sâm. Dec 7th, 2019

[VIDEO][TEST][BMW][F850GS] Adventure Rallye

În toamna lui 2018 , la EICMA, BMW își mărea gama adventure-touring de clasă medie , prezentând publicului varianta Adventure a modelului F850GS. Noua variantă extinde versatilitatea acestui model, oferind o autonomie mai mare și având o cursa mai lungă a suspensiei față ceea ce o face și mai potrivită pentru potecile off-road. Asemenea legendarului R1200GS Adventure, F850GS este dedicat celor ce vor să exploreze zone izolate, dar într-o manieră mai agilă și la un preț mai accesibil.

Faza pe hârtie
Având la bază modelul F850GS, avem același motor nou, cu doi cilindri în paralel de 853cc ,ce dezvoltă 95cp și are un cuplu de 92Nm la 6,250 rpm, cu un sunet ce seamănă foarte mult unui motor în V. Ride by wire-ul cu doua moduri de mers in varianta standard : Road & Raind si inca 3 moduri Pro: Dynamic, Enduro si Enduro Pro, se completementeaza perfect cu DTC-ul (Dynamic Traction Control) și ASC-ul ( Automatic Stability Control) asigurând o aderență optimă indiferent de suprafața de rulare.
Diferențele principale cu care vine varianta Adventure inlcud rezervorul mai mare de 23L, care mărește autonomia la aproximatv 550Km, parbrizul un pic mai mare care oferă o protecție mai bună la vânt împreună cu handguardurile, scărițele mai late potrivite pentru enduro, șaua confortabilă, bare de protecție pentru motor și suporturi pentru bagaje din oțel. Cel puțin pe hârtie F850GS Adventure pare orientat mai mult spre touring decât varianta standard, și tot pe hârtie parcă îți vine să crezi că inginerii germani au pus ținta pe Africa Twin Adventure Sports când au stabilit cerințele de proiectare, cele două motociclete, cel puțin pe hârtie, fiind foarte similare.

Faza pe stradă:
Am împrumutat motocicleta de la BMW Motorrad pentru o tură de două zile pe la Cazanele Dunării, Cascada Bigar și Transemenic, timp în care am parcurs aproximativ 1200Km.

În primul rând sesizezi din prima caracterul noului motor. Deși sunt doar 10cp în plus față de vechea generație F800GS, modul în care îi furnizează este diferit. Având o compresie mai mare, îți da senzația că livrează puterea mai rapid. Bineintels nu se apropie de cuplu monstruos al fratelui mai mare R1250GS, dar cu siguranță este mult mai distractivă decât generația anterioară. Dacă totuși îți place un motor mai potolit, există desigur varianta F750GS, care deși are aceeași capacitate cilindrică de 853cc, dezvoltă cu 18cp mai puțini și a fost configurat astfel încât să fie mai puțin periculos pentru rideri aflați la început.

La fel ca pe F850GS , BMW Gear Shif Assistant Pro, sau mai simplu spus Quickshifterul, este disponibil cu pachetul Dynamic. Motocicleta testată de noi avea acest packet, ceea ce a făcut să fie o experiență și mai plăcută. Quick-shifterul poate că este încă văzut ca un moft și cu siguranță poți să mergi fără el, însă este o plăcere să fie acolo, să-ți facă plimbarea și mai plăcută, mai ales când accelerezi mai violent.

Motocicleta se simte, se comportă și se aude (mulțumită unei evacuări Akrapovic opțională) senzațional. Totuși pe asfalt parcă îi lipsește resursa inepuizabilă de putere pe care o are R1250GS, și uneori la viteze mai mari ajungi la limita benzii de putere, însă ca să afli asta, trebuie să fii pe niște drumuri foarte libere la o viteză destul de mare , probabil peste limita legală 🙂
Frânele sunt tipice pentru BMW, adică foarte eficiente, deși folosesc un setup mai vechi cu etrieri cu două pistonase Brembo. ABS-ul are și o opțiune specială pentru off-road, însă la fel de bine poate fi dezactivat complet prin simpla apăsare a unui buton.

Amortizorul spate oferă posibilitatea regalrii preload-ului și reboundului, iar la motocicleta testată de noi, modificările s-au făcut prin intermediul sistemului electronic Dynamic ESA, prin simpla modificare din meniul motocicletei. Probabil tocmai Dynamic ESA o ajută să fie atât de versatilă pe orice suprafață, amortizorul spate având o plajă de doar 215mm cu care se poate “juca”.
Dimensiunile sale o fac extrem de manevrabilă atât pe asfalt și în off-road, cât și în parcare sau în traficul din oraș. Totuși datorită lățimii de 939 mm(cu tot cu oglnizi) te vei strecura mai greu printre mașini. Și mai interesant este când afli că greutatea la plin este de 244Kg. După ce faci câțiva kilometri cu ea, o să te întrebi cum ascunde kilogramele astea, pentru că nu se simte ca o motocicletă de aproape un sfert de tonă.

Ecranul de 6.5″ full color TFT îți afișează toate informațiile de care ai nevoie și poate și mai mult, inclusiv presiunea în cauciucuri. De asemenea există și posibilitatea de a conecta smartphone-ul prin intermediul Bluetooth, și de a controla din comenzile motocicletei apelurile telefonice, muzica sau navigația. Pentru a folosi navigația direct pe ecranul motocicletei trebuie să-ți instalezi aplicația celor de la BMW și să ai serviciile de localizare pornite pe telefon.
Motocicleta testată de noi avea și keyless start ceea ce înseamnă că trebuie doar să ții cheia în buzunar că să pornești motocicleta sau că să deschizi capacul de la rezervor. Singurul loc unde mai este necesară folosirea cheii este pentru a deschide șaua.

Noul BMW F850GS Adventure este gata să te ducă unde vrei, indiferent dacă este pe asfalt sau pe lângă el.

Pe asfalt rulează lin, cum nu te-ai aștepta la o motocicletă adventure, iar în off-road păstrează același rafinament , la cea mai mică mișcare a accelerației, răspunsul fiind unul predicitibil, ceea ce ajută rider-ul să găsească aderența și pe suprafețe mai alunecoase.
Cum ziceam, poate că nu are puterea unui R1250GS, dar cu siguranță oferă o senzație similară, iar puterea pe care o dezvoltă motorul de 853cc este suficientă pentru marea majoritate a riderilor.

  • 7.9/10
    Motor - 7.9/10
  • 8.2/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.2/10
  • 9/10
    Dotări standard - 9/10
  • 7.6/10
    Fun factor - 7.6/10
  • 8.2/10
    Raport calitate / preț - 8.2/10
8.2/10

Date tehnice

Motor: 2 cilindri in paralel
853 cc
95cp@8,250 rpm
92Nm@6,250 rpm
Ride by wire cu 5 moduri:Rain, Road, Dynamic,Enduro, Enduro Pro
Cursa suspensie fata/spate : 230mm/215mm
Roata fata: 90/90-21
Roata spate:150/70 R17
Frana fata : Brembo cu 2 pistonase pe discuri de 305mm
Frana spate : Brembo cu un pistonas pe mono disc 265mm
Inaltime sa: 875 mm
Greutate la plin: 244Kg
Capacitate rezervor carburant 23L

Sending
User Review
0 (0 votes)

Lasă un răspuns