Dum. Dec 6th, 2020

[motoȘtiri-Specificații&Galerie Foto/Video] Ducati Multistrada V4 2021 – “Cea mai bună Multistrada de până acum”

Ducati Multistrada V4

Atunci când au pornit în proiectarea noi generații Multistrada, cei de la Ducati au avut în gând o motocicletă mai performantă, dar mai ușor de condus, să fie mai puternică și mai rezistentă, dar mai ușoară, mai versatilă și mai confortabilă în orice condiție sau mai simplu spus în cuvintele CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, “am vrut să fie cea mai bună Multistrada”.
În primul rând, Multistrada V4 vine cu un motor nou, numit V4 Granturismo, care nu mai folosește distribuția desmodromică. Acest lucru face să fie posibilă parcurgerea a 60.000Km fără revizii majore la motor (verificare valve). Puterea maximă dezvoltată este de 170cp@ 10,500 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm @8,750 rpm, iar cei de la Ducati ne spun că noul motor este caracterizat de o livrare lină a puterii la turații joase, cuplu suficient la turații medii și un caracter sportiv la turații ridicate. Important este și faptul că noul motor V4 este mai ușor (-1.2Kg) și mai compact decât vechiul V2, ceea ce permite o poziționare mai bună pentru a realiza poziția ideală a centrului de greutate a motocicletei. În plus permite și obținerea unei gărzi la sol de 220mm (+46mm față de generația anterioară). Bineînțeles, așa cum ne-au obișnuit din 2010, felul în care este livrată puterea depinde de modul de mers ales dintre cele 4 disponibile: Urban, Travel, Sport, Enduro. Ducati întotdeauna s-a priceput să facă cât mai utile aceste moduri de mers, îmi aduc aminte când de mult mi-a plăcut când am mers cu Multistrada 1260S, felul în care se schimbă comportamentul motocicletei și cât de util mi s-a părut modul Urban pe străduțele înguste din Malaga când am fost la Motorcycle Paradise Andaluzia.
Pe lângă noul motor, Multistrada V4 vine cu un pachet electronic impresionant. Dotările devenite deja normale, ca suspensia semi-activă Ducati SkyHook cu funcție de auto-leveling, Cornering ABS, Cornering Traction Control, Ducati Wheelie Control, Daytime Running Light, Ducati Brake Light, sunt insotite de probabil cel mai inovativ lucru:sistemul radar (*atât frontal cât și posterior ce dă posibilitatea apariției sistemului cruise control adaptiv cât și cel de atenționare “unghi mort”). Partea frontală a sistemului radar este folosită pentru a seta o viteză de croazieră ce ia în calcul prezența celorlalte vehicule din față, în timp ce sistemul posterior atenționează prin semnale luminoase poziționate pe oglinzi, prezența unui vehicul în “unghiul mort”.
Displayul de 6.5″ se poate conecta la smartphone și poate afișa informații legate de navigație prin intermediul aplicației DucatiConnect. Pe rezervorul de 22L există un compartiment special pentru telefon, prevăzut și cu o priză USB de încărcare.

Ca orice Ducati, Multistrada V4 a fost modelată în jurul rider-ului, având mereu în minte o poziție cât mai confortabilă, mereu în control și care să ofere plăcerea pilotajului. Șaua standard are două poziții : 840mm sau 860mm. Există și o șa mai joasă, la 810mm, cât și una înalta, la 875mm. Șaua a fost redesenata fiind mai îngustă acum, pentru a putea ajunge mai ușor cu picioarele pe pământ. De aseamenea și șaua pasagerului a fost modificată, fiind mai lată pentru mai mult confort.
Noul Ducati Multristrada V4 poate fi comandat în 5 variante: Essential, Travel (+manșoane încălzite,șa încălzită, side case-uri și cric central), Travel+Radar (+Adaptive Cruise Control și Blind Spot Detector), Performance (+Evacuare Akrapovic și scut din fibră de carbon), Full.
Mai multe detalii despre noua motocicletă a celor din Borgo Panigale vedeți în prezentarea extrem de detaliată făcută de Claudio Domenicali:

Galerie Foto:

Lasă un răspuns