lun. Noi 30th, 2020

[Video]Test : Triumph Street Triple RS 2020

Street TripleRS - unghiul favorit

Pentru 2020, Triumph au pregătit o nouă generație a streetfighterului de clasa medie Street TripleRS. Deși ultima modificare fusese făcută în urmă cu doar 2 ani, când s-a trecut la noul motor de 765cc, apropierea iminentă a normelor EURO5 a necesitat alte modificări.
Am avut ocazia să petrecem câteva zile cu motocicleta de test a celor de la Motoboom, importatorul oficial Triumph în România, timp în care am mers cu ea prin oraș și am scos-o la o plimbare de aproximativ 400km pe un traseu cu drumuri virajate ce a inclus : Sărată-Monteoru – Leiculesti , Hales- Măgura , Siriu și Cheia.

Pentru a menține performanțele generației anterioare sub restricțiile normelor EURO5, Triumph a apelat la echipa care a dezvoltat propulasorul pentru Moto2. Cum ziceam și în clip, nu este motorul identic cu cel folosit în Moto2, nefiind folosite aceleasi materiale, asta din cauza costurilor de producție cât și a nevoilor sporite de fiabilitate și anduranță pe care le are o motocicletă de stradă.
Noul motor are o putere maximă de 123cp@ 11,750rpm și un cuplu maxim de 79Nm@9,350rpm, fiind înregistrată o creștere de 9% atât a puterii cât și cuplului în zona turațiilor medii.
Cutia de viteze a fost modificată, fiind mai rafinată acum și dispunând de slip&assist clutch.

Bineînțeles că designerii de la Hinckley, au profitat și ei de ocazie și au decis să lucreze un pic la aspect, noul Triumph Street Triple RS fiind acum mai agresiv, având o “față mult mai supărată” cu noile poziții LED DRL. Evacuarea a fost modificată, acum are finisaje din fibră de carbon. Oglinzile de la capătul ghidonului au fost și ele modificate. Cum ne-au obișnuit cei de la Triumph, atenția la detalii și finisajele folosite sunt de top . In plus există și o lista amplă de accesorii, cele mai impresionante fiind semnalizările LED dinamice, similare cu cele pe care le vedem la mașinile premium, prima oara folosite pe o motocicletă.

A fost modificat și bordul, acum displayul TFT dispune de câteva teme ce pot fi modificate. În plus, opțional se poate adaugă un modul bluetooth ce face posibil controlul telefonului cât și al GoPro-ului prin intermediul aplicației MyTriumph. Tot prin intermediul acestei aplicații este posibilă și navigarea turn-by-turn pe ecranul TFT.

Ce este impresionant de-a dreptul este lista de dotări standard cu care vine motocicleta:
– sistem de frânare integral Brembo cu etrieri față Brembo M50 și manete Brembo MCS
– furcă față complet ajustabilă Showa BigForkSystem
– amortizor spate complet ajustabil Öhlins STX40
– cauciucri Pirelli Diablo Supercorsa SP V3
– quickshifter bi-directional

Vezi galeria completă foto aici
Motocicleta este disponibilă în două culori : Matt Jet Black (cu stickere argintii-galben ) sau Silver Ice (cu stickere Roșu-Diablo/argintiu) și prețul de pornire este de 11.690EUR.
  • 9/10
    Motor - 9/10
  • 9.5/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 9.5/10
  • 9.5/10
    Dotări standard - 9.5/10
  • 9.5/10
    Fun factor - 9.5/10
  • 8.5/10
    Raport calitate / preț - 8.5/10
9.2/10

Date tehnice

Motor în 3 cilindri in linie, 12 valve, DOHC
Capacitate cilindrică: 765cmc
Putere maximă: 123@11,750rpm, Cuplu maxim: 79Nm @ 9350 RPM, Raport de compresie: 12.54:1.
Ride-by-Wire cu 5 moduri de pilotat : Rain, Road, Sport, Rider, Track
Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei (anti-hopping), acționat mecanic, transmisie finală pe lanţ.
Quick-shifter bidirectional
Suspensia față: furca inversata Showa BPF de 41 mm, reglabila
Suspensia spate: monoamortizor Ohlins STX40, reglabil
Frână faţă: 2 discuri semi-flotante de 310 mm, etriere Brembo M50 4 pistoane
Frână spate: 1 disc de 220 mm, etrier Brembo cu 1 piston
ABS (3 nivele) + Traction Control (4 nivele,inclusiv off)
Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17, anvelopă spate: 180/55ZR17
înălţime șeii: 825mm
Greutate la gol: 166kg.
Capacitate rezervor benzină: 17.2litri, consum mediu: 6.5L/100 km in testul nostru
Preţ de pornire în România: 11.690€

Lasă un răspuns