joi. Noi 21st, 2019

[Motociclete Noi][2020] Triumph Daytona 765 confirmată, dar doar pentru câțiva norocoși

Pe la începutul anului vă spuneam că “printre schimbările din acest sezon de MotoGP este și schimbarea motorului folosit la clasa Moto2. Noul motor este produs de Triumph și este un motor în 3 cilindri de 765cc. Unii zic că este motorul de pe Triple Street RS îmbunătățit, alții zic că singură asemănare este doar numărul cilindrilor și capacitatea. Cert este că în urmă modificărilor motorul de Moto 2 este are mai multă putere, mai mult cuplu și mai multe turații. Spre deosebire de cei 124cp de pe Street Triple, acesta dezvoltă 138cp. Ceea ce nu este foarte mult, comparativ cu vechiul motor Honda 4 în linie folosit până acum în Moto 2 (130cp).

Cei de la Triumph au lucrat la acest motor mai bine de doi ani si au efectuat peste 2500 de tururi pe circuitele din Europa.
Dupa atata munca depusa in dezvoltarea acestui motor, probabil ca cei de la Triumph au zis ca ar fi pacat sa se bucure un numar restrans de oameni, doar pilotii de Moto2 si de ce sa nu reinvie modelul Daytona
Acum nu putem sa stim daca pe noua Daytona vom vedea fix acelasi motor de Moto 2, insa zilele trecute cei de la MCN au prezentat niste poze spion cu ce pare sa fie urmatoarea generatie de Daytona 765.
Practic se inchide cercul evolutiei motorului 675, care echipa modelul Daytona scos din productie de Triumph.
De ce zic asta? Pentru ca actualul motor de 765cc de pe Street Triple a fost dezvoltat plecand de la cel de 675 de pe Daytona. Apoi cand s-a inceput dezvoltarea motorului de Moto 2 in primele teste trebuia pus pe o motocicleta sport si ce aveau cei de la Triumph in curte…vechiul Daytona.
La ce am vazut in ultimii ani la Triumph, ne asteptam sa gasim pe noua Daytona tot ce este mai bun: traction control, moduri de mers, cornering ABS, quickshifter and autoblipper ca standard.”

Ei bine, săptămâna asta cei de la Triumph au confirmat în mod oficial că vom avea o nouă Daytona, doar că va fi o ediție limitată : Moto2™ 765 Limited Edition. Din comunicatul oficial aflăm că va folosi un motor derivat din cel de Moto2 și va fi cea mai tehnologizată și cea mai puternică motocicletă produsă de Triumph. Fiind ediție limitată, cei de la Triumph și-au propus să facă doar 765 de motociclete pentru piețele din Europa și Asia și încă 765 pentru America și Canada.
Detaliile complete le vom află pe 23 August la etapa de MotoGP de la Silverstone unde vor fi prezentate ambele versiuni.

În pozele apărute pe net, vedem o motocicletă cu specificații de top. Pe față se văd furcile aurii Ohlins NIX30, iar pe spate pare că are un amortizor Ohlins TTX. Etrieri par să fie ultima generație de la Brembo, modelul Stylema. Din păcate probabil foarte puțini vor avea ocazia să meargă pe această motocicletă foarte similară cu cele de Moto2.
Având în vedere evoluția din ultimii ani, cu noi modele de Yamaha R6 și Kawasaki ZX6R, se pare că există un nou interes în rândul sportivelor de clasă medie.

Lasă un răspuns