Ca in fiecare an, Yamaha a venit cu o serie de noutati la salonul de la Milano,cea mai non conformista fiind triciclul Niken, prezentat oficial in urma cu cateva saptamani la Tokio. Pe langa asta, noutatile cu care a venit Yamaha la salon sunt un face-lift pentru MT-07, care arata mai agresiv acum, o noua versiune SP pentru Hyper Naked-ul MT-09, Tracerul de 900 a primit versiunea GT, numai buna de touring, iar pentru cei mai aventurosi Super Tenere-ul a primit si el o verisiune noua, numita Raid.
Niken
Aceasta abordarea extrem de indrazneata a rupt iubitorii moto in doua, pe internet fiind discutii interminabile pro si contra despre designul lui Niken, performante, aderenta si chiar despre costuri de revizie.Cert este ca aven un triciclu agresiv, cu un design futuristic ce se inscrie in linia familiei MT,care are la baza motorul de 847cc de pe MT-09, Tracer 900 si XSR 900.
Desi ma asteptam la acest stand ca toti ochii sa fie indreptati catre acest animal salbatic, asa cum l-a numit Valention Rossi la prezentarea oficiala, am fost surprins sa constat ca nu era foarte multa lume in jurul lui Niken (sau cel putin in cele doua zile in care am fost eu).

Această prezentare necesită JavaScript.

MT-07
Noul design cu linii mai pronuntate fac MT-07 sa se apropie mai mult de look-ul surorii mai mari. Avand in vedere si faptul ca exista si o versiune ce se poate conduce cu A2 de 35Kw, MT-07 va ramane o optiune puternica pentru cei ce isi doresc sa faca primele „ture” in lumea motocicletelor, sau chiar si pentru cei ce doresc o motocicleta usoara si distractiva.
MT-09
Versiunea SP a lui MT-09 vine sa impinga performanta si mai departe, avand suspensii reglabile, amortizor Ohlins pe spate, traction control, D-Mode, quick shift, assist& slipper clutch.
Daca MT-07 a preluat elemente de design de la MT-09, atunci era nevoie ca si MT-09 sa preia ceva caracteristici de la sora mai mare MT-10. Astfel primul lucru pe care il observam la varianta SP a lui MT-09 este tema cromatica Albastru-argintie cu elemente de fibra de carbon. Alte trasaturi estetice distincte sunt luminile de pozitie cu LED. La nivel de performante motorul cross-plane in 3 cilindri, este asistat o electronica imbunatatita care acum beneficiaza de controlul tractiuni si D-Mode, care este un sistem variabil de control a acceleratie si poate fi ajustat in functie de preferintele rider-ului. Suspensiile au fost si ele imbunatatie, oferind un mare grad de ajustare acum. De asemenea versiunea SP beneficiaza de quick-shift si assist&slipper clutch.
Tracer 900 GT
Sport-tourer-ul de 847cc a venit la EICMA cu ce imbunatatiri estetice ce tin mai mult de confort, cum ar fi parbrizul un pic marit si reglabil manual, saua mai confortabila iar furca este un pic mai lunga.
Alaturi de varianta de baza, varianta GT este modelul full options, gata echipat cu tot ce si-ar dori un motociclist de cursa lunga : genti laterale in culoarea motocicletei, bord TFT, monoamortizor reglabil, quick-shift, cruise control, mansoane incalzite.
Yamaha XT1200ZE Super Tenere Raid Edition
Maxi-enduro-ul celor de la Yamaha a venit la salon in echiparea Raid Edition, echipare ce presupune un parbriz mai inalt, proiectoare, scut de protectie la motor si o pereche de genti laterale din aluminiu de 32L fiecare.

Această prezentare necesită JavaScript.

Ce mi-a placut foarte multe la standul Yamaha a fost zona dedicata motocicletelor sport clasice sa le zic, numita de Yamaha Sport Heritage cati si zona de competitie atat pentru circuit cat si pentru off-road:

Această prezentare necesită JavaScript.

Yamaha Ténéré 700 World Raid
Ce m-a dezamagit personal (si nu sunt singurul) , a fost faptul ca modelul T7 nu intra inca in productie. Yamaha a venit anul acesta cu un nou concept de inspiratie rally raid ce are la baza motorul de pe MT-07, care este un pas in fata spre varianta finala a conceptului de anul trecut T7. Din pacate cei ce asteptau acest model vor trebui sa mai astepte ceva timp, Yamaha considerand ca mai este nevoie de cateva teste pentru a scoate pe piata produsul final.

Iar pentru a intră și mai bine în atmosfera de la standul Yamaha,  invităm  urmăriți acest clip:


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…