Acum că a trecut aproape o săptămâna de la EICMA, combinat și cu faptul că salonul de la Milano a venit imediat după salonul moto de la Tokio, putem să ne facem o impresie destul de coerentă asupra ce va aduce viitorul în lumea moto.

1.Faruri LED + Faruri adaptive. Dacă în trecut eram obișnuiți cu poziții cu LED sau DRL , iar iluminatul complet, faza scurtă/lungă, cu LED era disponibil doar pe modelele premium, la EICMA toate modelele noi au venit cu acest gen de faruri. (inclusiv scuterele, CX 400 de la BMW fiind un exemplu). Tot legat de iluminat, majoritatea modelelor noi din segmentul premium de touring au venit cu aceste faruri adaptive care sporesc iluminatul în curbă. După ce BMW a introdus acest model de faruri pe modelele de K1600, fiind urmat de KTM pentru modelul 1290 Adventure, acum le găsim și pe noua Multistrada 1260.

2. Ecrane TFT (Thin-film-transistor) . Cu alte cuvinte displayurile LCD color par să fie viitorul în materie de afișaj.Dacă acum câțiva ani stârneau mare vâlvă atunci când apăreau pentru prima oară pe vârfurile de gama ale producătorilor moto, acum tind să devină standarul, fiind chiar și pe motociclete mai accesibile că Duke-ul de 390 de la KTM de exemplu. Chiar nu îmi aduc aminte să fi văzut vreun model nou la EICMA care să nu aibă display TFT, poate doar cele custom clasice…

Honda GoldWing

3. Revenirea motoarelor în doi cilindrii și a motociclete adventure de clasa medie. Motoarele cu doi cilindrii în linie au o revenire puternic, fiind alegerea preferată de mai mulți producători mai ales în căutarea dezvoltării segmentul adventure touring de clasă medie. Câteva expemple de implementare ale acestui motor sunt BMW F850GS și F750GS,KTM-ul 790 Duke și 790 Adventure R sau conceptul de la Yamaha, Tenere 700 World Raid(care sperăm noi să iasă cât mai repede în varianta finală). Astfel la EICMA Tiger-ul celor de la Triumph reinterpretat, KTM-ul 790 Adventure și conceptul Yamaha Tenere 700 World Raid s-au aflat în centrul atenției acestui segment alături de Africă Twin Adventure Sports.

Yamaha Tenere 700

4. Motoare din ce în ce mai puternice. Cursa de înarmare cu cât mai mulți cai rămâne valabilă. Dacă pe segmentul supersport pînă acum lupta se duce spre pragul psihologic de 200cp, după ce această valoare a devenit standardul industriei, acum începem să ne indreptam spre valori în intervalul 210-230cp.

5. Quick-shiftere din ce în ce mai uzuale. O altă tendința care coboară de pe modelele premium spre cele entry-level. Noile modele vin cam toate cu quick-shifter (ex. Kawasaki H2SX, KTM Duke 790, Yamaha Tracer 900GT) sau dacă nu îl au standard, cu siguranță este disponibil că opțional. Acum părerile sunt împărțite în rândul motocicliștilor, mai ales al celor puristi, însă personal cred că doar cine nu a mers vreodată cu o motocicletă care are quick-shift poate să fie împotriva lor. O tură cu o motocicletă cu această dotare și apoi ți se va părea normal.

6. Motocicletele inteligente. Poate că incă nu vom vedea pe stradă motociclete care merg singure ca MOTOROiD prezentată de Yamaha, insă e clar că producători moto sunt concentrați pe dezvoltarea cât mai multor tehnologii care să vină în ajutorul pilotului. Poate că o motocicletă care își ține singură echilibrul, ba chiar mai mult, ia și curbele perfect poate fi jignitoare pentru unii motocicliști, pe viitor astfel de caracteristici ar putea fi utile atunci când de exemplu ești obosit sau pur simplu e un drum plictisitor, desi nu cred ca există așa ceva atunci când mergi pe motocicletă 🙂

7. Retro-look pare să fie linia majoră de design pentru motocicletele naked. O dată cu dezvoltarea cât mai mare a zonei de custom și cafe-racer, mari producători au înțeles că este o pâine de mâncat pe acest sector și atunci și-au propus să ne ofere, exact ce căutăm (unii dintre noi), performanțe actuale încapsulate într-un design clasic, retro. Dacă BMW a dat startul în urmă cu ceva ani cu modelul RnineT, fiind urmat destul de timid de ceilalți producători, mă refer la Yamaha cu seria XSR și Ducati Scrambler, acum ceilalți producători se grăbesc să prindă o bucată din plăcintă. Kawasaki a prezentat două modele de influență retro, derivate de la modelul lansat anul trecut Z900, numite Z900RS și Z900RS, întreagă gama naked CB prezentată de Honda are la fel influențe retro, ei numind stilul NEO-Clasic, Suzuki au venit și ei cu versiunea X a lui SV650. Astfel așteptați-va să vedeți foarte multe faruri rotunde în viitorul apropiat.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…