[motoInterviu]#Oameni&Motociclete cu Sorin Axinte de la AXI Moto – producător de carene și accesorii pentru circuit
Pe Sorin l-am cunoscut la circuit, la MotorPark România, anul trecut când am participat la o zi de școală organizată de cei de la MotoEvolution Racing School. Am stat de vorbă despre motoare, despre plimbări, despre trecerea de la stradă la circuit, chiar i-am luat și un mic interviu atunci, ca să aflăm părerea lui despre aceea zi de școală, însă n-am vorbit deloc despre faptul că produce carene pentru circuit, pentru că nu știam acest lucru. Abia când cei de la MotoRC și-au prezentat planurile pentru sezonul 2020, cu noua clasa Stock300, am aflat că de transformarea motocicletei de stradă BMW G 310R într-o sportivă carenată s-a ocupat AXI Moto de la Onești, adică Sorin.
1. Înainte de toate, spune-mi un pic despre tine. Când ai început să mergi cu motocicleta și care a fost prima ta motocicletă?
Lucrând în domeniu moto, construind carene am devenit și pasionat, în 2010 mi-am cumpărat prima motocicletă o Yamaha XTX660 din 2005! Am ales modelul asta pt că este ușor de condus pentru începători.
2. Îți mai aduci aminte care a fost primul drum mai lung pe care l-ai făcut cu motocicleta și care a fost senzația să pleci pentru prima oară într-o tură mai lungă ?
Locuiam în Fiumicino ( lângă Roma) și primul drum mai lung a fost Fiumicino-Norcia, o zonă de munte, cu întoarcerea pe alt intinerariu, vreo 400-450km!
3. Am văzut că o perioada ai stat în Italia. Cu ce amintiri plăcute ai plecat de acolo? Mă refer, ce drumuri sau zone pe unde ai fost cu motocicleta ai recomanda și altora ?
De când m-am decis să mă întorc în România primul gând a fost că o să-mi lipsească străzile și autostrăzile din Italia! Câteva zone foarte frumoase pe care le-am vizitat cu motocicleta sunt: Lacul Bracciano, Lacul Bolsena,
Parco dei Castelli Romani, Norcia ….
4. În Santorini cum ai ajuns cu motocicleta (am văzut nistep poze pe facebook) ? Nu este un loc chiar ușor de ajuns :)) Câte feriboturi a trebuit să iei până acolo ? A meritat deranjul, ai recomandă insula atât pentru o vacantă moto cât și pentru vacanțe în general ?
Când am fost la Santorini am plecat de la Roma, am vizitat 6 insule din Grecia, 8 feriboturi, 7 hoteluri și aproape 4000 km până la Oneşti. Foarte frumos, recomand, dar nu cu o supersportiva cum am fost eu cu Honda Cbr 1000RR, ci cu o motocicletă turing și bineiteles cu echipement corespunzător!
5. Noi ne-am întâlnit anul trecut la Motorpark Roamania la zilele de școală ale celor de la Motoevolution Racing School, ziceai că după stradă vrei să experimentezi și partea această de mers pe circuit, însă nu ai zis nimic de faptul că foarte mulți dintre piloții care aleargă în campionatul național de viteză sau în MotoRC au carenele făcute de tine. Cum ai ajuns să fabrici carene din fibră de sticlă?
Întradevăr întors în România am înființat Axi Moto și produc carene pentru motociclete din fibră de sticlă pentru aproximativ 120 de modele diferite de stradă și circuit.
6. De obicei oamenii îți dau comandă întâi și apoi sunt fabricate sau există pe stoc… ? Cam cât durează de obicei din momentul în care un client dă o comandă până ajunge la el acasă ?
De obicei se fac la comandă și clientul le primește în 10 zile dacă nu sunt pe stoc. Clienții sunt din toată Europa, mai cunoscuți de la noi sunt: Vlad Neaga, Florin Bârlădeanu, Adrian Petrovici….
7. În afară de carene ce alte elemente pentru circuit mai fabrici ?
Pe lângă carene mai am disponibil neopren biadeziv pentru șaua piloților și protecții în carbon pentu cadru, bascula si motor.
8. Anul acesta MotoRC are o clasă nouă, Stock300 și tu ai fost implicat direct în acest proiect. Clasa este monomarca și se va alerga pe 10 motociclete BMW G 310 R, model care este în mod normal o motocicletă naked, fără carene, însă ai reușit să o transformi într-un mini S1000RR. Cât de dificil a fost să realizezi carenele pentru aceste motociclete, având în vedere că a trebuit făcut totul de la zero, fiidn o chestie complet nouă?
Intr-adevar, sunt furnizor de carene pentru clasa 300 de la Moto RC ,după ce am transformato într-o supersportiva. Când faci ceva ce îți place nu este greu, doar că a fost destul de mult de muncă.
9. Revenind la drumurile noastre. Am văzut în poze că mai ieși din când în când cu motocicleta și pe drumuri pe la noi. Care sunt traseele tale favorite de la noi din țară ?
Traseul favorit plecând de la Oneşti este pe Valea Oituzului spre Tg.Secuiesc-Tușnad-Lacul Roșu-Bicaz-Bacău-Oneşti, cu diferite abateri.
10. La anul, sunt mai multe șanse ne întâlnim pe drum prin țară sau mai degrabă la circuit ?
Da, toate șansele sunt să ne întâlnim pe circiut( doar să înceapă szonul 🙂 ), trebuie să fiu alături de piloți atât ca AXIMOTO producător de carene moto cât și ca motociclist.
Mai multe informatii despre carenele produse de Sorin gasiti pe www.aximoto.ro sau pe paginia de facebook AxiMoto – Carene moto.