mie. Ian 27th, 2021

#motoGear Review-Cizme Adventure-Touring Alpinestars Corazal Drystar

Aceste cizme adventure-touring premium, sunt fabricate folosind diverse materiale pentru a oferi o protecție deosebită, cum ar fi protecția pentru tibie dintr-un polimer special sau cea laterală pentru gleznă cu suport bio-mecanic între structura superioară și inferioară a cizmei. Fiecare element de pe această cizmă este conceput pentru a fi cât mai ușor și performant indiferent de tipul de drum sau de vreme(asta datorită membranei impermeabile și respirabile în același timp, Drystar®).

Caracterisitici:
– Partea superioară este construită din piele tratată cu ulei pe panourile mediene, ambele fiind presate la cald pentru a oferi o aderența superioară.
– Talpă în partea frontală dar și în spate este compusă din microfibra ușoară pentru o mai bună rezistență în timp și pentru îmbunătățirea aderenței.
– Noul sistem de închidere include două catarame din polimer. Această închidere include un clichet cu memorie și un sistem pentru deschidere rapidă și închidere precisă.
– Branț intern din poliamidă cu armătură integrată din oțel pentru structură și suport pentru zona arcului plantar.
– Include un strat de membrană Drystar între partea exterioară și căptușeală, pentru o performanță dovedită în condiții de vreme rea.
– Sistem lateral bio-mecanic, ce oferă o bună mobilitate a piciorului atât în față cât și în spate, în timp ce protejează și glezna.
– Întărituri duble din TPU pentru glezna
– Certificat conform standardului CE-EN 13634:2010.

Cum mi s-au părut 
Port aceste cizme din Noiembrie 2019, timp în care le-am testat în orice condiție și pe orice tip de teren. Prima ieșire a fost un botez cu Yamaha Tenere 700 spre cabana Voina la 8-10 grade pe o ploaie măruntă, ocazie cu care m-am convins că rezistă foarte bine la apă. Rezistă la apă atât atunci când treci la pas printr-un rău, așa cum s-a întâmplat când căutăm “comorile” la RoadBook Adventure Challenge, sau atunci când ești până la genunchi în noroi, așa cum am pățit când am căzut cu V-Strom-ul 1050XT într-o baltă în Munții Baiului. Rămân la fel de confortabile și în zile călduroase, însă așa cum era de așteptat, ne având perforatii pentru aerisire, la mers constant peste 30-35 de grade, interiorul se transformă într-o mică saună. Însă totuși nu mi s-a părut foarte deranjant, la a doua etapă a campionatului de Rally Raid de anul acesta, la 4V Rally Raid Constanța, am prins o astfel de vreme și deși era foarte cald, mi s-au părut suportabile, mai ales că și am mers vreo 2Km pe jos pe lângă motocicletă, rămânând fără benzină.
Apropo de mers, talpa este destul de rigidă și nu este cea mai confortabilă pentru mersul pe jos. Aș zice că ai o mișcarea undeva la 75% din mișcarea normală, pe care o ai cu incaltaminte de strada.
Rezistența lor este foarte bună, date fiind condițiile destul de grele în care le-am folosit, nu am întâlnit nicio problemă până acum.
Per total sunt foarte mulțumit de ele, dovadă a calități lor fiind și multitudinea de review-uri pozitive pe diferite magazine online.
Pentru cei ce vor ceva și mai avansat, mai “tehnic”, există modelul Alpinestar TOUCAN GORE-TEX®.

Lucru care m-a frapat pe mine prima oară, a fost dimensiunea lor, mă refer la faptul că sunt destul voluminoase, iar protecția de tibie se ridică destul de mult în sus pe picior, aproape de genunchi. Din cauza dimensiuniilor mai mari, este posibil să fie nevoie să modifici poziția schimbătorului. De asemenea tot din această cauză s-ar putea să întâmpinați probleme la tragerea pantalonilor peste ele. Pentru cei ce vor o cizmă adventure touring mai puțin voluminoasă, Gaerne G-Adventure Aquatech (celelalte cizme adventure touring pe care le-am folosit in acest sezon) poate fi o variantă.

Mărime
Cel mai sfânt este să probabiti orice echipament moto pe care vi-l cumpărați, însă dacă vreți să le cumpărați online, iată câteva sfaturi privind alegerea mărimii potrivite.
Eu de obicei port la încălțăminte 46EUR, 12 US, 30JPN (* de obicei mă ghidez după mărimea japoneză care corespunde lungimii tălpii de 30cm). La aceste ghete, ,cad între mărimi, existând doar varianta 45.5 sau 47 , așa că am ales 47, mergând și pe ideea că la enduro/adventure e bine să fie un pic mai mare cizma, să poți să scoți piciorul în caz că-ți rămâne pe undeva blocată.
Ca sfat, măsurați-va lungimea labei piciorului în cm și conspectati tabelul de mărimi. (*de obicei, înainte de a comandă, conspectati mai degrabă tabelul pe care îl găsiți pe site-ul producătorului)

Preț
De obicei prețul acestor cizme este între 240Eur-290Eur. Eu le-am luat de la EstBike Constanța, la momentul respectiv prețul fiind 1180Ron (~245Eur).

Lasă un răspuns