P90135024_highRes_bmw-r-ninet-10-2013

             Venită pe lume pentru a marca 90 de ani de BMW Motorrad, de aici şi numele nineT, avem în faţa noastră o motocicletă extrem de cool. Spuneţi-i retro-clasică sau “café racer neo-modernist”, în mod cert designerii de la BMW ştiu facă o motocicletă care să atragă toate privirile. Te urci în şa şi brusc capeţi o aura de bad-boy superstar. Pleci la drum şi parcă începi te simţi ca Brad Pitt sau Keanu Reeves într-o duminică liniştită prin Beverly Hills .
             Ai grijă doar nu te simţi ca Mila JovovichTelekom.ro

R nineT combină puritatea motociclismului de altă dată cu performanţele actuale, venind cu un look retro-modern, folosind finisaje extraordinare de înaltă calitate şi oferind un potenţial fantastic pentru customizare. Doar “lucrândla câteva şuruburi se poate modifica semnificativ aspectul motocicletei. Se poate ataşa o cocoaşă de café racer, se poate trece la o şa de o singură persoană, se poate modifică tonalitatea evacuării.

             Atenţia pentru detalii a bavarezilor este incredibilă. Farul poate părea banal,fără aibă vreo formă ciudată de alien , însă în centru lui găsim,discret, sigla BMW, lateralele rezervorului sunt din aluminiu şlefuit manual, iar siglele RnineT, la fel de discrete, se asigură  nu vei uita numele acestei motociclete super pe care tocmai ai văzut-o în faţa barului sau cafenelei tale preferate.

           După ce am admirat-o din toate unghiurile, primul lucru care m-a lovit când am pornit-o a fost sunetul motorului. Cei 110 cai produşi de motorul boxer de 1,170cc răcit cu aer şi ulei , urlă prin intermediul evacuării Akrapovic , producând un zâmbet larg la fiecare accelarare. Vibraţia motorului, care parcă se joacă pe cadru, îţi  senzaţia ai o bestie care toarce sub tine. Nu e chiar aşa , odată plecat am constatat acceleraţia nu este una de speriat. Cei 119Nm la 6000 de ture sunt destul de liniari, nu te iau prin surprindere însă reuşesc ducă cei 222Kg la viteze destul de mari.

         Ca ciclistică motocicleta se comportă bine, furca de pe S1000R, sistemul de frânare cu ABS şi etrieri Brembo cu 4 pistoane o fac aibă o ţinută de drum foarte bună.Mai mult cei de la BMW s-au gândit şi la cei care forţează limitele şi i-au pus şi un amortizor anti-voblaj. Nu vei găsi suspensii reglabile electronic sau traction control, iar ABS-ul este de generaţie mai veche.. R nineT este pe cât se poate de pur un mijloc de conectare la spiritual liber al motociclismului.

        Totuşi vibraţiile motorului boxer şi a transmisiei pe cardan îi dau o senzaţie de tremurat,mai ales dacă accelerarezi violent la ieşirea din curbe. Ghidoul mi s-a părut este un pic prea uşor şi din această cauza amplifică vibraţiile. Dacă în oraş vibraţia motorolui e plăcută, în afară oraşului, la viteze constante pe distanţe mai lungi , devine deranjantă. Combinat şi cu vântul care vine din toate părţile, realizezi repede nu e făcută pentru touring.(dar asta era clar de la inceput)
         Poziţia este foate comodă, la 1.85m am stat foarte bine pe ea. Motorul boxer îi conferă un centru de greutate foarte jos, ceea ce o face fie foarte manevrabilă în ciuda celor 222kg.Ghidonul mi s-a părut un mic cam lat, făcând-o destul de dificil de strecurat printre maşini în oraş.

Personal nu mi-a plăcut culoarea furcii, deşi te duce cu gândul la custom, făcând notă discordantă cu restul motocicletei, cred o furcă neagră sau argintie ar fi arătat mai bine .

Per total dacă eşti în căutarea unei motociclete cool, cu care te faci remarcat la cafenele din oraş şi pe care ai parte de cele mai pure senzaţii pe care ţi le poate oferi o motocicletă, atunci R nineT s-ar putea fie pentru tine.Preţul de baza de 14.600euro cu TVA s-ar putea te facă totuşi te reorientezi spre alte modele , dar dacă ai nişte bani în plus şi eşti pasionat de motociclete , clar R nineT nu ar trebui ţi lipsească din garaj.

P90135030_highRes_bmw-r-ninet-10-2013

În curând video test ride BMW RnineT

Photo credits : BMW Group Press Global

Multumim BMW Motorrad Iasi pentru posibilitatea de a testa aceasta motocicleta.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…