Despre ICON
Când zici Icon te gândești la show, la agresivitate, la stunt, la street fight. Firma a luat naștere în 2002, în Portland,Oregon fiind înființată de câțiva motocicliști pasionați, care au plecat la drum cu ideea de a creea echipament moto de protecție având în minte experiențele lor neplăcute cu asfaltul.Deși inițial au fost orientați către performanțe sportive, datorită asocierii cu rideri de stunt ca Ernie Virgil sau Jason Britton, și a clipurilor promoționale foarte agresive, Icon și-a creat o imagine de echipamente pentru „huligani”, pentru motocicliști gata să „domine” străzile orașelor, așa cum le place chiar lor să zică. Ce este de precizat despre această firma, este faptul că ei sunt o firma mai mult de design și marketing, producția fiind asigurată de firme subcontractoare. Astfel firma propriu-zisă nu este foarte numeroasă, păstrând un nucleu de motocicliști care se ocupă de testarea și R&D să zicem.

Despre casca ICON AIRMADA
Caracteristicile căștii (așa cum sunt prezentate de către producător):
– Întrunește sau depășește standardele de testare și siguranță DOT FMVSS 218 (SUA), ECE 22-05 (Europa), SĂI AS1698 (Australia) și SG (Japonia)
– Carcasa exterioară are patru mărimi diferite pentru a reduce din volum și greutate
– Formă:Lungă și Ovală pentru confort
– Sistemul SuperVent cu canal dublu ce are orificii de admisie și evacuare pentru aerisire
– Viziera Icon Optics anti-aburire cu sistem de închidere Prolock
– Sistem de ventilare ajustabil pentru frunte și barbie ce menține o temperatura constanța pentru confort în orice situație
– Interior complet detașabil ‘Hydradry’ ce este lavabil
– Întrerupător ventilare Ergo ce poate fi ajustat ușor pentru aerisire suplimentară
– Sistem cu desprindere rapidă de schimbare a vizierei

Experiență personală
Că să fiu complet sincer, mi-am luat această cască pentru design. Mi-a plăcut foarte mult cum arată, îmi plăcea finisajul de negru mat cauciucat, rubbatone cum îl numesc ei, și scrisurile de pe ea parcă mi-au atins coarda sensibilă. Am stat mult timp în dubii, tocmai datorită faptului că mai mulți prieteni îmi spuneau că sunt doar „niște HJC-uri revopsite” (nu că ar fi ceva în neregulă cu HJC). În cele din urmă n-am mai stat pe gânduri și în primăvară lui 2014 mi-am cumpărat această cască. La momentul respectiv a fost în jur de 280eur, la care s-au mai adăugat 70eur pentru o viziera extra (știu că mi s-a părut cam mult la vremea respectivă prețul pentru vizieră)

Cum am pus-o în cap mi s-a părut destul de confortabilă.Deși eu am capul un pic mai pătrat 🙂 nu am simți puncte de presiune și la început nu i-am simțit greutatea. În cazul meu, mărimea L, cască avea aprox. 1650g. Ei bine greutatea este o chestie relativă, începi să o simți doar când ești foarte obosit sau când încerci altă cască. Comparativ cu alte căști, de exemplu Shoei NXR,Shark SpeedR sau AGV K3, Icon Airmada este un pic mai grea, cele câteva grame în plus s-ar putea să se simtă în plimbările lungi. Eu când făceam mai mult de 500km într-o zi, mers mult timp în continuu atunci începeam să le simt.PLus ca pe un naked nu ai unde sa te ascunzi de vant.
Inițial interiorul a fost foarte fin și foarte confortabil. Am zis inițial, pentru că după două sezoane, 20.000km și câteva spălări a început să se scamoseze, să fie mai aspru și mai dur.
Un aspect ce mi-a plăcut au fost aerisirile. Sistemul lor SuperVent chiar își face cu bine treaba și deși cască era negru mat și atrăgea toată căldură vara, în mers nu am avut probleme majore cu căldură. Totuși toate aceste aerisiri au și un dezavantaj, cască este foarte zgomotoasă, mai ales când ai toate aerisirile deschise.

Legat de viziere , nu știu dacă am avut noroc sau așa e normal, însă cască a venit în cutie cu o viziera clară și una fumurie(am cumpărat-o de pe fcmoto.de). În plus,cum ziceam, mi-am mai cumpărat eu una verde oglindă (Iridium green). Deși sistemul de schimbare a vizierelor este foarte ușor de folosit, ca în cazul tuturor căștilor îți trebuie putin timp să te familiarizezi cu el. Lucrul care ia cel mai mult timp atunci când schimbi viziera este schimbatul capacelor laterale de pe viziera, care sunt vopsite în culoarea căștii. La aceste capace trebuie să aveți grijă, întru-cât se scot foarte greu și se pot rupe foarte foarte ușor. Revenind la viziera, cu cea transparență și fumurie nu am avut nicio problema, nicio zgârietură…în schimb cea iridium green s-a zgâriat foarte ușor și după un an a început să aibă niște reflexii ciudate la soare, care erau deranjante pentru ochi. Din ce am mai auzit la alți posesori de căști Icon e o problema comună cu genul acesta de viziera tip oglindă de la Icon…
Singura problema neplăcută pe care am avut-o legată de calitatea căști, este că în 2016, când mă întorceam de la Brno, după aproximativ 1000km parcurși pe ploaie a început să mi se dezlipească cauciucul de la baza căștii. Când am ajuns acasă i-am contactat pe cei de la Icon direct și mi-au spus că era o problema cunoscută pe care a avut-o un set întreg de căști și dacă vreau pot să o trimit înapoi și să-mi aleg altă cască.Am avut ghinionul și de o scapă de scări o dată și atunci mi s-a ciobit mini spoilerul de plastic.
Am avut-o în cap și la un accident, însă atunci nu am atins-o să pot să va spun cât de rezistență este la impact. Cert este că cei de la Sharp i-au dat 3 stele din 5

Părearea mea
Părerea mea este că Icon Airmada este o cască medium-level, care-și face treaba pentru câți bani dai pe, care este un pic mai grea decât restul căștilor dar compensează prin design. Clar toate căștile Icon atrag atenția prin designul lor și indiferent de modelul ales vei fi remarcat în trafic. Acum depinde cât de importantă este pentru voi partea de confort. În mod categoric există căști mai ușoare și mai confortabile pe piață în același interval de prețuri. De exemplu, eu după Icon Airmada am trecut apoi la Shark SpeedR Carbon care a fost la un preț destul de apropiat.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[EICMA 2018] Arc Vector

Ceea ce ne place cel mai mult la EICMA este faptul că poți să te plimbi pierdut prin pavilioane și să dai peste un stand mai retras, care nu are foarte multe motociclete expuse , Citește mai mult…

Citește

Ce am văzut la EICMA 2018

Anul acesta am fost pentru a doua oară la EICMA. Dacă anul trecut ne-a dat complet peste cap primul contact, de data aceasta am venit cu un plan bine făcut. Ne-am notat standurile pe care Citește mai mult…

Citește

[EICMA 2018] Standul Honda

Ca și anul trecut, Honda a avut unul dintre cele mai mari standuri de la EICMA, aici putând fi găsită absolut toată gama, de la simpaticele Monkey și SuperCube, la motocicletele de strada,motocross, enduro, întreaga Citește mai mult…