Este o vorba românească pe care toți motociclistii o știu: „Honda-i Honda”. Eram tare curios să văd cum se transcrie această vorbă în materie de salon moto. Astfel Honda a venit la EICMA cu o gama foarte variată de modele de la scutere, care în cazul Honda pot să fie și adventure pînă la comfortul suprem pe două roți oferit de noul Goldwing 1800.

CB1000R
În primul rând, pentru motociclistul de stradă, Honda a venit cu o gama nouă de naked-uri, vârful de lance fiind CB1000R-ul. Un design absolut superb, clasic și neconvențional în același timp, modern și minimalist, o motocicletă modernă, performantă, care păstrează foarte aproape valorile motocicletei clasice, naked. Comparativ cu generația anterioară a pierdut 12Kg, vine cu o electronică îmbunătățită și un motor ce dezoltă 145 de cai. Bonus, cei de la Honda au adus la EICMA și un concept ce are la baza noul CB1000R realizat de o casă de design italienească.

CB125R si CB300R
Păstrând aceleași linii de Neo Sports Cafe, Honda a mai introdus la EICMA și frații mai mici ai lui CB1000R. Micuța de 125cc are un aspect de motocicletă de oameni mari, putem să zicem, se vede în poze foarte bine asemănarea cu fratele mai mare, la fel se întâmplă și în cazul lui CB300R. Personal mi se pare un fel de cafe racer în interpretare modernă. Motorul de 124,7 cc dezvoltă 13,3cp, iar cel de 286 cc dezvoltă 31,4cp , ceea ce este suficient pentru o motocicletă care cântărește 125,8Kg , respectiv 143Kg pentru CB300R.

Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Apoi avem „africanele”, zic la plural pentru că cei de la Honda au venit cu două variante la Milano. Prima, este varianta lansată în 2016, care a primit acum câteva îmbunătățiri, cum ar fi de exemplu ride-by-wire, iar cea de a două este varianta Adventure Sports. Varianta Adventure Sports vine cu câteva dotări care în mod normal ar fi opționale, ca de exemplu manșoane încălzite, scut de protecție la motor, parbriz înălțat dar mai ales vine și ea cu o electronică îmbunătățită, acum beneficiind de posibilitatea de a utiliza diverse hărți pentru motor în funcție de nevoi.

Această prezentare necesită JavaScript.

GL 1800 Gold Wing
O altă bijuterie prezentată de Honda, a fost noul Gold Wing, care la cum arată și câte chestii are pe ea s-ar putea să fie mult mai comodă decât unele mașini, vorbind strict de confort. Cu un design complet nou, care integrează perfect uzina de 6 cilindrii care din cei 1800cc dezvoltă 126cp și un cuplu de 170Nm. Un alt aspect foarte important este și faptul că a „intrat la dietă” și a mai pierdut 48Kg, acum motocicletă cântărind între 365 și 383 Kg în funcție de versiune. La nivel de tehnologie lista e lungă, amintesc doar ride-by-wire,4 moduri pentru motor, controlul tracțiuni,asistență la urcarea în pantă, start and stop la varianta cu DCT.

În afară de aceste noutăți, la standul Honda am mai putut admira și celalalte modele mai vechi ca VFR800 de exemplu sau CBR1000RR Fireblade SP2 dar și o serie de motociclete de curse din MotoGp, Moto 2 și WSBK, în centrul atenție aflându-se motocicletă lui Marc Marquez.

Iar pentru a intră și mai bine în atmosfera de la standul Honda,  invităm  urmăriți acest clip:


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Noutăți] BMW a prezentat noile R 1250GS si R 1250RT

Apăruseră de câteva zile anumite zvonuri legate despre nouă motorizare a celor de la BMW pentru modelele R 1250 GS și R 1250 RT cu tehnologia ShiftCam.De aseară însă avem confirmarea venită și cu date Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][SuperTenere][Raid Edition]

În timp ce erau ocupați cu dezvoltarea lui Tenere 700 World Raid , cei de la Yamaha au zis să-i schimbe un pic fața și navei amiral XT1200ZE Super Tenere și să-i adauge cam tot Citește mai mult…

Citește

[TEST][Triumph][Tiger 1200XCa]

În 1936, la International Six Days Trial, motocicletele Triumph Tiger câștigau 3 medalii de aur cu motocicletele Tiger 70, 80 și 90 începand astfel povestea celui mai longeviv adventure tourer. Prima motocicletă adventure tourer modernă Citește mai mult…