sâm. Oct 31st, 2020

[TEST][CASCA] Schuberth E1 MV Agusta Limited Edition după 15.000km

Numele sună pompos și pare ceva rar, însă în realitate este vorba despre o cască normală Schuberth E1 vopsită cu sigla MV Agusta.
La inceptulu sezonului trecut m-am hotărât să-mi cumpăr o cască adventure. Pe lista scurtă am avut 5 modele : Shoei Hornet ADV, Bell MX-9 Adventure MIPS, AGV AX8 Dual (*care între timp a fost înlocuită de X9), Scorpion ADX și Schuberth E1.

Desi m-am documentat puternic in ceea ce priveste standardele de siguranta ECE22.02/DOT si SNELL și eram conștient de riscul prezentat de căștile cu flip-up, am decis să aleg una de acest fel, datorită utilității si versatilitatii. In drumurile noastre, oprim foarte des să filmăm și cu flip-up-ul nu ar mai trebui să dau cască jos atât de des.
Prima încercare am făcut-o cu Scorpion ADX, o cască foarte populară în rândul adv-riderilor, cu un preț accesibil, chiar ieftină în comparație cu Schuberth (*prețul ADX-ului este undeva între 200-270Eur), însă din păcate forma capului meu nu s-a potrivit cu cea a căștii. Am dat-o înapoi și în timp ce mă uităm pentru altă varianta și aproape eram hotărât cu AGV-ul AX-8, deși nu era flip-up și nu avea nici ochelari de soare integrați, mi-a apărut o reclamă la E1 Schuberth MV Agusta Limited Edition la doar 370Eur. În aceea perioada intenționăm să-mi iau o motocicletă MV Agusta Brutale 1098RR și tot căutând,vorbind la telefon,schimband mesaje, Google s-a gândit să-mi servească și o reclamă la cască.
Inițial am zis că este vreo “chinezarie”…De ce să aibă MV Agusta cască adventure-touring când ei au doar motociclete sportive?…Doar Turismo Veloce ce se apropie un pic de genul touring, dar nu adventure-touring așa cum este poziționată casca Schuberth E1. Am intrat pe site-ul MV Agusta oficial și la magazinul lor online am găsit aceeași cască la 850Eur (acum prețul a scăzut la “doar” 640Eur). Așa că mi s-a părut o “afacere” și mai bună, mai ales că E1 mai ieftin de 450EUR n-am văzut niciodată, n-am mai stat pe gânduri și mi-am comandat-o de unde era la ofertă. Am fost fără emoții în ceea ce privește mărimea, mai probasem cască la EICMA și știam exact ce mărime îmi trebuie. (în mod normal evit să cumpăr căști online fără să le probez din mai mutle motive).

Pentru cei ce nu cunosc această cască, Schuberth E1 este probabil cea mai populară cască adventure-touring în rândul posesorilor de BMW :). Cumva este de înțeles de ce este atât de populară, E1 combinând versatilitatea unei căști flip-up cu aspectul unei căști adventure, într-un pachet premium,cu materiale de calitate și cu un nivel scăzut de zgomot, caracteristic celor de la Schuberth. De fapt E1 este o cască C3 Pro, căruia i s-a adăugat un cozoroc și o aerisire mare în barbie, pentru a o face mai “predispusa la aventură”. Totuși lucrurile nu au fost atât de simple, Schuberth folosind propriul tunel aerodinamic pentru a produce una dintre cele mai silențioase și aerodinamice căști.

Carcasa este dintr-un mix special de fibră de sticlă și rășini, turnate la presiune, ce poartă numele de S.T.R.O.N.G. și vine în două dimensiuni. Aceste două dimensiuni ale carcasei sunt apoi combinate cu straturi EPS de densitate diferită, ce oferă o absorbție cât mai bună a impactului, în final rezultând 7 mărimi disponibile de la XS la 3XL.

Ventilația este asigurată de un sistem complex de conducte în interiorul căștii și de 3 prize externe de admisie. Doar cele de pe chin bar (nas și bărbie) pot fi închise și deschise, cea din creștetul capului, este mereu deschisă. Deși oferă o ventilație satisfăcătoare, în momentul în care ești întrebuințat mai tare în off-road, ar fi prins bine o priză de aer mai mare în bărbie. În același timp, în off-road poți renunța la vizieră complet și să folosești niște ochelari, rezolvând astfel problema cu ventilația.

La interior s-a folosit CoolMax și Thermocool, două materiale proiectate să absoarbă și să înlăture umezeală de pe pielea capului și să mențină un interior cât mai răcoros. Acesta este foarte ușor de dat jos și spălat, mai greu este de pus la loc. Dacă spălați interiorul și dați jos toți bureții, vă recomand să fiți atenți la fiecare poziție, de unde i-ați desprins.

Viziera este fabricată dintr-un policarbonat rezistent la zgârieturi, însă așa cum spuneam în clip, rezistența la zgârieturi este sub nivelul altor mărci. Standard vine echipată și cu un PinLock pentru a preveni aburirea ei, însă am întâlnit mai multe cazuri în care oamenii s-au plâns de faptul că pinlockul nu stă bine pe vizieră,joacă în mers, zgâriind viziera pe interior. De asemenea ce am mai observat noaptea sau pe ploaie, câteodată marcajele rutiere se reflectă puternic pe viziera.

Foarte utili sunt “ochelarii de soare” integrați ce sunt acționați dintr-un buton lateral. Având în vedere cât de mare este câmpul vizual al vizierei, mi-ar fi plăcut să fie un pic, 2cm mai lungi.

Greutatea căștii, deși nu este mică, aprox 1,800g pt XL, nu se simte foarte tare. Casca este foarte bine echilibrată, și deși este mai grea decât media căștilor flip-up, la sfârșitul zilei nu te simți obosit.

Lasă un răspuns