joi. Oct 1st, 2020

Povestea Dakarului: Rezultate moto după prima săptămână în Arabia Saudită

După primele 6 etape în Arabia Saudită, piloții de la clasa moto au parcurs 3,715Km dintre care 2,396‬Km de probe speciale. RICKY BRABEC savurează ziua de odihnă de pe primul loc al clasamentului general, având un avans de + 00H 20′ 56” față de chilianul de la ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA, PABLO QUINTANILLA și de câștigătorul de anul trecut TOBY PRICE, care este în spate la + 00H 25′ 39”.

La clasa Malle Moto, numită Original by Motul, unde rideri nu au echipa tehnică și trebuie să se descurce singuri, românul Mani Gyenes conduce clasamentul general, având un avans confortabil de + 01H 01′ 49” în fața francezului FLORENT VAYSSADE. Din cele 6 etape, Mani a reușit să aibă cel mai bun timp în 3 dintre ele, în celelalte fiind mereu pe podiumul acestei clase.
Anul acesta la Dakar au debutat 38 de rideri, dintre aceștia cel mai bine clasat în acest moment este spaniolul JAUME BETRIU, clasat pe locul 14 la general și liderul clasei Marathon. La această clasa Mani Gyenes se află la + 03H 12′ 28” în spate, ocupând locul 9, însă la Dakar nu se știe niciodată, o mică eroare de pilotaj sau o problemă tehnică te poate costa de la câteva zeci de minute la câteva ore.

Așa cum a pățit experimentatul PAULO GONÇALVES (13 prezente la Dakar), care după 30km din cea de a 3-a etapă a avut probleme cu motorul și a trebuit să aștepte echipa tehnică pentru a schimba cu tot motorul, pierzând 6 ore in total. Tot în această etapă Toby Price și Xavier De Soultrait s-au pierdut în deșert, ajungând la aproape 1km depărtare de traseu și au pierdut aproximativ 40min față de cel mai bun timp al zilei. Etapa a 6-a a fost una cu ghinion pentru Kevin Benavides care se află pe locul 3 în clasamentul general, a avut o problemă cu motorul și a fost nevoit să găsească un participant la cursa dispus să-l tracteze până la sfârșit, pierzând peste 3 ore în clasamentul general. De asemenea pilotul Husqvarna Andrew Short, care avusese un parcurs bun, a fost nevoit să meargă o bună bucată fără cauciuc pe roata spate.

Noul teren,nisipuri vaste combinate cu zone pline de piatră, a creat destule probleme competitorilor. În prima săptămână au părăsit competiția 26 de motocicliști, dintre care cei mai mulți, 9, în etapa a 6-a. Din păcate compatriotul nostru Marcel Butuza #80, a fost nevoit să se retragă în urmă unei accidentări încă din prima etapă. Tot în prima săptămâna și-a văzut visul spulberat de a câștigă pentru prima oară Dakarul, unul dintre favoriți, pilotul francez Adrien Van Beveren. O căzătură urâtă în cea de-a treia etapă a lăsat urme severe (dublă fractură de claviculă), care l-au forțat să abandoneze competiția.
Apoi, în etapă următoare a fost rândul colegului de echipă, Xavier De Soultrait să abandoneze. Acesta suferise o accidentare la încheietură cu o zi înainte, însă după primii 300km din proba specială și-a dat seamă că nu mai poate continuă, lăsând astfel echipa Monster Energy Yamaha Racing fără principalii rideri încă din primele 4 etape. Nici marii favoriți de la KTM nu au dus-o mai bine, în etapă a 5-a , unul dintre câștigătorii Dakarului, Sam Sunderland, a fost nevoit să se retragă după o căzătură dură ce i-a produs leziuni la coloană și la umăr, însă după investigațiile medicale se pare că recuperarea nu va necesită intervenții chirurgicale.

Lasă un răspuns