistii, utilizatorii acestor motociclete,asta înseamnă un cuplu mai mare de la turații mai joase. Puterea livrată a crescut la 136cp @ la 7.750 rpm iar cuplul este de 143 Nm la 6.250 rpm . În afară de asta, cei de la BMW se laudă și cu o scădere a consumului de aproximativ 4% comparativ cu vechea generație. În linii mari, ar trebui să ai toată puterea de care ai nevoie, când ai nevoie și toate astea cu un consum mult mai eficient de combustibil, însă rămâne de văzut pe traseu cum se comportă noul R1250GS. O să aflăm și noi de la Iulian părerea lui după primul contact.

La nivel de echipare, noul R1250GS în varianta standard vine cu un ecran full color TFT , posibilitatea de a conecta un smartphone, faruri full LED și Hill Start Control (o tehnologie venită din lumea auto care acționează ca o frână de siguranță și te ajută la plecarea din pantă/rampă, care este din ce în ce mai prezentă în această categorie Adventure Touring, prima oară am întâlnit-o pe Triumph-ul Tiger 1200 XCa).

Dacă optați pentru pachetul opțional “Riding Modes Pro” primiți sistemul dinamic de frânare(Dynamic Brake Control), care taie accelerația complet în cazul unei frânari bruște. Deasemenea dispune și de funcția Hill Start Control Pro, care spre deosibire de varianta standard unde trebuie să strângi o dată frână față că să-l activezi, în modul Pro, motocicleta simte, dacă ai oprit pe o pantă și activează automat frâna spate până în momentul în care pleci.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…