Dum. Sep 20th, 2020

[motoȘtiri] Noua Honda CBR1000RR-R, cea mai rapidă pe linia dreaptă de la Phillip Island

Dacă anul trecut, Honda se chinuia pe liniile drepte cu deja defunctul CBR1000RR, find de obicei la capătul clasamentului când era vorba de top speed, R-ul în plus adăugat la nume se pare că a venit,pe lângă o aerodinamică înbunătățită și cu un surplus de putere (~210-214cp).
În cea de-a doua zi de teste de la Philip Island, ambele Fireblade-uri au înregistrat cel mai bun top speed, în prima sesiune Alvaro Bautista a atins 322km/h, iar în sesiunea de dup-amiază Leon Haslam a avut cel mai bun top speed cu 317.6km/h.

Însă cum știm, nu doar top speed-ul contează, în ciuda acestor valori, ambii piloți HRC se chinuie să-și găsească ritmul pe noul model, spunând că deși s-au făcut progrese, mai este încă mult de muncă până să poată fi competitivi. Ambii piloți s-au plâns în principal de cadrul foarte rigid și de agresivitatea motocicletei. Se pare însă că trecerea de la motorul V4 la 4 cilindri în linie îi crează mai mari probleme lui Alvaro Bautista,care în ciuda celor 100 de ture parcurse, la finalul celei de-a două zi de teste a avut doar cel de-al 10-lea timp. Pentru colegul său Leon Haslam adaptarea la noua motocicletă pare să fi fost mai ușoară, acesta reușind să aibă cel de-al 5-lea timp. Ambii piloți sunt optimiști că ușor,ușor vor reuși să îmbunătățească performanțele, puterea și potențialul motocicletei fiind recunoscute de ambii piloți, marea problema este că nu mai este foarte mult timp până la startul campionatului, prima cursa va avea loc la Philip Island la sfârșitul acestei săptămâni, pe 28 Februarie.

Cel mai bun timp a fost realizat de campionul en-titre Johnny Rea, care a declarat că cei de la Kawasaki sunt într-o poziție mult mai bună decât anul trecut, simțindu-se pregătit să câștige prima cursa campionatului. Rea a câștigat ultima oară la Philip Island în 2017.
Al doilea timp l-a avut fostul pilot MotoGP Loris Baz, care a testat intensiv motocicleta Yamaha YZF R1, realizând nu mai puțin de 92 de tururi de pistă. Diferența între cea mai bună tură a lui Loris și cea a lui Rea este de doar 0.76s, rămâne să vedem cum o să se traducă această diferență în timpul cursei oficiale.
Tom Sykes a completat podiumul cu cel de-al 3-lea cel mai bun timp, la o diferență infimă. De fapt toți primi 7 rideri au reușit ture foarte apropiate având cei mai buni timpi cuprinși în aceeași secundă, așa că abia așteptăm prima cursa din acest sezon de WSBK.

 

PHILLIP ISLAND WORLDSBK: Rezultate ziua a doua de teste
POS DRIVER NAT TEAM MODEL BEST LAP TOTAL LAPS
1 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR 1m 30.448s 72 laps
2 Loris Baz FRA Ten Kate SBK Yamaha Yamaha YZF R1 1m 30.524s 92 laps
3 Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team BMW S1000RR 1m 30.568s 80 laps
4 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha Yamaha YZF R1 1m 30.752s 93 laps
5 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R 1m 30.882s 72 laps
6 Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R 1m 30.885s 65 laps
7 Michael van der Mark NED Pata Yamaha Yamaha YZF R1 1m 31.077s 78 laps
8 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GoEleven Ducati Panigale V4 R 1m 31.407s 71 laps
9 Eugene Laverty IRL BMW WorldSBK Team BMW S1000RR 1m 31.436s 72 laps
10 Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R 1m 31.453s 100 laps
11 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R 1m 31.533s 84 laps
12 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR 1m 31.560s 102 laps
13 Sandro Cortese GER Pedercini Kawasaki Kawasaki ZX-10RR 1m 31.565s 56 laps
14 Xavi Fores ESP Puccetti Kawasaki Kawasaki ZX-10RR 1m 31.653s 85 laps
15 Maximilian Scheib CHI Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR 1m 31.810s 74 laps
16 Garrett Gerloff USA GRT Yamaha Yamaha YZF R1 1m 31.941s 84 laps
17 Federico Caricasulo ITA GRT Yamaha Yamaha YZF R1 1m 31.944s 85 laps
18 Leon Camier GBR Barni Ducati Ducati Panigale V4 R 1m 32.676s 48 laps
19 Takumi Takahashi JPN Mie Althea Honda Honda CBR1000RR-R 1m 32.314s 39 laps

Lasă un răspuns