lun. Mai 20th, 2019

[Știri] Triumph Scrambler 1200 testat în raliul NORRA Mexican 1000

Îmi place când producătorii moto lansează o motocicletă nouă și nu doar fac niște filmulețe de prezentare de te dau pe spate, ci chiar folosesc motocicleta respectivă în niște competiții oficiale pentru a arăta ce poate. Așa se întâmplă și cu noul Triumph Scrambler 1200, lansat în toamna anului trecut la EICMA.
Mulți au zis când au văzut motocicleta că este doar o jucărie pentru hipsteri, care probabil nu o să vadă prea mult off-road, iar Triumph vrea să le arate contrariul exact acestora. Și pentru a face asta, au decis să revină la cursele de anduranță off-road.
Planul inițial era ca Ernie Vigil, să ia startul imediat după lansarea oficiala,din Noiembrie, la Baja 1000 însă a avut ghinionul să se accidenteze. Dacă nu ați auzit de Ernie până acum, aflați că el este unul din stunt riderii pe care îi vedeți adesea în clipurile de prezentare de la Icon și Triumph. E băiatul care atunci când nu scapă motociclete în ocean, participa la curse de anduranță off-road, fiind primul care a terminat raliul Mexico 1000 pe un Triumph Tiger 800.

Refăcut complet după accidentarea din Octombrie anul trecut, Ernie s-a antrenat în ultimele săptămâni în sudul Californiei alături de noul Scrambler 1200 XE pregătit de concurs.
Motocicleta folosită de Ernie nu diferă foarte mult de versiunea standard, singurele modificări fiind o șa de competiție, lumini mai puternice, manșoane racing, crash baruri și cauciucuri cu crampoane mari pentru nisip. Pentru a marca momentul, motocicleta are un design unic, cu sigla Triumph alb-negru ca piesă centrală. Toate detaliile legate de versiunea standard le găsiți aici.

Raliul NORRA Mexican 1000 este o întrecere off-road ce acoperă un pic peste 1000 de mile (1600+ KM) într-una dintre cele mai dure zone, peninsula Baja, participanții trebuind să înfrunte de la zone stâncoase la dune de nisip si chiar nisipuri miscatoare. Cursa inițială de 1000 de mile, de unde își trage și numele, a avut loc în 1967. Anul acesta startul se dă în Ensenada,Mexic și în mare parte cuprinde aceeași zona ca legendara Baja 1000, fiind un test aspru atât pentru motociclete cât și pentru rideri.
Baja este locul unde Triumph a dat naștere genului Scrambler în anii ’60, așa că poate fi considerată o întoarcere la origni, însă în același timp poate însemna un început pentru noua generație de motocicliști dornici de aventură.

După 4 zile și 9 probe speciale, Ernie Vigil a terminat raliul pe poziția 20 la general și pe locul 6 la clasa Modern Open arătând că Scramblerul de 1200 poate să țină pasul cu motociclete mai ușoare și mult mai specializate pentru off-road ca Husqvarna FE350 (câștigătoarea raliului), Honda CRF450x sau KTM 450EXC.

Lasă un răspuns