lun. Noi 30th, 2020

[motoȘtiri] Cât de rapid este un GSX-R 1000 2020 stoc pe circuit? Ne arată fostul campion WSBK, Sylvain Guintoli + câteva sfaturi pentru trackday.

Una dintre întrebările clasice ale motocicliștilor, mai ales pentru posesorii de superbike-uri, este cum se descurcă o motocicletă stoc, de stradă, pe circuit în comparație cu una pregătită special de curse, fie că este vorba de WSBK sau MotoGP.

Sylvain Guintoli, actualmente pilot de teste pentru echipa de MotoGP a celor de la Suzuki, a răspuns la această întrebare scoțând pe circuitul de la Donington, un Suzuki GSX-R1000, absolut stoc, cum iese pe ușile dealerului, inclusiv cu anvelopele standard, Bridgestone RS11.

Dacă nu ați auzit de Guintoli până acum, foarte pe scurt, este fost campion de World Superbike în 2014 cu Aprilia (RSV4), și-a petrecut primii ani de carieră în Campionatul Mondial de 250 cmc la echipe private, apoi în era motoarelor de 500cc în doi timpi, a fost pilot de teste pentru Yamaha participând în 2002 la o singură cursă MotoGP . A fost cel mai bun debutant MotoGP în 2007 la ghidonului unei motociclete Yamaha,în 2008 a concurat pentru Ducati.După o accidentare gravă la picior în 2009, și-a revenit și a devenit Campion Mondial la Superbike în 2014 pentru Aprilia. Sylvain are peste 300 de curse în cele mai tari campionate moto, 48 fiind doar în MotoGP, așa că este în măsură să facă această comparație și să mai dea și unele sfaturi în ceea ce privește trackday-urile.

Mai jos vedeți materialul realizat de Sylvain Guintoli și concluziile lui.
Ca să nu stric surpriza celor ce vor să vadă clipul, am scris mult mai jos, pentru cei ce vor să treacă direct la rezultate, sub clipul cu setările motocicletei.

Suzuki GSX-R1000 Setup pentru circuit

Concluziile testului lui Guintoli sunt îmbucurătoare pentru posesorii de superbike-uri. Diferența de aproximativ 10 secunde între o motocicletă standard și una de curse, nu este foarte mare, mai ales dacă ne gândim la diferența costurilor. Însă trebuie să luăm în calcul și pilotul. Sylvain a reușit să scoată 1’37″50 pe tură cu GSX-R1000 2020, iar timpi de WSBK de anul trecut sunt în jurul la 1’27”-1’28”, recordul de tur din MotoGP aparțînând lui Dani Pedrosa cu 1’27.676″ in 2006.

Lasă un răspuns