lun. Noi 30th, 2020

Roadbook Adventure Challenge 2020 – Ce, cum, unde ?

Când vine vorba de rally raid, unul dintre cele mai intimidante lucruri pentru începători este roadbookul, acea rolă de hârtie, care ar trebui să te ajute să parcurgi traseul în siguranță. La prima vedere roadbookul poate părea un papirus egiptean plin de simboluri, greu de descifrat pentru ochiul neformat. Îmi aduc aminte cat de fascinat și de nedumerit am fost când Mani Gyeneș mi a prezentat derulatorul și roadbookul de pe motocicleta cu care a câștigat Dakarul, anul acesta la Malle Moto.

Dar acum există o serie de evenimente, intitulate Roadbook Adventure Challenge, care își propun să familiarizeze motocicliștii dornici de aventură cu navigația de pe roadbook, totul desfășurându-se într-o atmosferă degajată, prietenească. Ca să aflăm mai multe detalii, i-am pus câteva întrebări lui Ferry Fodor, unul dintre organizatori.

1) Ce este Roadbook Adventure Challenge? Cum a luat naștere acest concept și care este echipa organizatorică ?
Roadbook Adventure Challenge e un concept născut din pasiunea pentru Dakar , implică parcurgerea unui traseu prestabilt folosind ca și sursă de navigație același sistem pe care îl folosesc și piloții de rally raid . Echipa e formată din patru băieți care împărtășesc aceeași pasiune pentru off road , navigație și adventure: Bresfelean Niculae, Theodor Până,Ferry Fodor și Claudiu Mitache.

2) Ce presupune partea de treasure hunt ?
Pe lângă navigat, participanții au de descoperit un număr stabilit de “comori”- treasure hunt care sunt marcate pe roadbook ca și “check points”. În general sunt piese de motociclete care sunt ascunse de către organizatorii în diferite locuri pe traseu . Punctele sunt bine marcate pe roadbook iar participanții pe lângă printul de roadbook mai au o lista mică cu întrebări capcană relaționate direct cu treasure huntul.

3) Cum se face departajearea? Ce contează mai mult, să scoți un timp bun sau să găsești comorile ?
Evenimentul e unul strict pentru amatori , nu se face departajarea pe timp nu avem balize gps , e creat cu scopul de a aduce cât mai mulți oameni în lumea roadbook-ului .

4) Ce fel de motociclete/motocicliști pot participa la acest eveniment ? Care sunt restricțiile ?
Ideea e ca toată lumea să participe cu o motocicletă din categoria grea ” adventure” care e în condiții tehnice bune iar cerință e ca toate motocicletele să fie echipate cu cauciucuri adecvate terenului.

5) Locația de desfășurarea este de obicei într-o zona mai izolată.Pentru cazare, participanții trebuie să vină echipați cu un cort ?
Da,de obicei locațiile sunt alese în zone de munte departe de orașe doar pentru a întării spiritul de aventură iar referitor la cort dat fiind situația de anul acesta am insistat ca participanții să vină cu corturile lor dar totodată punându-le la dispoziție toate facilitatiile necesare: grupuri sanitare , dușuri, spațiu de servit masă etc.

6) Cât costă participarea și ce este inclus în taxa de participare?
Noi ca organizatori am încercat să creem un event ” all inclusive”. Taxa de participare este de 199 euro pe persoană, preț în care e inclusă cazarea , mesele pe durata eventului , închirierea derulatorului, printul de roadbook plus un “rider pack’.

7) Până acum au avut loc deja două evenimente. O sesiune mai mult de acomodare, de training și prima ediție propriu-zisă Roadbook Adventure Challenge Apuseni (31 Iul – 02 Aug) . Care a fost feedback-ul participanților? Cum li s-a părut navigarea de pe roadbook?
Feedbackul a fost fantastic iar asta se vede în urmă recenziilor primite pe pagină , participanții la început au fost puțin sceptici cu privire la navigarea pe roadbook dar după ce au prins ideea, au fost de neoprit.

8) Când este următorul eveniment și unde (asta dacă nu e secret) ?
În spirit autentic echipei Roadbook locația e dezvăluită participanților doar înainte cu 24 de ore de începerea eventului. Următorul event e la sfârșitul luni septembrie respectiv 25-27 Septembrie.

9) La prima ediție au fost concurenți care au avut probleme tehnice? Cam e este cel mai rău lucru care ar putea să se întâmple și care-i planul de “salvare” ? 🙂 (Întreb asta pentru că sunt unii rideri care pun răul în față și dacă știu că există și suport tehnic sunt mai liniștiți)
Din fericire nu am avut nici un eveniment nefericit dar în eventuala unei descălecări neprogramate a unui participant avem întodeauna ” on site” suportul celor de la 4×4 Rescue Team, deviza noastră e să nu lăsăm pe nimeni în urmă. Pe traseu todeauna avem un număr de 6 marshali care au grijă ca lucrurile să funcționeze perfect .

10) Ce premii ai pregătit pentru următoarea ediție ?
Pfffff… premiile sunt prea multe și prea faine pentru a putea fi enumerate dar totuși ca sponsori principali avem onoare să lucrăm împreună cu Telefoane CAT România , MOTUL România ,Touratech, Motor inn, Motomus , Bmw Motorrad Oradea,Garmin România, Cardo System, Gentimoto.ro,Heidenau România, Enduristan, Fm racing, Motoboom, Carpathian 2 wheel guide etc. Le mulțumim din suflet sponsorilor noștri pentru sprijinul acordat .

Lasă un răspuns