sâm. Noi 28th, 2020

[motoȘtiri] BMW a prezentat varianta finală a modelului R18, cruiserul suprem cu rădăcini istorice,propulsat de monstruosul motor boxer de 1800cc

Concept R18, prezentat anul trecut la Concorso D’Eleganza de la Como, a adus esența clasicelor BMW Motorrad în era modernă, mai ales în ceea ce privește forma.

Cu noul R 18, BMW Motorrad intră acum în segmentul de cruisere. Ca nicio altă motocicletă BMW înainte, acest model se află în întregime în tradiția motocicletelor BMW istorice – atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al stilului de design. Împrumută de la modele celebre, cum ar fi BMW R5 atât din punct de vedere tehnologic cât și vizual, concentrându-se înapoi pe elementele esențiale ale motocicletei: tehnologia puristă, fără briz-brizuri și motorul boxer ca epicentru al plăcerii de mers, combinate cu „vibrații bune”. Mai mult decât atât, designul clasic este combinat în R 18 cu tehnologie clară, dar contemporană, pentru a crea un concept de ansamblu fascinant – oferind o experiență de pe doua roti atât de cultivată cât și de emoțională.

Inima noului BMW R 18 este un motor cu doi cilindri boxer complet nou – botezat „Big Boxer” – care a jucat un rol esențial nu doar în cele două prototipuri BMW Motorrad – Concept R 18 și Concept R 18 /2 – dar și în motocicletele custom susținute de BMW Motorrad, și anume „The Departed” de la ZON și „Birdcage” de la Revival Cycles. BMW Motorrad prezintă acum acest motor nou și deosebit în detalii.

Noul „Big Boxer” este răcit cu aer/ulei, care cu cilindrii și chiulasele mari, cu aripioare de răcire, cântărește 110.8 kg cu tot cu cutia de viteze și cu sistemul de admisie. Are un bloc motor din aluminiu, divizat pe verticală.
Spre deosebire de motoarele boxer clasice cu două supape per cilindru, răcite cu aer de la BMW Motorrad, arborele cotit al motorului „Big Boxer”, forjat din oțel călit, are un lagăr principal suplimentar în centru, care a fost necesar datorită volumului enorm al cilindrilor, pentru a preveni vibrațiile nedorite ale arborelui cotit.

Cu distribuția OHV, laolaltă cu cartere separate pentru motor și transmisie, noul „Big Boxer” are aceleași caracteristici structurale care au distins primul motor boxer BMW Motorrad, care la acea vreme avea supape dispuse lateral. Motorul boxer cu doi cilindri cu cea mai mare cilindree folosită vreodată în producția moto de serie este un propulsor de 1.802 cm³, rezultând dintr-un alezaj de 107.1 mm și o cursă de 100 mm.
Puterea motorului este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. Cuplul maxim de 158 Nm este deja disponibil la 3.000 rpm. Un cuplu de peste 150 Nm este disponibil între 2.000 și 4.000 rpm. Astfel este garantată o forță de tracțiune enormă și – în combinație cu o volantă generos dimensionată – o rulare exemplar de lină, de asemenea. Acestea sunt avantajele acestui nivel de performanță și cuplu în pilotaj. Turația maximă a motorului este de 5.750 rpm, în timp ce turația de ralanti este de 950 rpm.

Trei moduri de mers împreună cu ASC și MSR pentru un grad ridicat de plăcere și siguranță, ca standard. Reverse assist și Hillstart control ca opțiuni.
Noul R 18 oferă, de asemenea, cele trei moduri standard de mers „Rain”, „Roll” și „Rock” – neobișnuite în acest segment – pentru a se putea adapta la preferințele individuale ale riderilor. Garnitura standard include, de asemenea, ASC (control automat de stabilitate, decupabil), care asigură un nivel ridicat de siguranță. În plus, noul R 18 este echipat standard cu controlul cuplului de tracțiune (MSR). Printre alte opțiuni, o Reverse assist face manevrarea convenabilă, în timp ce funcția Hill Start Control facilitează pornirea în rampa.

BMW R18 va ajunge în Europa în această toamnă, iar prețul anunțat pentru țara noastră este 22.990, cu TVA inclus.

Cele mai importante elemente ale noului BMW R 18:

• Stil iconic care îmbină tehnologia modernă cu materiale autentice.

• Cel mai mare motor BMW boxer cu o capacitate de 1 802 cmc.

• Putere 67 kW (91 CP) la 4 750 rpm, cuplu maxim 158 Nm la 3 000 rpm.

• Peste 150Nm disponibili în orice moment, de la 2 000 la 4 000 rpm.

• Arborele de antrenare expus asemenea modelelor clasice.

• Basculă cu două brațe din oțel cu picior de arc central

• Furcă telescopică cu amortizare dependentă de deplasare.

• Șasiu din oțel cu buclă dublă și bare inferioare prinse cu șuruburi

• Frâne cu disc față și spate, cu roți cu spite.

• Tehnologie de iluminat cu LED-uri de ultimă generație, interpretată clasic.

• Lumină adaptivaă pentru o iluminare cat mai bună a drumului (*ca opțiune din fabrică).

• bord circular conceput cu afișaj integrat.

• Keyless ride

• Trei moduri de mers standard, + ASC și MSR.

• Asistență înapoi pentru manevrare convenabilă și HilStart Control pentru o pornire ușoară in rampa, (*ca opțiuni din fabrică).

• Prima ediție R 18: aspect exclusiv în vopsea neagra și crom.

• O gamă largă de accesorii opționale și originale BMW Motorrad, precum și o colecție cool Ride & Style.

Dimensiuni/greutate
Înălțime șa la masa proprie 690 mm
Lungime arc picioare la masa proprie 1630 mm
Volum util rezervor aprox. 16 l
din care rezervă aprox. 4 l
Lungime 2440 mm
Înălțime (fără oglinzi) 1126 mm
Înălțime (peste oglinzi, la masa proprie cf. DIN) 1232 mm
Lățime (cu oglinzi) 964 mm
Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin 345 kg 1)
Masă totală admisă 560 kg
Sarcină utilă (la dotarea standard) 215 kg

Lasă un răspuns