Apăruseră de câteva zile anumite zvonuri legate despre nouă motorizare a celor de la BMW pentru modelele R 1250 GS și R 1250 RT cu tehnologia ShiftCam.De aseară însă avem confirmarea venită și cu date concrete din partea celor de la BMW.
Dacă nivel de cilindree, modificarea majoră este creșterea este de 84cc,de la 1170cc la 1254cc, în interior, noul motor este mult mai rafinat, atingând nu doar un nou nivel de putere și de cuplu, ci și o creștere semnificativă a rafinamentului, mai ales în gama de turații reduse : 100 kW (136 CP) la 7.750 rpm și 143 Nm la 6.250 rpm (înainte: 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm și 125 Nm la 6.500 rpm).

În acest scop, tehnologia BMW ShiftCam a fost folosită pentru prima dată în producția de serie a motoarelor BMW Motorrad: aceasta permite varierea sincronizării distribuției și a cursei supapelor pe partea de admisie. În plus, arborii cu came de admisie sunt gândiți pentru deschiderile decalate ale celor două supape de admisie, rezultând în realizarea unui vârtej optimizat al amestecului carburant proaspăt și, implicit, într-o ardere mai eficientă. Alte schimbări tehnice ale motorului sunt legate de transmisia către arborele cu came – care acum se face prin intermediul unui lanț dințat (înainte era un lanț cu role) – un traseu optimizat al sistemului de ungere, injectoare de benzină cu dublu jet și un nou sistem de evacuare.

BMW R1250GS pe scurt, in cifre inseamna :
1254cc boxer twin
134bhp @ 7750rpm
20l rezervor
850/870mm înălțime șa
249kg (cu lichide)

Avem două moduri de pilotaj plus ASC și Hill Start Control în echiparea standard.
Există două moduri de pilotaj disponibile în echiparea standard pentru a adapta motocicleta preferințelor individuale ale riderilor. Sistemul Automatic Stability Control ASC din echiparea standard asigură un nivel ridicat de siguranță la rulare datorită
realizării celui mai bun nivel de tracțiune posibil. Asistarea la pornirea în rampă Hill Start Control este, de asemenea, un element standard pentru ambele modele,permițând pornirea convenabilă în rampă.

Modurile de pilotaj Pro, care includ moduri de pilotaj suplimentare,Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro și Dynamic Brake Assistant DBC (nou), disponibile ca echipament opțional din fabrică.
Opțiunea „Moduri de Pilotaj Pro” este acum disponibilă ca echipament opțional,incluzând modul de pilotaj suplimentar „Dynamic”, Dynamic Traction Control DTC, și, pentru R 1250 GS, și modurile de pilotaj „Dynamic Pro”, „Enduro” și „Enduro Pro”. DTC permite accelerarea eficientă și în siguranță, mai ales cu motocicleta înclinată.
ABS Pro (ca parte a Modurilor de Pilotaj Pro la R 1250 GS, standard pentru R 1250 RT) oferă și mai multă siguranță pe frânare, chiar și cu motocicleta înclinată. Noul sistem Dynamic Brake Control DBC asigură și mai multă siguranță la frânare, chiar și în situațiile dificile, prin evitarea acționării neintenționate a manșonului de accelerație.
Prin intervenția în sistemul de control al motorului, cuplul acestuia este redus în timpul frânării, pentru a se putea folosi la maximum forța de frânare la roata spate. Astfel, motocicleta este mai stabilă pe frânare și distanța de oprire este redusă.

BMW R 1250 GS HP

Suspensie electronică Dynamic ESA „Next Generation” cu compensare complet automată a sarcinii, acum și pentru R 1250 RT.Cu echipamentul opțional Dynamic ESA „Next Generation” de la BMW Motorrad,amortizarea se adaptează automat situației, în funcție de suprafața de rulare și de manevrele executate și există și pretensionarea automată a suspensiei în toate stările de sarcină. Aceasta permite adaptarea precisă și fină a motocicletei la toate situațiile de pilotaj, atingând un confort optim al amortizării și o ținută de drum foarte stabilă – acest sistem este acum disponibil și pe R 1250 RT.

Conectivitate: bord multifuncțional cu ecran color TFT de 6,5 inci și numeroase opțiuni în echiparea standard pentru R 1250 GS.
Noul R 1250 GS are acum caracteristica de echipare Connectivity în standard, incluzând un ecran color TFT de 6,5 inci. În combinație cu Multi-Controller-ul BMW Motorrad din echiparea standard, asta înseamnă că pilotul poate accesa funcțiile de vehicul și de conectivitate deosebit de rapid și de convenabil.R 1250 RT are un ecran color TFT mare, de 5,7 inci. Acesta este secondat de un vitezometru și un turometru în stil analog.

Această prezentare necesită JavaScript.

Intelligent Emergency Call ca opțiune din fabrică.
Asigurarea celui mai rapid ajutor în cazul unui accident sau în situații de urgență sau pericol poate salva vieți. Elementul de echipament opțional Intelligent Emergency Call cheamă ajutorul la fața locului cât mai rapid posibil. Ca și înainte, acest element poate fi comandat pentru ambele modele.

BMW Motorrad Spezial – caracteristici de personalizare de înaltă calitate, ca elemente de echipament opțional din fabrică.
BMW Motorrad Spezial oferă o gamă de elemente de personalizare superbe, care sporesc atât performanța, cât și valoarea motocicletei, disponibile ca echipament opțional din fabrică. Focusul este pe integrarea armonioasă în vehicul ca un întreg, folosirea materialelor de cea mai înaltă calitate, prelucrarea manuală elaborată și pe atenția caracteristică la detalii.
Pachetele Billets Opțiunea 719 Classic și HP sunt disponibile pentru noile R 1250 GS și R 1250 RT, de exemplu.
Noul R 1250 RT poate fi modificat adițional cu jantele Option 719 Classic sau Sport, o șa exclusivistă și una dintre cele două culori Spezial.
O tobă sport HP este de asemenea disponibilă din fabrică pentru cele două noi modele boxer.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Motociclete noi][2019] BMW R1250GS

La prima vedere , la nivel stilistic nu s-au schimbat multe, R1250GS arată foarte asemănător cu vechiul, de acum, R1200GS. Schimbarea majoră vine la nivelul motorului, care pe lângă creșterea de 84cc până la 1254cc, Citește mai mult…

Citește

[Păreri ale posesorilor][Yamaha][Tracer900GT]

După plimbarea noastră pe Transfăgărășan cu Tracer-ul 900 de la Yamaha, am ajuns la concluzia că sunt câteva chestii care ne-au lipsit, iar marea majoritate dintre ele sunt prezente pe varianta GT. De aceea am Citește mai mult…

Citește

[Motociclete noi][2019] Kawasaki ZX6R

Cu cât ne apropiem mai tare de EICMA, încep să apară detalii despre motocicletele pe care le vom găsi în magazine la anul. După mai mulți ani în care a lipsit din cataloagele dealerilor Kawasaki, Citește mai mult…