BMW-S1000XR-03 video de la test ride S1000XR

Personal nu sunt fan al acestui gen de motociclete, însă cum nu refuz niciodată şansa de a merge pe o motocicletă nouă am zis văd ce este cu motocicleta asta despre care s-a tot vorbit în 2015. Nici nu aveam cum fiu fan al acestui gen, pentru  după cum zic cei de la BMW, motocicleta se încadrează într-o nouă categorie numită Adventure Sport. Acest lucru implică atât calităţi de sport-touring, performanţe excelente în pilotajul sportiv şi un nivel ridicat de confort, cât şi caracter practic în uzul cotidian.
Telekom.ro
Cei de la BMW nu numai pot spună se pricep la segmentul adventure, fiind probabil lideri de piaţă cu bestseller-ul R1200GS, dar mai mult, se pot lăuda chiar au inventat acest gen în anii ’80 cu R80G/S. Bucurânduse de un succes extraordinar şi pe segmentul de superbike odată cu lansarea în 2011 a lui S1000RR, pare oarecum firesc s-au gândit amestece cele două lumi apărând astfel o nouă specie : Adventure Sport.

Astfel , lângă supersportiva S1000RR, lângă stăpânul străzilor S1000R, în 2015 a apărut S1000XR, cu un look derivat din gama GS, dar având ca inimă, motorul cu 4 cilindrii în linie de 999cc de pe gama S şi cu toate inovaţiile electronice reprezentative : ASC,DTC şi ABS Pro.IMG_20151003_164632785

Pe scurt, motocicletă are la baza nakedul S1000R cu cei 160cp, dar pe un şasiu mai mare şi mai solid, cu toate sistemele electronice de ultimă generaţie, plus suspensii orientate mai mult pentru adventure. Acest propulsor produce cuplu din plin, fiind ideal pentru reprize foarte bune la regimuri medii şi joase, exact lucrul de care au nevoie riderii în plimbările pe drumuri de munte sau când fac ture lungi cu pasager. Unitatea cu patru cilindri în linie oferă forţă de tracţiune impresionantă şi acceleraţie uluitoare, cu o putere enormă şi o plajă de turaţie utilă de 10.000 rpm. Aceste caracteristici fac motorul foarte apt atât pentru ture lungi, cât şi pentru reprize de pilotaj sportiv pe drumuri virajate de munte sau vacanţe petrecute la ghidon, cu pasager şi bagaje. Pentru mai multe detalii, găsiţi toate specificaţiile tehnice prezentate pe site-ul celor de la BMW.

Animalul de test…adică eu, 1.85m şi 90 kg. Cum urc pe motocicletă, prima senzaţie este de „sufragerie pe roţi” . Parcă sunt într-un fotoliu, mâinile îmi sunt foarte relaxate pe ghidon, nu este niciun muşchi încordat în corp, iar după poziţia corpului e clar sunt de la nivel la nivel cu riderii de GS. Parbrizul pare apare suficent de vânt, totuşi la prima accelerare constat mi direcţionează direct tot aerul în cască. Încerc -l ridic din mers, nicio şansă. Mă opresc -l ridic, însă nu e mare diferenţa, pe la 110-120 Km/h nu se pupă deloc cu casca mea de vitezana, deşi nu simt lovească vântul din toate părţile ca la un naked, gălăgia e mai mare decât de obicei (probabil din cauza căştii) .

S1000Xrs2Vin şi primele viraje, las cu frică prima oară, neştiind la ce aştept. Surpriză, deşi ghidonul este cam lat, motocicletă seamănă la comportament cu fratele S1000R, adică face exact ce vrei tu facă, începe fie fun. Motocicleta este extrem de agilă, posibilitatea de a sta într-un fotoliu şi te laşi pe viraje este o experienţă complet nouă pentru mine :). Totuşi motorul,deşi identic, se simte complet diferit faţă de cel de pe S1000R, acceleraţia este foarte lină şi parcă S1000XR te invită schimbi mult mai repede treptele de viteză. Despre capacităţile offroad nu pot vorbesc, pentru nu am scos-o de pe asfalt, însă la cum arată şi cât costă mi-ar fi milă o maltratez prin noroaie şi bolovani, poate cel mult un drum forestier.

         

După părerea mea, motocicletă asta este bună pentru cineva care pune pe primul loc confortul, dar care vrea se distreze şi meargă tare pe serpentine atunci când face turul ţării pe motocicletă. Poate fi o opţiune şi ca motocicletă de toate zilele, însă ghidonul destul de lat poate crea probleme atunci când te strecori printre maşini în oraş în drum spre serviciu.

Photo credits : BMW Group Press Global

Multumim BMW Motorrad Iasi pentru posibilitatea de a testa aceasta motocicleta.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…