joi. Oct 1st, 2020

[TEST][#inthecity] Honda Forza 300 și butoanele lui “magice”

Marele avantaj adus de un scuter în viața oricăruia este faptul că îți aduce timp în plus. În orice oraș aglomerat, scuterele reprezintă soluția universal valabilă. Pentru a câștiga timp trebuie doar să apeși butonul de pornire. Însă nu acesta este butonul “magic” care m-a impresionat pe Forza 300. Este vorba despre butonul care reglează electric parbrizul. Parbriz electric pe un scuter de 300…chestia asta pare tare chiar dacă suntem în anul 2020, pentru că nici pe foarte multe motociclete premium, cu prețuri triple față de Forza 300, nu găsim așa ceva. Recunosc, în timpul testului nostru, acest buton a fost cel mai abuzat, fie că aveam nevoie sau nu să schimb poziția parbrizului. Dar acesta nu este singurul buton magic de pe Forza 300.Mai jos vedeți ce impresie mi-a lăsat scuterul la primul contact.
2018 a marcat dezvăluirea unui Forza 300 revizuit radical – mai ușor, mai mic, mai inteligent și mai sportiv – mergand pe urmele succesului fratelui său mic, Forza 125, păstrând în același timp toate cele mai bune atribute ale naturii sale „GT”. Complet reproiectat, acest scooter popular si performant,fabricat în Italia,a evoluat într-un scooter ușor, compact și agil, mai sportiv ca niciodată.
Pentru prima dată pe un scooter Honda, Forza are Honda Selectable Torque Control (HSTC). Această caracteristică monitorizează progresiv cuplul motorului pentru a controla alunecarea roți spate. Vei avea un sentiment suplimentar de siguranță pentru viraje pe un asfalt umed.
Forza 300 vine în ajutorul tău cu un parbriz electric ajustabil până la 140mm. Farurile cu LED îi accentuează imaginea agresivă și îți oferă o vizibiliate excelentă pe drumurile întunecate.

Pentru 2020 scuterul este același în mare, diferența este că vine standard cu Smart top box, de 45l, ce duce capacitatea de depozitare la peste 98L. Zic peste, pentru că în afară de cei 53L de sub șa, unde încap lejer două căști, mai există și un spațiu mai mic de depozitare în bord pentru portofel, telefon, etc. Deși spațiul este generos și poți să transporți lejer cumpărăturile de la supermarket, legat de cele două căști, depinde foarte mult forma. Căștile open face, evident nu au nicio problemă, în schimb la full-face am observat de exemplu că Schubert-ul E1 e prea “înaltă”, indiferent de poziția în care am pus-o, am închis cam forțat șaua, se simțea cum apasă pe ea.
Și tot legat de depozitare, ziceam că top boxul este “Smart”, asta pentru că are un buton, bine ascuns (deși nu trebuie să fii Hercule Poirot ca să-l găsești, și este oarecum unde te-ai aștepta să fie, eu am avut mari probleme până l-am găsit), care deschide top boxul printr-o simplă apăsare, atâta timp cât cheia scuterului este în apropiere, în buzunar de exemplu. Asta te ajută când vii de la cumpărături de exemplu și nu mai stai să cauți cheia. Faptul că ai o cheie pe care trebuie să o ții doar în buzunar este foarte util în oraș, unde faci opriri dese, ai lucruri de rezolvat și atunci nu mai stai toată ziua să scoți și să bagi cheia în buzunar. Este un detaliu mic, dar care contează.
TopBoxul vine inclus, însă și prețul de bază a crescut puțin, fiind acum 6.350EUR.

Fișa tehnică Honda Forza 300
Motor în patru timpi, cu un cilindru, răcire cu lichid, SOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 279 cmc, cursă și alezaj: 72,0 x 68,5 mm.
Raport de compresie: 10,5:1
Putere maximă: 18,5 kW la 7.000 rpm, cuplu maxim: 27,2 Nm la 5.750 rpm.
Transmisie CVT, ambreiaj uscat centrifugal automat cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe curea.
Cadru din ţeavă de oţel
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Ø 33 mm.
Suspensia spate: dublu amortizor cu reglaj pe preîncarcare.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 256 mm din oţel, etrier Nissin cu două pistonașe.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 240 mm din oţel, etrier cu un pistonaș, ABS cu dublu circuit.
Roată faţă 15” / spate 14”, jante din aluminiu cu spiţe.
Ampatament: 1510 mm, înălțime la şa: 780 mm, gardă la sol: 135 mm, masă la gol: 182 kg.
Capacitate rezervor: 11,5 ltr., consum mediu: 3,1 ltr./100 km. (*4.3L/100km in testul nostru)
Sisteme eletronice: Honda Selectable Torque Control HSTC (control al tracțiunii) decuplabil.
Echipament standard: parbriz comandat electric.
Echipamente opționale: manşoane încălzite, alarmă.
Preț Honda Forza 300 în România: 6.350 euro cu Smart TopBox inclus.

Scuterul poate fi testat în rețeaua dealerilor Honda Moto din România, puteți verifica disponibilitate pe site-ul lor. Noi l-am dus înapoi de unde l-am luat, adică de la dealerul Honda din București, Motor Team.
Mai multe despre acest scuter puteți afla în primul episod motoroute #inthecity al acestui an.

Lasă un răspuns