Despre Alpinestars
Dacă ești motociclist este imposibil să nu fi auzit de Alpinestars sau să nu le fi văzut sigla pe undeva. Alpinestars este o firma producătoare de echipamente de protecție pentru sporturi cu motor, înființată în Asolo, Italia în anul 1963.Dacă te-ai întrebat de la ce vine numele, atunci află că numele lor vine de la floarea de colț, care este des întâlnită în munții din regiunea respectivă, Alpinestars fiind traducerea în engleză. Inițial firma producea ghete pentru drumeții montane și clăpari pentru schiuri, însă în scurt timp s-au reorientat spre ghete de motocross și pentru motociclism în general. În anii 90 și-au extins activitatea și spre alte tipuri de echipamente de protecție moto ca geci, mănuși, pantaloni. În prezent Alpinestars este unul dintre cei mai mari producători de echipament sportiv de protecție pentru motociclism (de la stradă, la motocross, la MotoGP), pentru ciclism (mountain bike în special), pentru automobilism (Formulă 1, Campionatul Mondial de Anduranță,WRC, NASCAR etc.) , chiar și pentru surfing. De a lungul timpului motocicliști celebrii au purtat echipamentele lor ca: Kenny Roberts,Mick Doohan, Troy Corser, Marc Marquez, Casey Stonner, Jorge Lorenzo. Mai multe despre istoria firmei puteți afla urmărind acest documentar.

Despre ghetele Alpinestars SP-1
Caracteristicile ghetelor(așa cum sunt prezentate de către producător):
-Construit dintr-o microfibră foarte rezistenta, durabila și rezistenta la abraziune.
-Sistem de șnur cu KEVLAR® plus curea Velcro® reglabilă pentru închidere sigură.
-Slidere TPR la degete și gleznă ajută la protejarea împotriva abraziunii și a loviturilor.
-Protecție TPU călcâi.
-Intărite în zona schimbatorului de viteze
-Talpa exclusiv de cauciuc ofera o simțire și o aderență îmbunătățite, dispersand apa și crescand durabilitatea.
-Branț (detașabil) conturat anatomic EVAS
-Ghetele SP-1 sunt certificate CE conform standardelor CE (CE 89/686 / EEC – CAT 2)

Experiență personală
M-am oprit asupra acestor ghete în dorința de a-mi schimba vechile ghete XPD X-Ultra. Doream ceva tot pentru oraș, dar mai tehnic, ceva să ofere o protecție superioară, care să meargă și la touring cât de cât. Așa că m-am oprit la acest model. Prima impresie pe care am avut-o când le-am scos din cutie a fost că sunt foarte robuste, foarte solide.Zona din jurul călcâiului este foarte dură, pare foarte rezistentă. Ce mi-a mai plăcut la ele este faptul că sunt foarte suple și nu sunt butucănoase deloc. Mărimea pot să zic că e „true fit”, eu port 46 de obicei și aceste ghete sunt același număr,se simt ca orice altă pereche de încălțăminte. Ce mi-a mai plăcut la ele este sistemul de închidere cu șnurul din Kevlar ( rămâne să văd în timp cât de durabil este), care spre deosebire de șireturile normale evită posibilitatea de ți se agațe la pedala de ambreiaj sau prin alt loc, deși mie nu mi s-a întâmplat niciodată asta cu șireturi normale.

Ce nu-mi place la ele este faptul că talpa este foarte rigidă,totuși n-aș spune că este incomodă. Tot din această cauza, mi se pare că talpa preia destul de mult din vibrațiile motorului,scărițelor, fără să le amortizeze, la drum lung s-ar putea să fie un pic deranjant. Alt lucru care nu-mi place la ele,eu având varianta fără perforații, este faptul că sunt foarte călduroase. Primăvara și toamna, nu este o problema, însă vara, în oraș, se simte.
Faptul că nu sunt perforate are și un avantaj. Deși nu sunt waterproof, sunt destul de rezistente la ploaie, mi s-a întâmplat să merg încălțat cu ele pe ploaie, durate de 30-60min, fără să mi se ude șosetele.

Părerea mea
Părerea mea este că sunt niște ghete foarte bune, dar care s-ar putea să fie un pic prea tehnice doar pentru mers în oraș sau la serviciu, existând alte variante mai comode de mers zi de zi la birou, că Dainese Vera Cruz sau chiar și XPD X-Ultra WRS, dar care totuși nu oferă același grad de protecție. Acum bineînțeles,când te lovește nenorocirea, fie că e vorba de un taximetreist neatent sau de-o frână pusă pe linia de tramvai, fiecare dintre noi și-ar dori să fie echipat cât mai bine și să aibă protecția optimă. De aceea zic că totuși aceste ghete au un raport confort/protecție destul de bun, nu mai zic că arată foarte bine pe o motocicletă naked,sport și chiar și pe un chopper sau sportster.
Eu pesonal le văd mai mult ca pe niște ghete all around, pe care poți să le porți și la o plimbare lejeră în afară orașului, cu mențiunea evidență că nu-ți vor oferi aceeași protecție în zona tibiei ca o cizma. Prețul lor , de aproximativ 150eur (puteți să le gășiți si mai ieftine în funcție de perioadele de reduceri) le fac să fie o bună alegere pentru cineva care caută niște ghete pentru mai multe utilizări cu un grad bun de protecție.


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…

Citește

[Jurnal de călătorie] Cheile Dâmbovicioarei cu bune și două rele : Bmw S1000R & Yamaha MT-09

Culoarul Rucăr-Bran este una dintre cele mai turistice zone din România.Fiind o zonă mai mereu aglomerată, datorită castelului Bran cât și a peisajelor superbe din zona Bran-Moeciu-Fundata. Așa că am zis să explorăm un pic Citește mai mult…

Citește

[TEST][Honda][VFR800X] în căutarea vechilor cetăți din Dobrogea

Honda VFR800X Crossrunner a apărut pentru prima oară pe piață în 2011, fiind prima din gama Crossoverurilor de la Honda. Noua generație , lansată în 2015, vine să împingă acest concept și mai departe punând Citește mai mult…