Dum. Aug 25th, 2019

[TEST][Honda]CB500X – micul aventurier japonez

Primul contact cu Honda CB500X l-am avut la EICMA 2018, când ne-a atras atenția roata de 19” pe față,așa că eram foarte curioși să vedem cum se comportă la drum.

Faza pe hârtie
Înainte să plecăm la drum , trebuia să știm cu ce vine noul model CB500X. În primul rând multe modificări la motorul de 471cc ce i-au adus un plus de cuplu între 5,000rpm-8,750rpm (4% față de modelul anterior,spune producătorul), adică 43Nm@6.500rpm , iar puterea maximă dezvoltată este de 47cp, ceea ce o face eligibilă pentru A2.Carenele au fost modifcate pentru a oferi o protecție mai bună la touring, iar luminile full LED asigura atât o vizibilitate sporită în trafic, cât și o iluminare superioară a drumului noaptea. Roata față mărită la 19” combinată cu gardă la sol îmbunătățită pentru teren accidentat fac motocicletă asta să fie foarte interesantă pentru cei proaspăt veniți în rândul nostru și își doresc o motocicletă practică, ușor de utilizat în oraș,dar cu care să evadeze în weekend în locuri unde s-a terminat asfaltul.

Faza pe stradă
Pornind de la ultima afirmatie, am plecat să vedem cum se descurcă noul CB500X mai ales în off-road. Am luat motocicleta de la dealerul Honda din Bucuresti, Motor Team, și am scos-o la o tură alături de sora mult mai mare, Africa Twin Adventure Sports. Nu se pune vorba de un comparativ între cele două, părerea noastră despre Africa Twin o știți deja, însă am ales un traseu format dint-un un mix lejer de asfalt și drumuri de pământ în județul Giurgiu ce cuprindea atât o secțiune de autostradă, secțiuni de drumuri naționale, județene și poteci pe malul Argeșului, pentru a vedea cât de bine se ține micuțul CB500X după Africana. Traseul complet îl gășiți aici.
Până să pornim la drum, am avut ocazia două zile să o testez în oraș. Motocicleta mi s-a părut foarte ușor de condus și manevrat prin traficul din București, dimensiunile sale îți oferă posibilitatea de a te strecura lejer printre mășini, iar poziția dreapta mai înaltă, te ajută să vezi peste mășinile încolonate la semafor. Farurile LED luminează foarte puternic, atât de puternic încât noaptea prin oraș,stand la semafor mi-am luat destul de multe flashuri de la șoferi probabil deranjați.
Ziceam că roata de 19″ este pentru off-road,însă la cum arată drumurile din București după iarnă, și-a dovedit utilitatea și în mediul urban. Pur și simplu parcă plutești când iei o groapă mai mare,nu se simte nimic, întreagă experiență de rulare este foarte confortabilă.Am fost nevoit să testez și frânele, căci conducătorii auto încă nu s-au obișnuit cu noi. Frâna față mi s-a părut potrivită și suspensia mi s-a părut că încarcă foarte bine față în cazul unei frânări de urgență, în schimb frâna spate mi s-a părut un pic cam anemică. Cât am mers cu ea în oraș, mi-a arătat un consum mediu de 4.1L/100km.
Apoi a venit rândul testului extraurban. Ieșind pe autostradă spre Pitești am putut să vedem cum se simte în regim de touring. Noile carene împreună cu parbrizul fac o treaba acceptabilă, cel puțin până la viteza maximă legală. Având 1,85m dacă mă ghemuiam un pic sub parbriz lucrurile deveneau un pic mai silențioase. Dacă cineva se întreabă “cât bagă?” e clar că motocicletă asta nu a fost făcută pentru a rupe recorduri de viteză. Are o accelerație acceptabilă, liniară, care te poate duce la viteze de 150-160Km/h însă lucrurile devin ușor instabile.
După autostradă, a urmat o ieșire pe drumuri de pământ, pline de gropi și denivelări. Fără să știm, cred că am găsit cel mai bun drum de testat suspensia unei motociclete. Sleauri întărite, bălți cu noroi, gropi adânci cu nisip, șanțuri transversale dese, tot ce vrei și nu vrei. Având Africa Twin deschizătoare de drumuri și mergând în scărițe, aproape că am uitat că mă aflu pe CB500X. Desigur, Africa Twin accelera mai repede când era ajunsădin urmă de micuță,lucru la care nu poate să țînă pasul, însă nu despre asta este vorba. Este vorba că motocicletă asta, a “înghițit” tot ce i-am aruncat în față și fără să comenteze. Nu s-a întâmplat ca furcă față să ajungă la capăt, nu s-a întâmplat să dăm cu burtă motocicletei de pământ, asta în condițiile unui mers normal pe astfel de teren 40-60Km/h. Cu siguranță sunt oameni care pot să meargă și mai tare în astfel de condiții, însă nu pentru aceștia a fost făcut CB500X.
Și pentru că unii dintre voi se întreabă cum se descurcă motorașul asta cu pasager, pasageră mai ales, am încărcat aproximativ 180Kg “băieți de la motoroute” pe ea, eu și Iulian.Motocicletă vă duce unde vreți să ajungeți, dar noi recomandăm totusi o pasageră zveltă cu skilluri de organizat bagajele foarte pragmatice, astfel încât să vă intre tot pentru amândoi într-un ghiozdan sau în topcase.
Prețul motocicletei testate de noi este de 6.790€ și o puteți testa și voi în rețeaua dealerilor Honda de la noi din țară. Pentru mai multe informații despre această motocicletă puteți accesa site-ul importatorului oficial Honda în România: www.honda-moto.ro

  • 8/10
    Motor - 8/10
  • 8/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10
  • 7/10
    Dotări standard - 7/10
  • 6/10
    Fun factor - 6/10
  • 9/10
    Raport calitate / preț - 9/10
7.6/10

Părerea noastră

O motocicletă foarte bună pentru cei ce vor să facă primul pas în rândul celor pe două roți și caută o motocicletă utilă, practică și cu care pot să exploreze și zone în afara asfaltului, atâta timp cât o fac cu simț de răspundere și fără exagerări.
Roată de 19″ combinată cu garda la sol mărită (180mm) și noua suspensie fac o treabă foarte bună, oferind o rulare foarte confortabilă atât pe asfalt cât și pe drumuri forestiere pietruite sau de pământ.
Motocicleta vine cu un ecran LCD foarte util cu informații clasice ca viteza, kilometrii parcurși, dar și cu indicator pentru treapta de viteză, indicator pentru momentul optim de a schimbă viteza și informații privind consumul de carburant. Personal mi-ar fi plăcut să văd și un indicator de autonomie, însă și modul ales de Honda (consum mediu, consum instantaneu, cantitatea de benzină consumată de la ultima resetare) este utilă. Apropo de consum, în testul nostru, de aproximativ 200km în oraș, pe autostradă și pe drumuri de pământ a consumat 4%(în oraș)-4.1%(în rest).
Pentru cei cu mai multă experiență pe două roți,obișnuiți cu motoare mai puternice, cei 47cp s-ar putea să fie puțini,deși accelerația motocicletei îți dă impresia că are câțiva cai în plus față de fișa tehnică. Accelerația este totuși una liniară, previzibilă, ceea ce o face să fie ușor de dozat de către începători. Și tot la începători s-au gândit cei de la Honda când au echipat întreaga gamă CB500 cu ambreiaj anti-alunecare, ce elimină riscul blocării roții spate la retrogradarea în trepte de viteze anterioare și fac utilizarea manetei de ambreiaj mai ușoară.

Lasă un răspuns