vin. Noi 22nd, 2019

[Motociclete Noi][2020] Triumph Daytona 765 prezentată oficial la Silverstone cu tot cu date tehnice

Acum mai bine de o luna va spuneam despre intentia celor de la Triumph de a lansa o serie limitat de Triumph Daytona 765,motocicleta cu numărul 1 din cele 765 de unități urmând să fie prezentată la etapă de MotoGP de la Silverstone.
Cum weekendul acesta a avut loc etapa de pe circuitul britanic, am avut posibilitatea să o vedem în toată splendoarea ei și să aflăm și datele tehnice oficiale.
Motorul de 765cc de pe Street Triple a fost modificat astfel încât se se apropie mai mult de specificațiile motorului de pe motocicletele de Moto2. Cei de la Triumph nu au luat pur și simplu un motor de Street Triple și l-au pus pe cadrul de Daytona, au modificat câteva piese interne în încercarea de a crea “motocicleta perfectă pentru folosirea de zi cu zi dar și pentru fanii trackdayurilor”. Acum motorul dezvoltă 130cp@12,250rpm și are un cuplu 80Nm@9,750rpm, comparativ cu 121cp și 75Nm, cifrele motorului de pe StreetTriple.

Modul de livrare al puterii este controlat prin intermediul ECU, pilotul putând alege între : Rain, Road, Rider Configurable, Sport și Track. Pe lângă harta de putere, fiecare mod aduce schimbări și la nivel de ABS și Traction Control.
De asemenea pentru accelerări cât mai rapide, motocicletă are și un quick-shifter.
Displayul este full TFT, având spre deosebire de ce ne-am obistnuit de la Triumph și un cronometru pentru ture, în rest comenzile sunt similare cu cele de pe StreetTriple,navigarea prin meniu facandu-se prin intermediul unui joystick.
Suspensia față și amortizorul spate sunt de top, însă sunt fără electronică. Avem vârful de gama de la Ohlins, furcă NIX30 , respectiv amortizor TTX36.Triumph nu a dorit să folosească un sistem semi-activ, reglabil electronic pentru a “forța” riderii să înțeleagă cum funcționează suspensia, pentru a o regla exact cum își doresc, decât să apese pur si simplu niște butoane.
Frânele sunt la fel de top, etrieri de ultimă generație Brembo Stylema pe care îi întâlnim pe majoritatea superbikeurilor . Însă legat de frâne, ABS-ul este unul standard care nu ține cont de unghiul de înclinare al motocicletei. Cei de la Triumph au spus că șasiul se simte atât de bine, încă complexitatea unui sistem cornering ABS nu se justifica.

La nivel de design, motocicleta vine cu carene din fibră de carbon, existând posibilitatea de a alege între gri și negru, dar doar pentru sigla inspirată din steagul Marii Britatnii, Union Jack.
Nota de plata pentru cele descrise mai sus este de £15,765, însă având în vedere că este vorba de o ediție limitată de doar 765 de motociclete pentru piață din Europa și încă 765 pentru America și Asia, și în plus este prima motocicletă dintotdeauna care vine cu un logo oficial ce are legătură cu MotoGP-ul, este posibil ca prețul acestei motociclete să crească la revânzare.

MOTOR răcit cu lichid, 12v, DOHC, 3 cilindri în linie
CAPACITATE 765 cc
PUTERE MAXIMĂ 130 PS at 12,250 rpm
CUPLU MAXIM 80 Nm at 9,750 rpm
EVACUARE Sistem Arrow de la 3 la 1 cu silencer de titan
CUTIE DE VITEZE 6 trepte cu Triumph Shift Assist
SUSPENSIE Pe față furcă inversată Öhlins NIX30 43mm, pe spate amortizor TTX36
LĂȚIME 718mm
ÎNĂLȚIME ȘA 822mm
CAPACITATE REZERVOR 17.4L
PREȚ £15,765

Lasă un răspuns