mie. Iul 24th, 2019

[TEST][Honda][X-ADV]Micul gigant

Honda are un șir îndelungat de încercări și reușite în a face lucrurile mai practice și mai utile pe două sau patru roți.
Ultima noastră întâlnire cu o astfel de reușită a fost NC750X, o motocicletă extraordinar de practică.
Pornind de la același motor de 745cc de pe NC750X , în urmă cu câțiva ani, inginerii japonezi au primit sarcina de a crea „SUV-ul” scuterelor sau „scuterul adventure”, cum mai este numit X-ADV-ul.
Acest scuter cross-over adventure a fost prezentat pentru prima oară în 2016 la EICMA, după ce cu un an înainte fusese prezentat conceptul City Adventure, care stă la bază.
Faza pe hârtie : La prima vedere X-Adv-ul arată ca un maxi scuter mai deosebit. O să-ți atragă privirea din prima cele două roți cu spițe, pe față de 17″, iar pe spate de 15″. Furca față inversată de 41″ are o cursă de 153.5 mm, iar amortizorul spate 150 mm. E clar că la așa set-up și cu o gardă la sol de 162mm, bordurile din oraș nu ridică nicio problema, cum nici mersul în afară asfaltului.
Cum ziceam, motorul folosit este același de pe NC750X, adică un motor bi-cilindric în paralel de 745cc, ce dezvoltă 55cp@6.250rpm și 68NM@4.750rpm. La fel ca la NC, avem o cutie automată DCT cu 4 moduri: Drive pentru un mers liniștit, economic, și 3 moduri Sport care prin intermediul ECU-ului schimbă treptele de viteză mai târziu, mai sus în ture. Există de asemenea posibilitatea de a trece și în modul manual de schimbare a vitezelor prin intermediul a două comutatoare din stânga ghidonului.
Frânarea se face ca la un scuter normal, adică avem pe stânga manetă pentru frâna spate și pe dreapta frână față, plus fiind cu DCT avem și frână de parcare. Pe față avem două discuri de 296mm și etrieri cu 4 pistonase, iar pe spate monodisc 240mm și etrier cu un singur piston.
Fiind un scuter, sub șa este un spațiu de depozitare destul de generos,de 21L, unde încape lejer o cască și tot acolo găsim și o priză de 12V.
Bordul, digital complet, are un aspect mai spartan, te duce cu gândul la rally raid sau motocicletele adventure. Găsim pe el toate informațiile necesare, nivel benzină, consum mediu și instantaneu, treapta de viteză, modul de mers selectat și bineînțeles informațiile uzuale ca viteza, turațiile, distanța parcursă cât și temperatura de afară, ora și data curentă.
Farurile duble, simetrice, full LED asigură o vizibilitate sporită.
Poziția este una dreaptă, ce oferă o câmp vizual amplu, peste mașini, șaua fiind poziționată la înălțimea de 820mm.
Parbrizul are 5 poziții în care poate fi reglat, iar bomboana de pe tort, lucru foarte practic în oraș, cand faci drumuri scurte cu opriri dese, vine cu sistem keyless, ceea ce inseamna ca trebuie doar sa tii cheia in buzunar pentru a porni motorul, sau a deschide portbagajul/busonul de la rezervor.

BMW

Faza pe stradă și pe lângă ea:

Ca de obicei, după ce am trecut în revistă cu ce vine Honda X-Adv, ne interesează mai mult cum se transpun în mers toate aceste detalii tehnice, ce senzație ai cu ea în oraș, la drum sau la câmp, pe macadam și ce mai găsim pe lângă.
Am luat X-Adv-ul de la Motorteam, dealer-ul Honda din București, și am petrecut 4 zile cu el, timp în care am ajuns chiar și pe circuitul Motorpark România de la Adâncata.
Ce impresie ne-a lăsat puteți vedea în clipul de mai jos:

Dacă vreți să treceți direct la subiect, iată ce ne-a plăcut și ce nu ne-a plăcut la ea sau el , că e scuter sau nu e ….
Ne-a plăcut:
– poziția confortabilă
– ușurință cu care se conduce prin oraș (mai ales cu DCT-ul în modul sport)
– cum se simte în regim de touring în afară orașului. poți să mergi lejer pe autostradă cu viteze susținute, protecția la vânt este foarte bună
– capabilitatea de a ieși în off-road și de a aborda cu ușurință drumuri mai grele cu gropi și denivelări
– conceptul în sine, versatilitatea de care dă dovadă

Nu ne-a plăcut :
– modul Drive , este destul de plictisitor , îl recomandăm doar pentru atunci când mergi la consum sau cari ceva fragil 🙂
– consumul de 5% , raportat la alte scutere ar părea un pic mare, însă acesta a fost făcut rulând și pe autostradă și pe circuit. În apărarea ei, înainte să o abuzăm era pe la 4.5%.
– lipsa cruise-controlului. În mod normal n-ai avea pretenții de cruise-control la un scuter, însă fiind atât de potrivită și pentru touring, ar fi mers un cruise-control.

Pentru a programa un test-ride în rețeaua dealerilor Honda puteți accesa site-ul Honda România : www.honda-moto.ro

Lasă un răspuns