În timp ce vedeam ultimele ture de la Valencia ieri, mi-au venit în minte cuvintele lui Ayrton Senna :” if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver “( traducere aproximativă „dacă ai loc depăşeşti şi nu o faci , nu mai eşti un pilot de curse”). Asta pentru îl vedeam pe Marquez stând la 0.3 secunde de Lorenzo,tură de tură, fără încerce măcar o dată -l depăşească, ba chiar încurcându-l pe Pedrosa atunci când acesta i-a prins din urmă.
Cel mai spectaculos sezon de motogp din ultimii ani a ajuns la sfârşit, însă din păcate sfârşitul a lăsat un gust amar spectatorilor. Când zic asta nu refer la rezultatul propriu-zis, încoronarea lui Lorenzo, ci la modul în care s-au desfăşurat ultimele trei curse.

celebration-time-lorenzo-marks-his-fifth-title
          Deşi privind obiectiv, doar din prisma punctelor acumulate, nu uităm campionatul nu este un concurs de popularitate, putem spunem Lorenzo a câştigat meritat acest campionat. Implicarea lui Marquez în această lupta a fost elementul ce a umbrit acest sezon şi a ştirbit strălucirea titlui câştigat de Lorenzo.
Avea Rossi vreo şansă dacă nu ar fi plecat de pe ultimul loc ? Probabil nu, luând în calcul ritmul de cursa a lui Lorenzo. Însă şansele ar fi crescut cu siguranţă dacă Marquez nu l-ar fi protejat şi l-ar fi depăşit în schimb. De aici se naşte întrebarea ,ca şi la Sepang, de ce nu l-a atacat Marquez pe Lorenzo. În opinia mea, Marquez, avea mijloacele necesare pentru a-l depăşi pe Lorenzo la Valencia, iar după incidentul din Malaezia, situaţia chiar o impunea,asta dacă dorea mai recâştige din fanii pierduţi. Transformânduse în protectorul lui Lorenzo, Marquez nu a făcut decât contribuie la scindarea fanilor în două tabere, care nu au întârziat se atace reciproc imediat după terminarea cursei ( facebook-ul şi internetul fiind inundate de caricaturi şi meme-uri cu cei 3 protagonişti).

            Aşa cum bine nota Tiberiu Troia într-un articol publicat după cursa de la Sepang:“Spectacolul trebuie continue, jocurile de culise rămână apanajul sporturilor care nu mai sunt de mult altceva decât o afacere de prost gust şi momentul Sepang 25 octombrie 2015 rămână în amintirea colectivă un moment de rătăcire, nu ca începutul unei noi perioade.” Toate jocurile de culise, toate strategiile şi toate bisericuţele formate au făcut ca duminică la Valencia avem doi coechipieri(Pedrosa vs Marquez) care intră în clinch pentru a proteja concurentul de la echipa rivală…un campion mondial huiduit la premiere, acasă de proprii conaţionali.

Un lucru pozitiv care merită remarcat a fost evoluţia lui Dani Pedrosa , care a arătat nu are degeaba desenat samuraiul pe cască, şi ne-a reamintit ce înseamnă fii un pilot de curse pînă la capăt prin încercarea de depăşire din finalul cursei.

lorenzo-AFP-M
Cu toate astea , putem spune în încheiere am fost norocoşi asistăm la un sezon atât de spectaculos. Trecerea anilor va arată dacă acest sezon va rămâne în amintirea colectivă ca sezonul câştigat de Jorge în ultima cursa la Valencia sau sezonul care i-a fost furat lui Vale.

12208650_1088055044568689_841636869990339445_n
Vom vedea la anul repercursiunile acestui final de sezon şi cum se va schimbă lumea motogp, însă sperăm sezonul viitor va fi lipsit de astfel de jocuri.

file-08-5830483046350746

Categorii: Citește

Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…