mar. Iul 16th, 2019

[TEST][HONDA]CB1000R – retro roadster sau cafe racer modern ?

Când vine vorba de motociclete naked , street-fightere moderne sau retro, am o sensibilitate aparte. Întotdeauna mi-a plăcut să nu am o carenă după care să mă pitesc la viteze mari, să simt vântul din plin.E o senzație care păstrează legătură cu motocicletele clasice. Pentru cei la fel ca mine, dar care simt nevoia și de performanțe sportive, este o perioada foarte bună, în zilele noastre existând multe variante de naked-urile de 1000cc, care sunt de fapt superbike-uri supărate, dezbrăcate de carene. În timp ce toți producătorii de nakeduri sportive au mizat pe designuri agresive, Honda a luat-o complet în altă direcție, mizând pe un look retro-minimalist ,pentru vârful de lance al gamei Neo Sports Cafe, noul CB1000R.

BMW

Faza pe hârtie
CB-ul 1000R,lansat la EICMA în 2017, combină perfect performanța și controlul unei motociclete supersport moderne cu clasicul minimalist in stil caferacer,Honda reusind astfel să renască gama motocicletelor naked. La bază avem motorul de 998cc de pe CBR1000RR (2008-2016), dar care a primit o serie de modificări importante, pentru a genera un cuplu puternic de la turatii joase, acum generand un cuplu maxim de 104Nm @ 8,250rpm . Puterea dezvoltata este de 143cp @ 10.500rpm si este controlată de sistemul de control a tractiuni HTSC impreuna cu accelerația ride-by-wire, cu trei moduri de mers (Rain,Road,Sport) și o setare User (unde se poate configura controlul tractiunii,puterea livrata si frana de motor). Cadrul nou, alături de alte modificări o fac să fie cu 12Kg mai ușoară față de modelul anterior. Avem în continuare o basculă monobraț, fiind sigurul lucru care ne aduce aminte de vechiul model, însă cauciul pe spate este acum de 190mm.

Ca lucrurile să fie și mai atrăgătoare, pentru 1.400Eur în plus față de prețul de 13.090EUR al variantei standard, puteți opta pentru varianta R+ care vine cu câteva accesorii stilistice ca:protecție pentru radiator, capac monopost de aluminiu pentru șaua pasagerului, dar și cu quickshifter și manșoane încălzite.

Faza pe stradă
Exact varianta R+ am avut ocazia să o testez și eu într-o plimbare scurtă prin București și împrejurimi. A fost o tură mai mult de acomodare,să vad cum se mișcă în traficul din București și să vad ce reacții stârnește pe stradă.Fiind nava amiral a gamei Neo Sports Café, trebuia să vedem dacă întoarce capete parcată în față cafenelelor din București. Și reacțiile nu au întârziat să apară. De la bunici care își plimbau nepoții în cărucioare, la șoferi în trafic pe lângă care mă strecuram, care m-au întrebat ce motocicletă este sau cei care erau mai în temă m-au întrebat simplu “e aia de 1000, ca frumoasă mai e?”. Calitatea materialelor și atenția pentru detalii sunt evidente, inginerii și designerii japonezi parcă au gândit de o mie de ori fiecare element de pe motocicletă. Personal mi-au plăcut foarte mult elementele din aluminiu care contrastează cu vopseaua lucioasă neagră.

Ca motocicletă de zi cu zi , CB1000R nu întâmpina nicio problema în traficul urban, gabaritul ei îți permite să te strecori printre mășini foarte ușor, iar cuplul te ajută să lași în spate la semafor cam pe toată lumea. Poziția este comodă,mai puțin agresivă ca în cazul altor naked-uri sportive, șaua este la înălțimea de 830mm, iar poziția scărițelor este unde trebuie, cel puțin pentru un rider de 1.85m ca mine. Frânele muscă bine de tot atunci când e nevoie , dacă de exemplu se “aruncă” un pieton brusc pe trecere, ocazie cu care o să observe avariile pornind singure. Un detaliu prezent de mult timp la mașini, dar foarte rar întânit la motociclete.

În afara orașului motocicletă se descurcă la fel de bine, în modul sport vei resimți din plin cei 143cp. Combinația de quick-shifter, slipper clutch și 104Nm oferă o accelerație foarte puternică, în primele 3 trepte CB1000R accelerând mai rapid decât un Fireblade. Mi-a plăcut foarte mult cât de elastic este motorul, rezerva de cuplu îți conferă posibilitatea de a aborda viraje mai strânse cu viteze reduse fără să retrogradezi treapta de viteză.

Pe viraje motocicleta se mișcă foarte bine, mi s-a părut foarte ușoară și foarte precisă la schimbările de pe o parte pe alta. Suspenisia este complet nouă, pe față avem Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) cu posibilitatea de a ajusta reboundul și compresia (pe jamba stânga) și preload-ul (pe dreapta), iar la amortizorul spate pot fi ajustate doar reboundul și preload-ul. În plimbarea scurtă pe care am făcut-o nu am schimbat nimic la aceste setări, mi s-a părut setată spre confort, posibil dacă mergi mai agresiv să vrei să mai întărești un pic suspensia.

Lasă un răspuns