sâm. Aug 15th, 2020

[TEST][#inthecity] Piaggio Beverly 300, un clasic al mobilității urbane

Lansat prima oară în 2001 cu scopul de a revitaliza segmentul scuterelor de clasă medie, Beverly a fost un succes încă de la început în toată lumea, datorită designului retro-clasic cu roată mare de 16″ pe față, “made in italy”, dar și datorită performanțelor oferite și a mai ales datorită fiabilității. Având în vedere că Grupul Piaggio deține mărcile Vespa, Derbi, Gilera și Aprilia, este evident că știu de ce este nevoie ca motoarele scuterelor lor să reziste abuzurilor constante din orașele aglomerate. Beverly completează gama celor de la Piaggio de scutere cu roți mari, fiind fratele de capacitate mai mare al modelului entry-level Liberty și al modelului intermediar Medley.
Conceput din start pentru zona urbană și o navetă scurtă din imediata apropiere a orașelor, Beverly 300 are tot ce ai nevoie: un spațiu amplu de depozitare sub șa (- deși cei de la Piaggio sunt foarte secretoși privind spațiu efectiv de depozitare, n-am găsit nicăieri menționat exact, vă spunem că încap două cășți open face), poziții cu LED ca să fii văzut mai bine în trafic, ABS cu două canale și Traction Control pentru a te deplasa în siguranță și în torpedoul din față găsești chiar și o priză de 12V cu USB pentru a-ți încărca telefonul.
Motorul de pe Piaggio Beverly de 278cc, dezvoltă 21cp și un cuplu maxim de 22.5NM, ceea ce este suficient pentru a țâșni de la semafor înaintea tuturor mașinilor, mai ales datorită faptul că are un raport putere/greutate foarte bun de 0,12 cp/kg . Însă și mai imporatant pentru cineva care folosește zilnic un scuter, este faptul că vei uita să mai treci pe la benzinării, motorul fiind foarte eficient, cu un consum mediu de 3.3L/100Km. Asta înseamnă că ai o autonomie de 350Km, iar la o deplasare medie de 50km pe zi, un plin ar trebui să-ți ajungă o săptămână.

Fișa tehnică Piaggio Beverly 300
Motor monocilindru, 4 timp, răcire cu lichid, SOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.
Capacitate cilindrică: 278 cmc, cursă și alezaj: 75,0 x 63mm.
Raport de compresie: 11:1
Putere maximă: 15,5kW(21CP)/7250rpm, cuplu maxim: 22,5Nm/5750rpm .
Transmisie CVT, Frane: ABS 2 canale
Racire: lichid
Euro 4
Emisii CO2: 78g/km
Consum: 3,3L/100Km
Frane fata: disc 300mm
Frane spate: disc 240mm
Lungime/latime: 2190mm/780mm
Inaltime sa: 790mm
Greutate: 183kg
Suspensie fata: furca telescopica hidraulica, cursa 35mm
Suspensie spate: doua amortizoare hidraulice, 4 pozitii de reglare
Rezervor: 12,5 litri
Preț Piaggio Beverly 300 în România: €4.800.

Noi am împrumutat scuterul de la The Bike Hub, importatorul oficial al grupului Piaggio în România, și tot acolo îl găsiți pentru un test ride. Mai multe despre acest scuter puteți afla în primul episod motoroute #inthecity al acestui an.

Lasă un răspuns